PracaGrupypl.praca.dyskusje › work&travel usa

  • 1. Data: 2002-10-24 09:32:31
    Temat: work&travel usa
    Od: "Uata" <u...@i...pl>

    Witam!!!
    Czy ktos z grupowiczow byl juz na jakims programie z cyklu work&travel???
    Czy warto jest wyjechac na ten program??? Przede wsyzstkim chodzi mi o
    koszty. Bo pieniadze jaki sie w to laduje nie sa male i czy po tych paru
    miesiacach pobytu w usa spokojnie sie zwroca??? Bo z moich wyliczen wyszlo,
    ze musialbym zyc za jakies 5-7$ dziennie zeby wyjsc na zero. A to chyba nie
    jest mozliwe.
    Bede wdzieczny za dobre rady

    Pozdrowienia
    /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
    UATA
    e-mail: u...@i...pl
    GG: 1149364
    UIN: 6520221
    \/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

  • 2. Data: 2002-10-24 09:41:47
    Temat: Re: work&travel usa
    Od: "Paweł S." <P...@x...pl>

> [...]
    wyszlo,
    > ze musialbym zyc za jakies 5-7$ dziennie zeby wyjsc na zero. A to chyba

    Zależy gdzie pojedziesz, jak pojedziesz np. do dużego miasta to utrzymanie
    będzie horrendalnie drogie. Mój brat był 2x no i za każdym razem koszty mu
    sie zwróciły po 1 miesiącu. B. dobrze sie zarabia jako parkingowy, kelner -
    bo dostajesz niezłe napiwki. Za załatwianie formalności + kieszonkowe musiał
    wydać ponad 7000 zł. Z tymże w tym roku zauważyłem że Amerykanie ponieśli
    opłate dwukrotnie za wize ale i tak to sie zwróci.

    Pozdrawiam Paweł S.

  • 3. Data: 2002-10-24 17:01:51
    Od: "Piotr Gadecki" <p...@s...pl>

    Zależy gdzie pojedziesz i na jaką firme trafisz. Ja byłem na WAT dwa lata
    temu w 2000 i w sumie po jednym miesiacu pracy juz mi sie wszystkie koszty
    wyjazdu zwróciły. Potem tylko wychodzilem na plus. Ale roznie to bywalo. To
    co wazne to musisz zwrocic uwage w umowie z pracodawca na wszystkie
    szczegoly. Bo sam pamietam z doswiadczenia ze byly takie sytuacje ze ludzie
    mieszkajacy w apartamentach pracodawcy mieli czasem bardzo duzo z tym
    problemow. Jedni placili normalnie a inni placili podwojne stawki za
    wynajem, bez zadnego wytlumaczenia i na dodatek nie dalo sie tego
    przetlumaczyc pracodawcy ze w umowie jest cos innego, mimo ze milei papiery
    ze soba!!! Dopiero rozmowa na poziomie jak nie ustapicie to sie spotkamy w
    sadzie czasem skutkowala, ale tez nie zawsze...
    Wiec uwazaj na wszelkie szczegoly, ale ogolnie poza takimi niedogodnosciami
    to polecam wyjazd na WAT. Najlepiej jest pracowac na prakingach i jako
    kelner. Dobrze tez mozna zarobic jako malarz oczewiscie pokojowy :))) Ale tu
    juz wchodzi w gre praca na czarno... na ktorej notabene mozna bardzo dobrzez
    zarobic, aczkowliek jest to na ogol praca na budowie, a nie kazdy to lubi,
    no i ubezpieczenia nie ma... Ale to wszystko sa drobiazgi.

    Pozdrawiam i powodzenia. Jedz jak możesz i polecam lepeij nie wracaj bo
    tuttaj prace znalexc to graniczy z cudem.

    Piotr

  • 4. Data: 2002-10-24 18:16:56
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Uata" <u...@i...pl> writes:

> [...]
    > ze musialbym zyc za jakies 5-7$ dziennie zeby wyjsc na zero. A to chyba nie

    nie jest mozliwe.
    tyle do wydasz dziennie na jedzenie, jak bedziesz sie zywil w
    junkfoodach albo kupowal makaron w pudle w supermarkecie i moze
    jeszcze chleb i maslo.

    a gdzie reszta?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 5. Data: 2002-10-24 21:16:45
    Od: "myst" <m...@f...onet.pl>

    czesc
    ja namawiam do wyjazdu
    bylem teraz w wakacje pierwszy raz i bylo, hmm, roznie. bylem w san diego,
    gdzie bylo na prawde bardzo kiepsko, firma jaka miala mi dac prace nawalila,
    w podobnej sytuacji bylo okolo 250 osob. przez pierwszy miesiac nie mialem
    pracy (no tydzien w magazynach firma road runner sports). bylo baardzo zle,
    ale po miesiacu dostalem bardzo fajna prace jako busser w 4gwiazdkowej
    restauracji w takim resorcie golfowym dla bogatych ludzi. jedzenie super, za
    darmo i ile sie chcialo, super ludzie no i zarobki bardzo dobre (napiwki)
    ogolnie wyjazd mi sie zwrocil i jeszcze przywiozlem powiedzmy 1500 dolarow.
    do tego doloz praktyke angielskiego, superowe wakacje, mase wrazen, nowe
    znajomosci itd, itp.
    ogolnie goraco polecam
    a tak na marginesie, jestem przedstawicielem JDJ w sprawie wyjazdow na
    Work&Travel i zapraszam do skontaktowania sie ze mna, to moge ci przedstawic
    oferte;P
    jest mozliwosc wziecia kredytu w MultiBanku na wyjazd do stanow, co jest
    fajna sprawa.
    ok, nie pisze tak dlatego ze pracuje w JDJ, po prostu te wakacje to byla dla
    mnie super szkola i wielkie wrazenia, wiec kazdemy polecam wyjazd czy to z
    JDJ czy z jakas inna firma
    pozdrowienia

    bartek