PracaGrupypl.praca.dyskusje › wiza H2B USA

  • 1. Data: 2004-01-23 14:13:49
    Temat: wiza H2B USA
    Od: "Blondyn" <b...@p...wprost.pl>

    Witam
    Moze ktos z was pomoze mi.
    Moja sytuacja wyglada tak: mam mozliwosc aby pracodawca z USA wyslal jakies
    papiery (na razie nie wiem jakie)
    ze jestem mu bardzo bardzo potrzebny do pracy. Bylem w agencji, lecz oni za
    zalatwienie sprawy licza sobie 6000 zł
    bez zadnej gwarancji ze dostane wize .
    Pytanie do was: Czy sam we wlasnym zakresie moge zalatwic wszelkie
    formalnosci tutaj w polsce w ambasadzie, bo dziewczyna w
    agencji work & travel powiedziala ze osoby prywatne nic nie moga zrobic, ze
    takimi zeczami zajmuje sie tylko i wylacznie agencje.

    Jezeli ktos ma doswiadczenia w tym temacie, prosze o informacje. Wszelkie
    sugestie i wskazowki mile widziane.
    Jezeli ktos jest w stanie pomoc, prosze o kontakt - jestem gotow zaplacic za
    konkretna pomoc.

    Czy rzeczywiscie na wizie H2B nie mozna zmienic pracodawcy, jak to wyglada w
    praktyce?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi.
    Blondyn
    [tnij NO_SPAM]

  • 2. Data: 2004-01-23 16:57:40
    Temat: Re: wiza H2B USA
    Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>

    Znajomi znalezli prace w USA (wizy H1B) i nic nie placili zadnej agencji.

    T.

  • 3. Data: 2004-01-23 17:48:50
    Od: "Bianka" <b...@w...pl>

    bylam juz 2 razy w stanach z taka wiza i nigdy zadnej agencji ani grosza nie
    placilam
    wygladalo to tak, ze pracodawca po zalatwieniu wszystkich formalnosci ze
    swojej strony przysylal mi normalna poczta dokument 'visa approval' z moim
    nazwiskiem, data urodzenia i konsulatem do ktorego mam sie zglosic po wize i
    z tym papierem szlam do konsulatu /ostatnio w kwietniu, jak jeszcze nie bylo
    wymogu umawiania sie telefonicznie, wtedy szlam prosto z ulicy tak szybko
    jak tylko dostalam ten papier - teraz ze wzgledu oczywistego cala procedura
    sie wydluzy/
    majac h2b faktycznie nie masz prawa pracowac dla nikogo innego niz dla firmy
    wymienionej w wizie /to tyle teoria/
    powodzenia
    Bianka