PracaGrupypl.praca.dyskusje › wojsko dla informatyka?

  • 11. Data: 2005-11-14 11:00:23
    Temat: Re: wojsko dla informatyka?
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    SimpleStory napisał(a):

    > wojsko to nie tylko karabiny i granaty...

    No i?

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc pl

  • 12. Data: 2005-11-14 11:02:35
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    Siwy napisał(a):

    > Po 15 latach masz emeryture.....

    Po 20.

    > 40%

    Ale nie rozmawialiśmy o stawce.

    > i zaznaczam, że po 15 latach nie
    > dorobisz się porządnego stopnia i uposażenia.

    Pewnie, że nie. Ale w innych zawodach po tych 20 latach nadal masz 0%.

    > Pełna, 75% emeryturka
    > przysługuje po, bodajże 29 latach.

    Nie chce mi się sprawdzać w ustawie, ale dla mnie pełna to by było 100%. ;)

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc pl

  • 13. Data: 2005-11-14 11:03:26
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    D A O L E R napisał(a):

    > raczej normalnie czyli od 65-tki... taki przynajmniej byl stan kilka lat
    > wczesniej. Jesli teraz jest inaczej to niech mnie ktos oswieci.

    Ustawa z dnia 11 września 2003 r. Tyle pamiętam, więcej mi się nie chce
    sprawdzać.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc pl

  • 14. Data: 2005-11-14 12:28:19
    Od: "mortez" <m...@g...pl>

    > kończę właśnie studia informatyczne. Czy wojsko ma dla mnie cos
    > ciekawego? Chodzi mi o to, ze chciałbym ewentualnie iść do woja, ale nie
    > jako jakiś tam "piechur", tylko do sekcji zgodnej z moim zawodem. Czy ktoś
    > sie orientuje czy jest zapotrzebowanie na ludzi po cywilnych uczelniach i
    > gdzie znajdę dalsze informacje na ten temat?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Michał

    Z tego co się orientuję możesz zgłosić się do szkoły podchorążych rezery
    (zdaje się w Poznaniu jest taka), wówczas po jej ukończeniu możesz starać
    się do przyjęcia do jakiegoś korpusu oficerskiego, czy jakiegoś takiego.

    Nie widzę natomiast żadnej pracy w wojsku, jako informatyk dla cywila. Przez
    pewien czas odbywałem staż absolwencki w WKU i w większości 'cywilne'
    stanowiska obsadzają byli wojskowi na emeryturze.
    Ale to i tak w większości w urzędach typu WKU. W jednostkach trzeba być
    raczej wojskowym. Choć to pewnie i nie głupi pomysł

    :\

    zależy kto co lubi

    Wszystkiego możesz i tak się dowiedzieć w swojej WKU

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2005-11-14 13:57:31
    Od: MichalP <m...@i...elzab-ito.com-ito.pl.hahaha>

    SimpleStory wrote:

    > wojsko to nie tylko karabiny i granaty...

    Heh, no właśnie! Ale skoro jest tak jak kilka osób napisało o
    emeryturze (w zasadzie jedyny powód, dla którego chciałem wybrać taką
    "ścieżkę" kariery), to w takim układzie zostanę cywilem... ;-)

    Zrządzeniem losu dzisiaj dostałem informację, że mogę sobie iść do WKU w
    celu przeniesienia do rezerwy. Więc mam powód żeby się przespacerować i
    ewentualnie dopytać.

    Michał

  • 16. Data: 2005-11-14 14:01:57
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    MichalP napisał(a):

    > Heh, no właśnie! Ale skoro jest tak jak kilka osób napisało o
    > emeryturze (w zasadzie jedyny powód, dla którego chciałem wybrać taką
    > "ścieżkę" kariery), to w takim układzie zostanę cywilem... ;-)

    Dlatego się Ciebie pytam co chcesz tam robić jako informatyk. Odpowiesz, to
    Ci powiem czy jest sens czy nie.

    > Zrządzeniem losu dzisiaj dostałem informację, że mogę sobie iść do WKU w
    > celu przeniesienia do rezerwy. Więc mam powód żeby się przespacerować i
    > ewentualnie dopytać.

    Jasne, jak będziesz miał takie szczęście jak mój kumpel, to życzę
    powodzenia. Dostał informacje z ustawy która przestała obowiązywać w
    czerwcu zeszłego roku.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc pl

  • 17. Data: 2005-11-14 16:34:21
    Od: "M." <m...@g...com.nospam>

    mortez napisał(a):
> [...]
    > Ale to i tak w większości w urzędach typu WKU. W jednostkach trzeba być
    > raczej wojskowym. Choć to pewnie i nie głupi pomysł

    glupoty opowiadasz, wlasnie teraz jest wydzielana duza czesc etetow dla
    pracownikow cywilnych
    sam znam 5 informatykow pracujacych w roznych jednostkach wojskowych,
    acz sa to powtarzam cywile

    Pozdraiwam M.

  • 18. Data: 2005-11-14 22:46:56
    Od: MichalP <m...@i...elzab-ito.com-ito.pl.hahaha>

    Paweł 'Styx' Chuchmała wrote:

    > Dlatego się Ciebie pytam co chcesz tam robić jako informatyk. Odpowiesz, to
    > Ci powiem czy jest sens czy nie.

    A co mogę chcieć? No na pewno po coś studiowałem i coś tam umiem... Na
    pewno nie jestem z tych, co to jakoś się przez studia prześlizgnęli i
    teraz nie wiedzą co ze sobą począć (czytaj: nikt ich nie chce).
    Chciałbym wykorzystać swoją wiedzę a przy okazji może skorzystać i być
    emerytem w młodszym wieku. No na pewno nie interesują mnie żadne
    "siłowe" ani "wyczynowe" zajęcia - bardziej praca umysłowa... No i na
    pewno nie chce się pchać na "stanowiska" (tak jak to rozumie z twoich
    poprzednich aluzji co do osób "po studiach").

    Nie znam żadnych sekcji wojskowych - więc nie wiem czego się mogę
    spodziewać i dlatego nie mówię konkretnie. W każdym razie, może jest
    potrzeba oprogramowywania czegoś (w sumie dowolne środowisko/język),
    symulacji, może coś bardziej z łączności albo kodowania informacji,
    szyfrowania. Na pewno też potrzebują informatyków do
    ewidencji/archiwizacji czy po prostu zbierania jakiś danych,
    przetwarzania baz danych.

    Na prawdę ciężko powiedzieć, prędzej właśnie musiałbym widzieć listę
    "potrzeb" to może bym coś dla siebie wybrał, albo się dopasował.

    Michał

  • 19. Data: 2005-11-15 00:42:00
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    MichalP napisał(a):

> [...]
    > potrzeba oprogramowywania czegoś (w sumie dowolne środowisko/język),
    > symulacji, może coś bardziej z łączności albo kodowania informacji,

    ;) Zapomnij. Ogłasza się przetargi na takie systemy i kupuje od firm. Lepiej
    się więc do nich załapać nie do wojska. W wojsku co najwyżej skończysz
    oprogramowując Accessa lub Excela dla przełożonego.

    > Na pewno też potrzebują informatyków do
    > ewidencji/archiwizacji czy po prostu zbierania jakiś danych,
    > przetwarzania baz danych.

    j.w. Tak naprawdę to jeśli chcesz się tym zajmować bardziej konkretnie to w
    cywilu masz więcej możliwości.

    > Na prawdę ciężko powiedzieć, prędzej właśnie musiałbym widzieć listę
    > "potrzeb" to może bym coś dla siebie wybrał, albo się dopasował.

    Lista potrzeb skończyłaby się raczej na serwisie sprzętu i pisaniu w
    Wordzie. ;)

    Ktoś tu pisał o informatykach cywilach. Jestem ciekaw czym poważnym się oni
    zajmują.

    Pamiętaj, że zaczynasz jako podporucznik. Na ścieżce zawodowej oficera
    pierwsze stanowisko to dowódca plutonu. Nie masz odpowiednich znajomości
    lub szczęścia - wylądujesz w jakimś 'zielonym' garnizonie.

    Myślę, że coś naprawdę zaawansowanego jeśli chodzi o bazy danych (na
    poziomie tego gdzie w cywilu po kilku latach doświadczenia masz niezłą
    kasę), można zacząć dopiero od stopnia kapitana lub majora. Czyli w
    najlepszym wypadku (gdybyś awansował najszybciej jak się da) po 9-12 latach
    od rozpoczęcia służby.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała