PracaGrupypl.praca.dyskusje › wspoldpowiedzialnosc majatkowa w miejscu pracy i kradziez

  • 1. Data: 2002-07-19 05:48:09
    Temat: wspoldpowiedzialnosc majatkowa w miejscu pracy i kradziez
    Od: "_greenmarkps_" <N...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie.

    Jestem zatrudniony jako sprzedawca. Niedawno skradziono nam w "bialy dzien"
    z kasetki ok 5 tys zl. Wraz ze wspolpracownikami sporzadzilismy liste
    podejrzanych. Kasetke zabezpieczylismy i zanieslismy na policje zglaszajac
    oficjalnie kradziez. Pracodawca byl bardzo niepocieszony w momencie jak
    dowiedzial sie o naszym zgloszeniu, wrecz sie oburzyl. Wszyscy mamy
    podpisana odpowiedzialnosc za powierzone nam mienie. Moje pytania sa
    nastepujace:

    Cz pracodawca moze sciagnac naleznosc w momencie kiedy oficjalnie trwa
    postepowanie ?
    Jak wyglada sciaganie naleznosci i jesli jest to sciagane z wyplaty to jaka
    jej czesc moze zostac sciagnieta ?
    Czy osoby, ktore w tym dniu byly poza miejscem pracy a maja podpisana
    wspolodpowiedzialnosc majatkowa takze beda placic ?

    Pozdrawiam

    Przemek

    --
    N...@p...onet.pl, ICQ#: 43737179, GG1366661

  • 2. Data: 2002-07-19 06:46:38
    Od: "Marcin Kondrat" <m...@k...net>

    Użytkownik "_greenmarkps_" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > nastepujace:
    >
    > Cz pracodawca moze sciagnac naleznosc w momencie kiedy oficjalnie trwa

    Zaden pracodawca nie moze zabrac pieniedzy z wyplaty, moze zrobic to TYLKO
    komornik. Odliczanie pieniedzy od wyplaty jest po prostu kradzieza.
    Argumentacja takich pracodawcow jest czesto pomowieniem - to juz drugie
    przegiecie.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2002-07-19 07:03:17
    Od: "Krzysiek" <K...@D...prv.pl>

    Użytkownik "_greenmarkps_" <N...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ah892g$fni$1@absinth.dialog.net.pl...
> [...]
    > oficjalnie kradziez. Pracodawca byl bardzo niepocieszony w momencie jak
    > dowiedzial sie o naszym zgloszeniu, wrecz sie oburzyl.

    Nie dziwie sie że się oburzył, że zgłosiliscie na policje.. pewnie sam wziął
    tę kase ......

    pozdr
    Krzysiek

  • 4. Data: 2002-07-19 09:59:54
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

> [...]
    > Czy osoby, ktore w tym dniu byly poza miejscem pracy a maja podpisana
    > wspolodpowiedzialnosc majatkowa takze beda placic ?

    Oczywiscie, odpowiedzialnosc w takim momencie jest do wysokosci 3
    miesiecznych pensji,
    niepamietam ale chyba netto...