PracaGrupypl.praca.dyskusje › wymagania pewnej firmy z pl.praca.oferowana

  • 1. Data: 2003-04-01 01:13:42
    Temat: wymagania pewnej firmy z pl.praca.oferowana
    Od: "Lisa Foo" <l...@p...onet.pl>

    Witam

    Właśnie pojawiło sie na pl.praca.oferowana ogłoszenie pewnej firmy.
    Wprawdzie chodzi o Głównego Informatyka, ale jednak wachlarz umiejętności
    przypomina posadę MURARZ-TYNKARZ-AKROBATA. Co o tym sądzicie?

    -------------------------- oferta -----------------------------------
    Wymagania:
    - umiejętność samodzielnej administracji serwerów:
    * linuxowych (Debian), (MySQL, routing, firewall, apache, SSH, sendmail,
    itd.);
    * NT (2000 AS, Exchange);
    - osoba powinna posiadać ogólną znajomość z zakresu informatyki,
    (Programowanie, NLE, Grafika, Administracja, Systemy);
    - umiejętność szybkiego przyswajania nowych języków programowania;
    - dobrą znajomość sprzętu komputerowego i podzespołów;
    - dobrą znajomość języka angielskiego;
    - gotowość na wyzwania. Osoba nie powinna znać słowa: "niewykonalne";

    Zadania:
    - Administracja siecią w kawiarni internetowej i w biurze firmy;
    - Support dla pracowników;
    - Programowanie (Delphi, Kylix, C++, PHP);
    - Pomoc przy Edycji Video (Premiere, Matrox);
    - Prace nad zaczętymi i nowymi projektami.
    ------------------------koniec oferty -----------------------------------

    pozdrawiam
    LF

  • 2. Data: 2003-04-02 20:33:28
    Temat: Re: wymagania pewnej firmy z pl.praca.oferowana
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Lisa Foo napisał:

    > Właśnie pojawiło sie na pl.praca.oferowana ogłoszenie pewnej firmy.
    > Wprawdzie chodzi o Głównego Informatyka, ale jednak wachlarz umiejętności
    > przypomina posadę MURARZ-TYNKARZ-AKROBATA. Co o tym sądzicie?

    Nie wnikajac w poszczegolne umiejetnosci - tylko duze firmy, majace set
    komputerow (no moze siat) moga sobie pozwolic na informatykow do jednego
    - bo ma on zajecie przez caly dzien. W malej firmie, majacej rozny
    sprzet, czesto kupowany przez kilka lat, rozne systemy, oprogramowanie w
    roznych jezykach (robione sukcesywnie w miare potrzeby), nikt nie bedzie
    zatrudnial informatyka na caly etat, po to zeby zajmowal sie tylko
    w2000. Osobiscie nie zgadzam sie z taka litania umiejetnosci
    potrzebnych, ale rozumiem pracodawcow - sytuacja prawdopodobnie bedzie
    sie coraz bardziej poglebiac, chyba ze jakims cudem postep w dziedzinie
    informatyki zatrzyma sie na dziesiat lat.

    Flyer

  • 3. Data: 2003-04-02 21:22:15
    Od: "Frogesty Rygel" <r...@g...pl>

    On Tue, 01 Apr 2003 03:13:42 +0200, Lisa Foo wrote:

> [...]
    > Wprawdzie chodzi o Głównego Informatyka, ale jednak wachlarz umiejętności
    > przypomina posadę MURARZ-TYNKARZ-AKROBATA. Co o tym sądzicie?

    Jak dla mnie czuć to małą firmą która:
    - nie wie że tacy ludzie kosztują,
    - nie stać ją na kogoś kto to wszystko potrafi,
    - nie wie że jak ktoś twierdzi że to wszystko umie i chce
    małą kasę to tylko twierdzi że wszystko umie...,
    - nie potrafi wyodrębnić najważniejszych problemów i
    odpowiednio zabrać się za szukanie odpowiedniego pracownika.

    Rygel

  • 4. Data: 2003-04-02 22:34:31
    Od: Andrzej Filip <a...@B...pl>

    Lisa Foo wrote:
> [...]
    > - Programowanie (Delphi, Kylix, C++, PHP);
    > - Pomoc przy Edycji Video (Premiere, Matrox);
    > - Prace nad zaczętymi i nowymi projektami.

    Gdyby podali "widełki" płacy to byłoby wiadomo o jaki poziom wiedzy im chodzi
    [ albo jaki poziom inteligencji prezentują :) ]

    --
    Andrzej [pl>en: Andrew] Adam Filip http://www.polbox.com/a/anfi/
    NOrWAY! *Random epigram :

  • 5. Data: 2003-04-02 23:42:55
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Lisa Foo" <l...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > - dobrą znajomość języka angielskiego;
    > - gotowość na wyzwania. Osoba nie powinna znać słowa: "niewykonalne";

    jakos prawde mowiac nie widze nic nadzwyczajnego w liscie wymagan, ot
    typowe dla typowego admina.
    zauwaz, ze to programowanie, NLE, grafika etc. to "ogolna znajomosc" a
    nie trzeci stopien specjalizacji.
    jesli robisz studia informatyczne, to o kazdej z tej rzeczy masz
    "ogolna znajomosc".

    byc moze rzeczywiscie ogloszenie nienajlepiej sformulowane, ale mozna
    sie domyslec co za tym stoi i zaprawde umiejetnosci takie to nie jest
    zadne niewiadomo-co.
    sama znam cala mase informatykow, co te kryteria spelniaja (chociaz
    nie kazdy dalby sie do wszystkiego zmusic).

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 6. Data: 2003-04-02 23:44:53
    Od: "Stefan Turalski" <s...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Lisa Foo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > -------------------------- oferta -----------------------------------
    - Prace nad zaczętymi i nowymi projektami.

    Wiesz, to jest tak ze siedze na 3 roku studiow i praktycznie z kazda
    z wymienionych technologi mialem stycznosc. A wiec jesli ktos
    zada abym umial wszystko perfekt, wiadomo ze na tonie pojde
    bo w jakim celu sobie i pracodawcy zycie zatrowac... Ale czasem
    po prostu potrzeba pana Zenka, ktory tu podlubie, tam zalata
    i tyle... a taka osobe bedzie sporo ludzi ktorym zdazylo sie jesc chleb
    z niejednego pieca informatycznego... tyle mojego

    --
    pozdrawiam serdecznie
    stic

  • 7. Data: 2003-04-03 09:16:59
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Lisa Foo <l...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > - Programowanie (Delphi, Kylix, C++, PHP);
    > - Pomoc przy Edycji Video (Premiere, Matrox);
    > - Prace nad zaczętymi i nowymi projektami.

    Jest to jakis zestaw poboznych zyczen prawdopodobnie skads przepisanych
    przez osobe zajmujace sie rekrutacja.

    Przeciez widac, ze chodzi tutaj o administratora sieci w kawiarence
    internetowej. Taki czlowiek bedzie mial huk roboty z komputerami i z siecia
    i malo prawdopodobne aby byl w stanie robic cokolwiek innego.

    Moim zdaniem, to po prostu zarzad firmy postanowil poszerzyc dzialanlnosc i
    swiadczyc dodatkowe uslugi: pewnie tworzenie stron czy sklepow internetowych
    czy ogolnie oprogramowania. Moze podlapali jakie zlecenia ? Dotychczasowy
    administrator sie na tym nie znal lub nie mial na to czasu (wymaganie: "nie
    powinna znac slowa niewykonalne"), wiec go spuscili na drzewo i wymyslili,
    ze w ramach tego samego etatu znajda kogos, kto za te same pieniadze bedzie
    robil dwa razy tyle.

    Wedlug mojego doswiadczenia nie da sie jednoczesnie administrowac siecia,
    swiadczy uslgi helpdesu i tworzyc profesjonalnego softwaru.

    Tylko zarzad nie ma o tym pojecia, bo pewnie dla niego komputery to
    komputery.

  • 8. Data: 2003-04-03 12:47:11
    Od: "Lisa Foo" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w
    wiadomości news:m2pto4a2kg.fsf@pierdol.ninka.net...
> [...]
    | nie trzeci stopien specjalizacji.
    | jesli robisz studia informatyczne, to o kazdej z tej rzeczy masz

    Zaraz skonam ze śmiechu. To jest stanowisko dla Pana Kazia co to
    wszytko zrobi a nie dla typowego admina. Oczyma wyobraźni widzę jak
    po ustawieniu routingu w linuxie facet biegnie dopisać procedurkę
    w C++, a w międzyczasie krzyczy do pani przy Premiere żeby zrobiła
    deinterlace w Premiere bo jej co druga ramka z obrazu z nika. :-)))

    Nomen omen [nie]pierdol.ninka.net ;-) (no offence)

    Rozumiem gdy umiejętności skupiają się wokół jednego zagadnienia:
    facet do kopania rowów, dołów, wykopów przy użyciu narzędzi ręcznych
    ;-))

    Wiem, że teraz dobrze by było żeby ludzie "znali dużo" ale bez przegięć.

    pozdrawiam
    LF

  • 9. Data: 2003-04-03 21:14:47
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Lisa Foo napisal(a) Tue, 1 Apr 2003 03:13:42 +0200:
> [...]
    >- Programowanie (Delphi, Kylix, C++, PHP);
    >- Pomoc przy Edycji Video (Premiere, Matrox);
    >- Prace nad zaczętymi i nowymi projektami.

    Jesli uwzglednic smutny kontekst (prawie 20% bezrobotnych),
    to nic dziwnego ze pracodawcy moga wymagac wszystkiego.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 10. Data: 2003-04-03 23:06:31
    Od: c...@p...onet.pl

    ciach

    > Jesli uwzglednic smutny kontekst (prawie 20% bezrobotnych),
    > to nic dziwnego ze pracodawcy moga wymagac wszystkiego.
    ciach
    Pracodawcy prywatni treba dodać, w zeszly czwartek spotkałe kolesia z którym
    studiowałem na WAT-ie informe i pytam się co robisz??? A on na to, ze wyrawał
    pól etatu w Urzędzie Mmiejskim w jakimś rodzinnym Zambrowie i bierze 900 do
    ręki i kompletnie nic nie robi praca od 8,30 do 15,15 dwa tygodnie w miesiacu i
    pewnie po probnym dostanie cały etat. Jak znam zycie chłopak się nie spoci, co
    Wy na to?????