PracaGrupypl.praca.dyskusje › wolny dzien za sobote

  • 1. Data: 2003-02-25 14:17:10
    Temat: wolny dzien za sobote
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    Co prawo mowi w przypadku, gdy ktos pracuje np.5 sobot z rzedu a potem
    dostaje za to tydzien wolnego. Oczywiscie na wniosek pracownika.
    Adam

  • 2. Data: 2003-02-25 17:43:54
    Temat: Re: wolny dzien za sobote
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > Adam
    >
    >Przypuszczam że zgodnie z regulaminem pracy,który jest w zakładzie pracujecie
    od pon. do piątku.Jeżeli masz wolne to nie przysługuje Ci dodatek za pracę w
    godz. nadliczbowych a tylko wynagrodzenie.Patrz art 134 i 143 kp. wersja 2003 r.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-02-25 17:56:37
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    > od pon. do piątku.Jeżeli masz wolne to nie przysługuje Ci dodatek za pracę
    > godz. nadliczbowych a tylko wynagrodzenie.Patrz art 134 i 143 kp. wersja
    2003 r.
    o tym wiem, ale nie mam pojecia czy np. moge sobie "nazbierac" wolnych dni
    za soboty przez np. 6 miesiecy a potem przez 2 tygodnie odpoczywac?
    Zakladam, ze pracodawca sie zgadza. Chodzi mi o to czy nie ma przepisow
    zabraniajacych tego.

  • 4. Data: 2003-02-25 19:11:44
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > za soboty przez np. 6 miesiecy a potem przez 2 tygodnie odpoczywac?
    > Zakladam, ze pracodawca sie zgadza. Chodzi mi o to czy nie ma przepisow

    W Twoim przypadku następuje przekroczenie tygodniowej normy czasu pracy. Okres
    roliczeniowy powinieneś mieć podany w regulaminie pracy.Max. okres roliczeniowy
    zgodnie z kp. nie może przekraczać 4 miesięcy. Masz odp.Pozdrawiam.