PracaGrupypl.praca.dyskusje › własna działalność i praca na umowe zlec.a ZUS

  • 1. Data: 2004-05-15 08:48:05
    Temat: własna działalność i praca na umowe zlec.a ZUS
    Od: "Aniołek" <a...@w...pl>

    jesli ktoś prowadzi działalność i dodatkowo ma pracĘ na umowę zlecenie(tylko
    to co robi na umowę zlecenie nie moze być bezposrednio związane z zakresem
    działalności firmy którą prowadzi), to podobno może płacić ZUS tylko od
    umowy zlecenia. Jak to jest z tym Zusem .CZY wtedy zus jest procentowo
    wyliczany od tego co zarobił na umowe zlecenie?.Kolega twierdzi , że nie
    mozliwe jest płacenie mniejszego zusu .
    Ania

  • 2. Data: 2004-05-19 13:02:10
    Temat: Re: własna działalność i praca na umowe zlec.a ZUS
    Od: "Net4you" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Aniołek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > umowy zlecenia. Jak to jest z tym Zusem .CZY wtedy zus jest procentowo
    > wyliczany od tego co zarobił na umowe zlecenie?.Kolega twierdzi , że nie

    ZUS, też mam podobny problem, chcę założyć działalność lecz w początkowej
    fazie jest on balastem nie do pokonania. Rozwiązanie: zatrudnić się na 1/4
    etatu u znajomych płacić im za wszystkie koszty związane z zatrudnieniem,
    jest to około 200 zł, prawdopodobnie w takim przypadku nie ma potrzeby
    płacenia ZUS z własnej działalności. Czy faktycznie tak jest?
    Sl@vo

  • 3. Data: 2004-05-19 13:10:13
    Od: "/silver" <f...@u...cy>

    "Net4you" <n...@o...pl> wrote in news:c8flqq$6lt$1@news.onet.pl:

    > ZUS, tez mam podobny problem, chce zalozyc dzialalnośc lecz w
    > początkowej fazie jest on balastem nie do pokonania. Rozwiązanie:
    > zatrudnic sie na 1/4 etatu u znajomych placic im za wszystkie koszty
    > związane z zatrudnieniem, jest to okolo 200 zl, prawdopodobnie w takim
    > przypadku nie ma potrzeby placenia ZUS z wlasnej dzialalności. Czy
    > faktycznie tak jest? Sl@vo

    Jezeli wynagrodzenie jest nizsze niz 824,00 (brutto) to oplaca sie
    wszystkie skladki. Powyzej tego progu jedynie zdrowotne.

    /silver

  • 4. Data: 2004-05-19 14:39:21
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2004-05-19 15:02, osoba przedstawiająca się jako "Net4you" napisała
    co następuje:

> [...]
    > jest to około 200 zł, prawdopodobnie w takim przypadku nie ma potrzeby
    > płacenia ZUS z własnej działalności. Czy faktycznie tak jest?

    Nie :)

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /