PracaGrupypl.praca.dyskusjewolny rynek pracy ? › wolny rynek pracy ?
    From: "Adam" <f...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: wolny rynek pracy ?
    Date: Fri, 11 Apr 2003 18:56:09 +0200

    Co sadzicie o WOLNYM rynku pracy? Wg mnie na tym rynku brakuje przede
    wszystkim informacji oraz tworzone sa sztuczne bariery.
    1. Te same stanowiska, ta sama praca a placa?
    2. Pracuje w firmie i nie wiem ile zarabia Xinski (a jak sie dowiaduje to
    czesto nie wierze :-)
    3. Nikt nie robi przetargu w stylu kto na danym stanowisku bedzie pracowac
    za mniejze pieniadze.
    4. Praca otrzymywana czesto po znajomosci (a moze za lapowki???)
    5. Wiedza o tym kto ile zarabia powinna byc powszechna. Z jednej strony
    znajomkowie troche by mniej przeginali a z drugiej stanowiloby to motywacje
    dla wielu pracownikow

    Place nie sa adekwatne do pracy (roznie: za wysokie badz za niskie) - gdyby
    bylo inaczej nikt tak bardzo nie balby sie zwolnien. Ktos powie: ten co
    zarabia "grosze" tez sie boi. Ale wydaje mi sie, ze jego obawy wynikaja z
    braku oszczednosci, ktore potrzebne beda na czas poszukiwan i ewentualnych
    szkolen.
    Niestety ciagle (moze to naturalne) najbardziej licza sie uklady. Jestem
    przekonany, ze obecny poziom bezrobocia jest b.duzy ale najwiekszym
    problemem jest brak rotacji.
    Adam