PracaGrupypl.praca.dyskusje › własna działalność - co i jak?

  • 11. Data: 2011-05-01 14:11:08
    Temat: Re: własna działalność - co i jak?
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Ile zarobisz na tych reklamach w ciągu miesiąca?

    jako, że głosowałem na kogo głosowałem podejrzewam, że przez najbliższe parę
    lat mój zysk będzie oscylował w okolicach 0 euro... później miesięczny maks
    to jak oceniam ze 25 euro...

  • 12. Data: 2011-05-01 19:38:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > jako, że głosowałem na kogo głosowałem podejrzewam, że przez najbliższe
    > parę lat mój zysk będzie oscylował w okolicach 0 euro... później
    > miesięczny maks to jak oceniam ze 25 euro...

    W takim razie nie zarobisz nawet na ZUS, ergo: nie zakładaj działalności.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2011-05-01 20:36:46
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > W takim razie nie zarobisz nawet na ZUS, ergo: nie zakładaj działalności.

    a o jakich sumach mówimy? tak dla orientacji...

  • 14. Data: 2011-05-01 20:43:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > a o jakich sumach mówimy? tak dla orientacji...

    Przez pierwsze dwa lata ponad 300zł miesięcznie, po dwóch latach ponad
    800zł miesięcznie.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2011-05-01 21:21:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-01, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Przez pierwsze dwa lata ponad 300zł miesięcznie, po dwóch latach ponad
    > 800zł miesięcznie.

    Zdaje się, że pisał o posiadaniu równolegle umowy o pracę.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2011-05-01 21:35:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2011-05-01, Liwiusz<l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Zdaje się, że pisał o posiadaniu równolegle umowy o pracę.

    Cóż, to zmienia postać rzeczy w ten sposób, że przy braku przychodów
    będzie tylko kilkadziesiąt złotych w plecy plus koszty księgowości itp.

    Generalnie nadal się nie opłaca.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2011-05-03 15:00:52
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Cóż, to zmienia postać rzeczy w ten sposób, że przy braku przychodów
    > będzie tylko kilkadziesiąt złotych w plecy plus koszty księgowości itp.
    >
    > Generalnie nadal się nie opłaca.

    ale po zastanowieniu, coś mnie chyba oszukujesz,
    coraz to (nie w TVNie) w telewizji słychać, że jakiś biznesmen uruchomił
    spółkę przynoszącą same straty (coby robić coś tam z pieniędzmi), więc chyba
    się da osiągając same straty...

  • 18. Data: 2011-05-03 15:25:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > coraz to (nie w TVNie) w telewizji słychać, że jakiś biznesmen uruchomił
    > spółkę przynoszącą same straty (coby robić coś tam z pieniędzmi), więc

    Oczywiście, same straty w biznesie to nie jest coś niezwykłego.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2011-05-03 16:05:50
    Od: "Hals" <u...@v...pl>

    > Oczywiście, same straty w biznesie to nie jest coś niezwykłego.

    Ani też to że takie straty przynoszą czasem niezły zysk :-)

    Hals.

  • 20. Data: 2011-05-04 09:53:40
    Od: Zenek1234 <z...@1...pl>

    W dniu 2011-05-01 23:35, Liwiusz pisze:

    > Cóż, to zmienia postać rzeczy w ten sposób, że przy braku przychodów
    > będzie tylko kilkadziesiąt złotych w plecy plus koszty księgowości itp.
    >
    > Generalnie nadal się nie opłaca.

    Składkę zdrowotną od każdej zarejestrowanej działalności musi opłacać.
    W takim razie dolicz sobie dodatkowo te dwieście kilkadziesiąt zł w
    plecy miesięcznie składki zdrowotnej.

    Z roku na rok coraz bardziej nie opłaca się prowadzić D.G.

    Czasy *względnej* wolności gospodarczej już dawno minęły (lata 90-te).
    Odtąd jest już tylko gorzej.
    I nie daj się nabrać na "ułatwienia" typu "wszystko w jednym okienku",
    bo to tylko ściema, która ma służyć jedynie zwiększeniu kontroli nad
    obywatelem i lepszemu przepływowi informacji celem skuteczniejszej kontroli.

    Nie wiem jaką pracę wykonujesz, ale jeśli otrzymasz wypowiedzenie z
    pracy, a Twoje dochody będą na tyle małe, że ledwo pokryją ZUSy-srusy,
    które "nie ma zmiłuj" nagle będziesz musiał pokryć samemu w kwocie ok.
    900zł/mies., to okaże się, że znalazłeś się w b. trudnej sytuacji.

    Kolejni pracodawcy (poza nielicznymi wyjątkami, które potwierdzają
    regułę) niezbyt przychylnie patrzą, gdy ktoś ujawni, że ma
    zarejestrowaną d.g. A nie daj Boże, gdyby zakres Twojej działalności
    pokrywał się z dz. (z całą pewnością niedoszłego) pracodawcy.

    Rozwiązanie/zawieszenie dz.g. też nie jest takie proste jakby mogło się
    wydawać, ale już nie chce mi się o tym pisać. :)

    Z.