PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie - prawniczo

  • 1. Data: 2003-12-01 15:22:15
    Temat: wypowiedzenie - prawniczo
    Od: "mandragora" <m...@W...gazeta.pl>

    pytanie takie mam: dostalam wypowiedzenie z pracy, na wypowiedzeniu jeden z
    podanych powodow to cos, czym nawet sie nie zajmuje. czy to wystarczy, by
    skarzyc pracodawce i uzyskac odszkodowanie? i ewentualnie jakiej wysokosci sa
    takie odszkodowania? i jakie sa szanse na wygranie :)

    z gory dzieki, pozdrawiam

    mandra

  • 2. Data: 2003-12-01 15:49:50
    Temat: Re: wypowiedzenie - prawniczo
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 1 Dec 2003 15:22:15 +0000 (UTC), "mandragora"
    <m...@W...gazeta.pl> zakodował:

    >pytanie takie mam: dostalam wypowiedzenie z pracy, na wypowiedzeniu jeden z

    W jakim trybie i jakie jest uzasadnienie?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-12-01 17:14:02
    Od: "monia" <ainom@buziaczek_nospam.pl>

> [...]
    sa
    > takie odszkodowania? i jakie sa szanse na wygranie :)

    Zawsze mozesz próbowac!
    Jasne jest,ze w wypowiedzeniu musi byc podana przyczyna - np. niewlasciwe
    wykonywanie obowiazkow - nie jest wystarczajacym wskazaniem przyczyny
    wypowiedzenia - jest zbyt ogólne, nalezy podac konkretna przyczyne.(np.
    naruszenie przepisów, niewykonywanie polecen przelozonych,, lekcewazenie
    swoich obowiazkow itp.)
    Przeczytaj dokladnie swoj opis stanowiska pracy.

    Wadliwe wypowiedzenie umowy o prace zawartej na czas nieokreslony bedzie
    dla sadu - w razie sporu - przeslanka do uwzglednienia żądan pracownika:
    - przywrócenie do pracy,(przysluguje wynagrodzenie za czas pozostawania bez
    pracy, nie wiecej jednak niz za 2 m-ce, a gdy okres wyp.wynosil 3 m-ce nie
    wiecej niz za 1 m-c)
    - odszkodowanie ( przysluguje w wysokosci wynagrodzenia za okres 2 tyg. do 3
    m-cy, nie nizej jednak od wynagrodzenia za okres wypowiedzenia).

    Pamietaj tez, ze jezeli zaklad wypowiada umowe o prace to naleza Ci sie dni
    na poszukiwanie pracy:
    2 dni rob. - wypowiedzenie nie przekraczajace 1 m-ca,
    3 dni rob. - wyp. 3 m-ne
    Pozdr.
    Monika

  • 4. Data: 2003-12-01 17:51:24
    Od: "mandragora" <m...@N...gazeta.pl>

    monia <ainom@buziaczek_nospam.pl> napisał(a):

> [...]
    > wypowiedzenia - jest zbyt ogólne, nalezy podac konkretna przyczyne.(np.
    > naruszenie przepisów, niewykonywanie polecen przelozonych,, lekcewazenie

    mam napisane 'zaniedbywanie obowiazkow', pom czym padaja takie sformulowania,
    jak 'niestaranny i niewlasciwy...', co jest przeciez dosc ogolnikowe? skoro
    nie ma wytycznych dokladnych, co to znaczy staranny i wlasciwy....

    > Przeczytaj dokladnie swoj opis stanowiska pracy.

    hah, gdyby byl! nie ma. u nas nie ma zadnych kart pracy, opisu stanowiska na
    oczy nie widzialam, zreszta jest ono nowe i prawie od poczatku (jakies pol
    roku) ja sie tym zajmuje.
    malo tego - wczesniej zajmowalam sie czyms innym i nawet nie mam zmienionej
    umowy!!!! czy to moze grac na moja korzysc?

> [...]
    > - odszkodowanie ( przysluguje w wysokosci wynagrodzenia za okres 2 tyg. do 3
    > m-cy, nie nizej jednak od wynagrodzenia za okres wypowiedzenia).

    wlasnie, czy moje zadania mam skladac juz w chwili skladania pozwu?
    (jesli mam 3-mne wypowiedzenie, to dostaje 3krotnosc moich poborow - calosci
    (pensja + honoraria zryczaltowane) czy tylko samej poensji?

    > Pamietaj tez, ze jezeli zaklad wypowiada umowe o prace to naleza Ci sie dni
    > na poszukiwanie pracy:
    > 2 dni rob. - wypowiedzenie nie przekraczajace 1 m-ca,
    > 3 dni rob. - wyp. 3 m-ne

    dzieki, moze sie przydac - na jezdzenie po sądach ;)

    ps. czy orientujesz sie, ktory sad w warszawie sie tym zajmuje? w
    wypowiedzeniu napisano mi, ze moge sie odwolac do sadu w krakowie (siedziba
    firmy), ale zdaje sie, ze moge tez w moim miejscu zamieszkania?

    dzieki!!!

    mandra

  • 5. Data: 2003-12-01 18:30:27
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 1 Dec 2003 17:51:24 +0000 (UTC), "mandragora"
    <m...@N...gazeta.pl> zakodował:

> [...]
    >jak 'niestaranny i niewlasciwy...', co jest przeciez dosc ogolnikowe? skoro
    >nie ma wytycznych dokladnych, co to znaczy staranny i wlasciwy....

    To bardzo poważne oskarżenia. Czym prędzej odwołaj się (masz o tym
    pouczenie w wypowiedzeniu).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-12-01 19:21:44
    Od: "mandragora" <m...@N...gazeta.pl>

    Kaizen <x...@c...sz> napisał(a):

> [...]
    > <m...@N...gazeta.pl> zakodował:

    skoro

    > To bardzo poważne oskarżenia. Czym prędzej odwołaj się (masz o tym

    uh...a jakie mam szanse? w jaki sposob za rok, kiedy sprawa znajdzie sie na
    wokandzie udowodnie, ze to ja mam racje...?

    m. :(

  • 7. Data: 2003-12-01 20:29:55
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 1 Dec 2003 19:21:44 +0000 (UTC), "mandragora"
    <m...@N...gazeta.pl> zakodował:

    >uh...a jakie mam szanse? w jaki sposob za rok, kiedy sprawa znajdzie sie na
    >wokandzie udowodnie, ze to ja mam racje...?

    W sądzie pracy, to pracodawca ma udowodnić, że te stwierdzenia były
    prawdziwe.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2003-12-01 21:34:58
    Od: "monia" <ainom@buziaczek_nospam.pl>

> [...]
    skoro
    > nie ma wytycznych dokladnych, co to znaczy staranny i wlasciwy....

    W aktach osobowych powinny tez byc uwagi pracodawcy dot.Twojej pracy( kara,
    upomnienie, udokumentowana wina )- , jezeli nie ma takowych, plus po
    Twojej stronie.
    Brak podziału czynnosci - tez dziala na Twoja korzysc.

    > wlasnie, czy moje zadania mam skladac juz w chwili skladania pozwu?

    W sposób zwiezly ale krótki i tresciwy - opisz cala swoja sytuacje.

    > (jesli mam 3-mne wypowiedzenie, to dostaje 3krotnosc moich poborow -
    calosci
    > (pensja + honoraria zryczaltowane) czy tylko samej poensji?
    Na wypowiedzeniu otrzymujesz pensje jak co miesiąc. Pracodawca musi Ci
    wyplacic ekwiwalent pieniezny za niewykorzystany urlop wypoczynkowy.
    Odzkodowanie nalezy sie wtedy i tylko wtedy jezeli pracownik jest zwolniony
    z przyczyn pracodawcy.Wysokosc odszkodowania zalezy od stazu w danym
    zakladzie pracy.

> [...]
    (siedziba
    > firmy), ale zdaje sie, ze moge tez w moim miejscu zamieszkania?

    Jak juz masz wypowiedzenie w reku, to mozesz udac sie z tym dokumentem do
    Sadu Pracy, nie wiem gdzie w W-wie - jestem ze Szczecina.
    powodzenia
    Monika

  • 9. Data: 2003-12-02 09:18:51
    Od: "mandragora" <m...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > Twojej stronie.
    > Brak podziału czynnosci - tez dziala na Twoja korzysc.

    nie ma uwag, nie ma oficjalnego podzialu.

    > Na wypowiedzeniu otrzymujesz pensje jak co miesiąc. Pracodawca musi Ci
    > wyplacic ekwiwalent pieniezny za niewykorzystany urlop wypoczynkowy.

    tu jest wszystko ok, tzn mam nadzieje, ze bedzie ;)

    > Odzkodowanie nalezy sie wtedy i tylko wtedy jezeli pracownik jest zwolniony
    > z przyczyn pracodawcy.Wysokosc odszkodowania zalezy od stazu w danym
    > zakladzie pracy.

    tzn, jesli wygram w sadzie?

    dziekuje, monia

    i jeszcze - kaizen, napisales "W sądzie pracy, to pracodawca ma udowodnić, że
    te stwierdzenia były prawdziwe" - ale ja tez bede miala cos do powiedzenia?
    czy mam stac i patrzec? ;)

    dziekuje za rady, bardzo mi sie przydaja, bom prawniczo zielona i nigdy nie
    sadzilam, ze bede chciala sie targac po sadach...

    pozdrawiam

    mandra

  • 10. Data: 2003-12-02 13:57:25
    Od: "monia" <ainom@buziaczek_nospam.pl>

    (jesli mam 3-mne wypowiedzenie, to dostaje 3krotnosc moich poborow - calosci
    (pensja + honoraria zryczaltowane) czy tylko samej poensji?

    Tu sie nie zrozumialysmy, myslalam, ze pytasz czy dostaniesz odszkodowanie
    w chwili rozwiazania umowy o prace.

    > tzn, jesli wygram w sadzie?
    Jezeli wygrasz w sadzie to dostaniesz odszkodowanie ( w wys. która ustali
    Sad Pracy)- tak jak wczesniej napisalam.

> [...]
    że
    > te stwierdzenia były prawdziwe" - ale ja tez bede miala cos do

    Przede wszystkim Ty musisz sie bronic i udowodnic swoje racje!!!,
    oczywiscie pracodawca bedzie chciał Ciebie oczernic z kazdej strony! Dobrze
    byloby gdybys miala wiarygodnych swiadkow.Musisz byc stanowcza i pewna
    swego.
    Powodzenia
    Monika