PracaGrupypl.praca.dyskusje › wlasna dzialanosc

  • 1. Data: 2004-09-06 10:00:11
    Temat: wlasna dzialanosc
    Od: "owczar28" <o...@s...info>

    Witam
    Mam spory problem i nie wiem od czego zaczac.
    Planuje od pazdziernika uczyc w szkole.
    Prauje obecnie po podstsawie umowy o prace na czs nieokreslony.
    Jednak do tej szkoly musze odjechac dwa razy na miesiac 150 km - i jakos sie
    przkeimac i takie tam
    Zastanwiam sie czy nie móglbym otworzyć dzialanosci gospodarczej i wrzucac w
    koszty np dojazdy mam swoj prywatny samochod ktorego nei jestem jedynym
    wlascicielem.
    do tego np nocelgi i taki tam.
    Co np z zusem - bo umowe ze szkolą podpisuje z dobrowolnym zrzeczeniem sie
    zus.

    --
    owczar
    gg id: 3665291

  • 2. Data: 2004-09-06 10:16:11
    Temat: Re: wlasna dzialanosc
    Od: "Artur" <o...@w...pl>

    1. Nie możesz pracować na umowę o pracę i świadczyć usług dla tego samego
    pracodawcy
    2. Koszty auta rozliczasz normalnie (oswiadczenie współwłaściciela o
    udostępnieniu auta na cele firmowe)
    3. Koszty wszystkie możesz wtedy wrzucać w koszty firmy
    4. własna DG to min 750 PLN (zus, bank etc) + podatki ale jako sprzedaż dóbr
    intelektualnych na 7% stawce VAT (chyba - sprawdź) Z paliwa nie odliczysz
    VATu jeżeli to nie cieżarówka

    Idź do jakiejkolwiek księgowej Niech ci przekalkuluje koszty !!!!
    Jeżeli miałbyś umowę zlecenie z inną szkołą było by idealnie Wtedy ZUS = 200
    PLN ok

  • 3. Data: 2004-09-06 10:20:06
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Co np z zusem - bo umowe ze szkol? podpisuje z dobrowolnym zrzeczeniem sie
    > zus.

    To tak mozna ? ;-)

  • 4. Data: 2004-09-06 10:35:00
    Od: "owczar28" <o...@s...info>

> [...]
    >
    > Idź do jakiejkolwiek księgowej Niech ci przekalkuluje koszty !!!!
    > Jeżeli miałbyś umowę zlecenie z inną szkołą było by idealnie Wtedy ZUS =

    Ad 1.To nie bedzie ten sam pracodawca tylko zupelnie inny
    Ad4. Co to znaczy ze nim 750. rozuemie ze vatu nie odlicze ale samo paliwo
    jako koszt uzyskania przychodu - czy tak nei mozna

    Bardzo meni zaciekawil ten zus 200 zl skad to wiesz i dlaczego tak

    owczar

  • 5. Data: 2004-09-06 10:35:50
    Od: "owczar28" <o...@s...info>

    > To tak mozna ? ;-)
    Wydaje mi sie ze tak zreszta wiele osob tak robi

  • 6. Data: 2004-09-06 10:42:12
    Od: "Artur" <o...@w...pl>

    Ni znam szczegółów Sorki Ale ja tak robię Jest jakiś przepis mówiący że
    płacisz składki tylko z jednej działalności (jeżeli masz więcej źródeł
    dochodu) i może ona nie przynosić min socjalnego 840 PLN chyba Czyli tak na
    prawdę DG wynosi cię z zusem, kontem w banku etc ok 250 PLN

    Oczywiście paliwo wrzucasz w koszty w kwocie netto Pozostałe koszty brutto
    (włącznie z częściowym czynszem za mieszkanie jeżeli firma tam będzie
    zarejestrowana)

  • 7. Data: 2004-09-06 10:46:58
    Od: Piotr Dulik <p...@p...fm>

    Użytkownik owczar28 napisał:

    > Bardzo meni zaciekawil ten zus 200 zl skad to wiesz i dlaczego tak

    Jeśli jesteś już gdzież zatrudniony na umowę o pracę to wtedy od własnej
    DG płacisz tylko składkę "zdrowotna" - niecałe 200zł.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2004-09-06 23:58:48
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 06 wrz 2004 w liście [news:chhdav$t0$1@atlantis.news.tpi.pl]
    Artur [o...@w...pl] napisał(a):

    > 3. Koszty wszystkie możesz wtedy wrzucać w koszty firmy

    Nie wszystkie. Tylko te, które służą do uzyskania dochodu. Potem trzeba
    się tłumaczyć przed urzędasami, więc lepiej nie przeginać.

    --
    Pozdrawiam,

    Rafał Wawrzycki

  • 9. Data: 2004-09-06 23:59:48