PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie a zwolnienie lekarskie juz "PO"

  • 1. Data: 2003-05-04 19:29:37
    Temat: wypowiedzenie a zwolnienie lekarskie juz "PO"
    Od: a...@g...pl

    Witam

    Dostalem wypowiedzenie z pracy - oczywiscie z zaskoczenia, musialem napisac, ze
    na wlasna prosbe, wiec za porozumieniem stron (bez okresu wypowiedzenia) i
    oczywiscie pod grozba zwolnienia dyscyplinarnego.
    Stalo sie i sie nie odstanie.

    A moje pytanie jest takie. Czy jest jakis okres ochronny dla bylego pracownika?
    To znaczy - np. nastepnego dnia po zwolnieniu z pracy mam wypadek samochodowy
    (tfu tfu), laduje w szpitalu na np. 2 tygodnie, a potem jest np. zwolnienie
    lekarskie poszpitalne. Czy pracodawca, mimo, ze dzien wczesniej mnie zwolnil na
    moja prosbe, powinien wyplacac mi 80% pensji kiedy bede na zwolnieniu
    lekarskim? czy wplaca to moze ZUS?

    Z gory dzieki za odpowiedz.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-05-04 20:19:46
    Temat: Re: wypowiedzenie a zwolnienie lekarskie juz "PO"
    Od: "Gotex" <N...@n...com>

    Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Z gory dzieki za odpowiedz.
    >
    > Pozdrawiam.
    >
    > --Przez okres 30 dni podlegasz ubezpieczeniu to jest okres gdzie możesz
    zachorować.Zwolnienie zanosisz do ZUSu i Zus wypłaca może to trwać i pół
    roku.

  • 3. Data: 2003-05-04 21:56:06
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > na wlasna prosbe, wiec za porozumieniem stron (bez okresu wypowiedzenia) i
    > oczywiscie pod grozba zwolnienia dyscyplinarnego.

    nastepna ... :-(
    pracodawca nie moze sobie wybierac jak cie zwolnic . zeby to byla
    dyscyplianrka musi miec powazny powod i dowody a nie swoje widzi mi sie.
    sama na przyklad utrata zaufania do pracownika nie wystarczy. nastepnym
    razem popros o 5 minut do zastanowienia i zadzwon do kogos kto wie co w
    takich sytuacjach sie robi; tu ewidetnie zastosowano zaskoczenie.
    skoro sie juz jednak stalo to jestes przez miesiac pod ochrona ZUS ale na
    jakich dokladnie zasadach to nie wiem :-(

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 4. Data: 2003-05-05 06:56:17
    Od: a...@g...pl

> [...]
    > skoro sie juz jednak stalo to jestes przez miesiac pod ochrona ZUS ale na
    > jakich dokladnie zasadach to nie wiem :-(

    Ja wiem, ze nie tak latwo zwolnic pracownika dyscyplinarnie, ale przewaznie
    postarszenie skutkuje. Kazdy mysli - a moze maja cos na mnie. Ot chocby jakies
    prywatne e-maile na HDD lub w logach.
    Poza tym sprawy w sadzie ciagna sie raczej dlugo - do tego czasu nie masz
    swiadectwa pracy - a jak masz to z adnotacja, ze dyscyplinarka.
    Moja mama pracuje w pewnym banku w dosc duzym oddziale. Zwolnili juz sporo
    osob - zaczynali od tych, co szli sobie na emerytury, potem pozostali - a ci
    pozostali odeszli na wlasna prosbe (za porozumieniem stron z powodow
    rodzinnych - po co te powody rodzinne na podaniach o zwolnienie trzeba wciskac
    w tym banku - do dzis nie wiem).
    Co wiecej - okazuje sie, ze w pracy nie ma sie kolegow. W 6 osobowym zespole
    wszyscy oprocz zainteresowanego wiedzieli, ze on poleci. 29 kwietnia przyszedl
    do pracy - kazali wziac mu urlop (zastepca kierownika to przeakzal, bo
    kierownik wzial nogi za pas i wyszedl wczesniej), a 30 przyjsc z podaniem. I
    postraszyli, ze jak pokombinuje ze zwolnieniem - to dyscyplinarnie odpadnie - a
    koledzy z zespolu beda swiadczyc za soba, a nie za kolega.

    Niestety takie czasy nastaly - grunt to nie zalamac sie.
    Pozdrawiam wszystkich, ktorzy odpadli z roznych firm w ten sam sposob, co moj
    kolega , w imieniu ktorego wyzej pisalam i pytalam o ZUS itd.

  • 5. Data: 2003-05-05 07:30:15
    Od: "Agnieszka" <a...@N...o2.pl>

> [...]
    moj
    > kolega , w imieniu ktorego wyzej pisalam i pytalam o ZUS itd.

    Niestety takie czasy ale Kodeks Pracy obowiazuje wszystkich! Na dodatek sady
    Pracy dzialaja za darmo. Wiec nastepnym razem warto sie zastanowic i nie
    podpisywac od razu jakiegos papierka.
    Cos maja na pracownika? To powinni od razu mu o tym powiedziec, badz tez dac
    upomnienie, nagane czy wpis do akt.
    Fakt takie czasy, wiekszosc ludzi zyje w strachu, ale moze warto czasem
    poczytac KP lub popytac wsrod znajomych, bo niestety niewiedza kosztuje....

    Pozdrawiam

    Agnieszka

  • 6. Data: 2003-05-05 09:02:27
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Agnieszka napisał:

    > Na dodatek sady Pracy dzialaja za darmo.

    Ale:
    - dosyć wolno [znalezienie pracy z dyscyplinarką to teraz chyba
    niemożliwość];
    - wynik rozprawy nie jest przesądzony przed rozprawą;

    > Cos maja na pracownika? To powinni od razu mu o tym powiedziec, badz tez dac
    > upomnienie, nagane czy wpis do akt.

    Mają [pracodawca] określony okres czasu na wyciągnięcie konsekwencji [od
    powzięcia wiadomości] - nie muszą od razu - patrz KP.

    Flyer

  • 7. Data: 2003-05-05 19:17:17
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Gotex" <N...@n...com> napisał

    | zachorować.Zwolnienie zanosisz do ZUSu i Zus wypłaca może to trwać i pół
    | roku.

    Nie dezinformujcie. Generalnie zasiłek chorobowy po ustaniu zatrudnienia
    przysługuje, jeśli niezdolność do pracy trwała bez przerwy co najmniej 30
    dni i powstała nie poźniej niż w ciągu 14 dni od ustania tytułu
    ubezpieczenia. Jest wyjątek od tej zasady, ale dotyczy np. chorób zakaźnych
    o długim okresie wylęgania.

    Andrzej K.