PracaGrupypl.praca.dyskusje › winobranie ale za ile!??

  • 1. Data: 2003-07-13 09:41:24
    Temat: winobranie ale za ile!??
    Od: "pawel_PAWLAT_wojciechowski" <p...@W...onet.pl>

    Witam, przeglądam archiwom już od dobrej godziny, co nieco interesującego
    już znalazłem, ale nikt, nigdzie nie wspominał jak ta praca jest rozliczana
    i jakie to są stawki? Mam już załatwioną pracę przy winogronach, ale nie
    wiem ile mam żądać za prace aby mnie nie wykorzystano? macie jakieś
    informacje na ten temat?
    pozdrawiam paweł.

  • 2. Data: 2003-07-13 16:21:54
    Temat: Re: winobranie ale za ile!??
    Od: "terrorysta" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pawel_PAWLAT_wojciechowski" <p...@W...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:ber9is$57p$1@news.onet.pl...
    >ciach<

    Nie piszesz w jakim kraju. Stawki nie masz co zadac, to jest praca grupowa i
    wszyscy dostaja takie samo zarcie, spanie i kase. Winobranie nie nalezy
    traktowac na zasasadzie zarobku ale doskonalej zabawy(wieczorem oczywiscie).

    pozdrawiam wybuchowo
    t.

  • 3. Data: 2003-07-13 20:15:12
    Od: "pawel_PAWLAT_wojciechowski" <p...@W...onet.pl>

    Użytkownik "terrorysta" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wszyscy dostaja takie samo zarcie, spanie i kase. Winobranie nie nalezy
    > traktowac na zasasadzie zarobku ale doskonalej zabawy(wieczorem

    czesc, fakt, zapomniałem, chodzi mi o Francje.
    nie myśle o kokosach, ale jakiego rzedu to są sumy, aby wiedziec jak
    rozplanowac wydatki - podróż.

    --
    piszac na priva USUŃ co trzeba z adresu
    p...@W...poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2003-07-13 20:38:39
    Od: "Paweł G." <grucha1@antyspam_wp.pl>

    heh

    żądać ????
    dostaniesz tyle co wszyscy :)

    do leniwych nie należym wraz z moją dziewczyną
    a zapierdalaliśmy tak(12h/dzień płatne 8 reszta to odrobienie noclegów), że
    marzyliśmy o szybkim powrocie
    i pieniadze gówno warte jak policzysz autobus za 450zł/osoba

    jedyny + to fakt że winko do oporu

  • 5. Data: 2003-07-13 21:54:50
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Paweł G." <grucha1@antyspam_wp.pl> writes:

> [...]
    > marzyliśmy o szybkim powrocie
    > i pieniadze gówno warte jak policzysz autobus za 450zł/osoba

    kazda praca fizyczna, a juz na roli zwlaszcza, jest ciezka. ta w
    polsce przy zbiorze owocow tez wcale nie lepsza.

    pytanie tylko, ile dostaniesz w polsce pracujac sezonowo przy zbiorze
    owocow, a ile we francji?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 6. Data: 2003-07-14 07:02:00
    Od: "Sledz" <g...@S...pl>

    napisał w wiadomości news:besenl$d2j$1@news.onet.pl...

    > oczywiscie).
    >
    > czesc, fakt, zapomniałem, chodzi mi o Francje.
    > nie myśle o kokosach, ale jakiego rzedu to są sumy, aby wiedziec jak
    > rozplanowac wydatki - podróż.

    Na jakim "stanowisku", bo tam gdzie byłem to istniały dwa:
    - noszowy, masz na plecach wielgachny kosz na winogrona
    - cutter (nie wiem jak to przetłumaczyć) - obcinający winogroa

    Na winobraniu byłem w 1997 roku w okolicach Perpignan. Towarzysko było
    super. Zarobkowo - powiedzmy, że traktowałem to jako wyjazd wakacyjny.
    Uważaj, ja wyjeżdzałem tak czarno - niby wszystko było załatwione, ale
    okazało się, że na miejscu pracy nie było (bo nie jesteśmy z UE). Po
    tygodniu poszukiwania dostaliśmy pracę na tydzień po 40 franków za godzinę
    (pracowalismy 7 godzin dziennie) - byłem cutterem, noszowy brał gdzieś 5-10
    franków więcej. Jednym słowem wyszedłem na zero licząć przejazdy i pobyt.
    Gdybym pracował dłużej zarobiłbym.

    Ale jak napisałem - w sensie turystycznym i poznawczym było super - w sam
    raz na wakacje dla studenta (wtedy byłem studentem).

    Pozdrawiam

    Sledz

  • 7. Data: 2003-07-14 15:05:00
    Od: "chlodny_" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
    > "Paweł G." <grucha1@antyspam_wp.pl> writes:
    >
    > pytanie tylko, ile dostaniesz w polsce pracujac sezonowo przy zbiorze
> [...]

    ludzie za wschodniej granicy przy pracach polowych z reguly dostaja 2 - 3 zl
    polacy w granicach 4 - 5 zl - przynajmniej ja slyszalem o takich stawkach

    pozdr,
    chlodny_

  • 8. Data: 2003-07-14 21:04:35
    Temat: Odp: winobranie ale za ile!??
    Od: "Defler" <d...@y...com>

    Bylem 2 lata temu, we Wloszech.
    Bylo super ale zalatwione oczywiscie po znajomosci, do zaufanej rodziny
    wloskiej.
    Zarobek za miesiac 8h/dziennie 4 rano i 4 po poludniu 1000 euro/miesiac, ale
    wyzywienie super, wino do oporu i pokoj gratis.
    Zyc nie umierac.
    Ale bylem tylko raz, wloska policja robila czesto naloty na winiarnie i
    sady. I wlosi juz sie boja, moja ogromne kary.
    Ale chetnie zatrudnili by Polakow legalnie, tylko nie wiem gdzie to
    zalatwic.

    Pozdrawiam

    Użytkownik chlodny_ <c...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:beugr1$hme$...@i...gazeta.pl...