PracaGrupypl.praca.dyskusjeuzasadnienie wypowiedzenia › uzasadnienie wypowiedzenia
    From: <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: uzasadnienie wypowiedzenia
    Date: 24 Jul 2002 13:13:57 +0200

    Witam.
    W firmie w której pracuje zaczęto zwalniać pracowników, aby obniżyć koszty. W
    16 oddziałach pozwalniano po 3-4 osoby. Za każdym razem scenariusz był taki
    sam: przyjeżdżało 2 smutnych panów z centrali i w obecności dyrektora danego
    oddziału zwalniali ludzi (ewentualnie przesuwali pracowników na inne
    stanowiska, z jednoczesnym zmniejszeniem wynagrodzenia).
    Gdy dotarli do naszego oddziału, poproszono mnie do gabinetu dyrektora.
    Zaproponowano mi zmianę stanowiska i zmniejszenie wynagrodzenia. Problem był
    taki, że propozycja była ustna. Zażądano ode mnie napisania oświadczenia, że
    zgadzam się na takie warunki. Gdy odmówiłem i chciałem napisać oświadczenie,
    że nie zgadzam się na zmianę umowy , nie pozwolono mi. Powiedziano mi, że
    mogę już opuścić gabinet dyrektora. Po kilkunastu minutach przyszedł do mnie
    dyrektor i przyniósł mi wypowiedzenie. Jako uzasadnienie podano: &#8222;Negatywna
    ocena Pana pracy na zajmowanym stanowisku, a w szczególności wyniki kontroli
    Biura Informatyki&#8221; (jak się później zorientowałem takie biuro w firmie nie
    istniało, tzn. miało zupełnie inną nazwę).
    Podałem firmę do sądu pracy.
    Mam następujące pytania:
    1. Czy uzasadnieniem wypowiedzenia nie powinna być odmowa przyjęcia
    nowych warunków umowy o pracę?
    2. Czy fakt powołania się w uzasadnieniu na nieistniejące biuro ma
    jakieś znaczenie dla sądu pracy?
    Z góry dziękuję z wszelką pomoc.
    Mateusz.