PracaGrupypl.praca.dyskusje › Fundusz Świadczeń Socialnych a Sąd Pracy

  • 1. Data: 2002-10-24 09:05:07
    Temat: Fundusz Świadczeń Socialnych a Sąd Pracy
    Od: "Andrzej" <b...@p...onet.pl>

    Witam !!!

    Zwracam sie do grupowiczow w nastepujacej sprawie :

    W kwietniu dokladnie 14 .04 .2002 zostalem zwolniony z przyczyn zakladu w
    wyniku upadlosci firmy z art 7a , w tej chwili w Zakladzie jest Syndyk Masy
    Upadłosci , ktory przeprowadza formalnosci zwiazane z upadkiem zakladu.
    Przepracowalem w zakladzie 25 lat 4 miesiace otrzymalem świadczenia nalezne
    z Funduszu Swiadczeń Gwarantowanych i z tym sie zgadzam wszystko jest jak to
    sie mowi ok.
    Moje pytanie brzmi :
    Pracujac nie otrzymalem swiadczen z Funduszu Świadczen Socjalnych za rok
    2002 wiem ze kazdy zaklad zatrudniajacy pracownikow musi odprowadzac skladki
    na w/w Fundusz ( byly zaklad zatrudnial okolo 200 osob ).
    Czy moge podac ewentualnie kogo mam podac do Sądu Pracy o zaplate tych
    świadczen.
    Slyszalem ze jezeli jest Syndyk to takie roszczenia sa bezpodstawne i Sąd
    Pracy nie rozpatruje tych pozwow.
    Pozdr Andrzej

  • 2. Data: 2002-10-25 06:50:48
    Temat: Re: Fundusz Świadczeń Socialnych a Sąd Pracy
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Andrzej" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Slyszalem ze jezeli jest Syndyk to takie roszczenia sa bezpodstawne i Sąd
    > Pracy nie rozpatruje tych pozwow.
    > Pozdr Andrzej

    Sąd Pracy rozpatruje takie sprawy tylko w wyjątkowych sytuacjach. Firma w
    stanie upadłości z zasady nie ma żadnego Funduszu Socjalnego, a pozwy są
    bezcelowe.

    Wiesiek