PracaGrupypl.praca.dyskusje › wykształcenie, czy doświadczenie

  • 1. Data: 2002-06-04 06:39:30
    Temat: wykształcenie, czy doświadczenie
    Od: "Piotrek" <p...@l...com.pl>

    Cześć,

    Jak rozwiązalibyście następujący problem. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    Osoba skończyła studia UW (Zarządzanie i Rachunkowość) 5 lat temu. Nie
    zdobyła jednak w tym okresie doświadczenia w zawodzie. Od kilkunastu
    miesięcy poszukuje pracy w działach księgowości. Istnieją jedynie 2 typy
    zakończeń rozmów rekrutacyjnych (oba bez zadowalającego rezultatu):

    1. nie ma Pani żadnego doświadczenia - nie możemy Pani zatrudnić ( dotyczy
    firm, które proponują wyższe wynagrodzenia )
    2. Pani chyba knuje jakiś podstęp skoro przy Pani wykształceniu zgadza się
    Pani pracować w naszej firmie za 800 zł brutto miesięcznie (dotyczy
    np. biur rachunkowych proponującyh niskie wynagrodzenia)

    A tak przy okazji:
    znacie firmy, które do działów księgowości przyjmują wolontariuszy na
    praktykę (już nie studentów).

    Jeszcze raz dziękuję za uwagę
    Piotrek

  • 2. Data: 2002-06-04 08:11:25
    Temat: Re: wykształcenie, czy doświadczenie
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > 1. nie ma Pani żadnego doświadczenia - nie możemy Pani zatrudnić ( dotyczy
    > firm, które proponują wyższe wynagrodzenia )

    Uwazam to za powazny problem..w dalszej perspektywie...ladnych paru rocznikow
    absolwentow. Siedza obecnie na kasach w marketach itp, a gdy zmniejszy sie
    recesja, beda przeskakiwani przez swiezych absolwentow, rowniez bez
    doswiadczenia w wyuczonym zawodze, ale ze swiezszymi wyuczonymi wiadomosciami.

    W sytuacji biezacej tej osoby, to jesli ma mozliwosci zatrudnienia za mniejsze
    pieniadze, a pracodawcy sie boja ze ucieknie....nie wiem czy jest mozliwosc np
    podpisac umowe na czas okreslony z polrocznym terminem wymowienia?...takie cos
    powinno uspokoic pracodawce.

    pozdrawiam
    krzysztof

  • 3. Data: 2002-06-04 08:31:12
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > miesięcy poszukuje pracy w działach księgowości. Istnieją jedynie 2 typy
    > zakończeń rozmów rekrutacyjnych (oba bez zadowalającego rezultatu):

    Kłamać ... niestety :(
    Albo powiedziec, ze sie to doswiadczenie ma, bo sie pracowało na czarno.
    Albo zataic ze sie skonczylo wyzsza uczelnie.

    A przy okazji, absotwent sprzed kilku lat do zywego dzialu ksiegowosci sie
    nie nadaje, po prostu...

    W.

  • 4. Data: 2002-06-04 18:38:42
    Od: "Enif" <e...@g...pl>

    Użytkownik "fotech" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Albo zataic ze sie skonczylo wyzsza uczelnie.
    >
    > A przy okazji, absotwent sprzed kilku lat do zywego dzialu ksiegowosci sie

    Propnowalbym to rozwiazanie. Zataic ze skonczylo sie wyzsze studia.
    Popracowac rok za 800zl zdobyc doswiadczenie w danym zawodzie.
    I startowac wyzej ...

    Takie czasy ... Kompletna zenada ;(((( ale co robic innego ?

    Enif

  • 5. Data: 2002-06-04 19:57:42
    Od: "Darek Wronski" <d...@N...poczta.gazeta.pl>

    Enif <e...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > I startowac wyzej ...
    >
    > Takie czasy ... Kompletna zenada ;(((( ale co robic innego ?

    Bron Boze klamc. To najgorsze co mozesz zrobic. Byc otwartym i szczerym to
    jedyne rozwiazanie. Wierz mi. Tez bylem w takiej sytuacji. Wytlumacz
    raczej i pokaz co mozesz firmie zaoferowac. Uwypukli swoje doswiadczenie z
    poprzedniej pracy i jak szybko mozesz zaadoptowac sie w nowym otoczeniu.
    Pamietaj ze szukanie pracy to jak sprzedawanie jakiegos towaru. Ty jestes
    tym towarem. No pewno mozesz klamac lub zatajac prawde, ale jak daleko z tym
    zajdziesz. Naprade doby boss lub firma doceni Twoja szczerosc, jesli nie to
    ich strata a Ty i tak znajdziesz cos lepszego. Glowa do gory i zycze
    powodzenia.
    davro