PracaGrupypl.praca.dyskusje › <<5000 CV mailem w Warszawie>>Mam pomysł na pracę ???

  • 1. Data: 2004-02-03 21:38:14
    Temat: <<5000 CV mailem w Warszawie>>Mam pomysł na pracę ???
    Od: "Metsa" <m...@g...pl>

    Cześć,
    Mam do Was pytanie.
    Co sądzicie o rozesłaniu mailem 5000 LM+CV do potencjalnej grupy
    pracodawców.No może z 1000 maili.
    Od 3 miesięcy szukam pracy w Warszawie (i NIC) na zasadzie odpisywania na
    ogłoszenia z prasy i netu.
    Jednak wczoraj wpadł mój kuzyn(zna moją sytuację) przyniósł bazę 5000
    adresów mailowych Działów Personalnych Firm z mojej branży w Warszawie
    i mówi żeby wysłać tam swoje CV. Mówi że on i wszyscy znajomi w ten sposób
    szukają pracy i w miesiąc ją mają.
    Co bardzo ważne w mailu każdy LM posiada wpisany adres Firmy i nazwę
    stanowiska. NIE będzie p[rzynajmniej wyglądało na spam.
    Ponoć pracodawcy zanim wyślą ogłoszenie do gazety które kosztuje w tysiącach
    najpierw szukaja w swoich bazach a ogłoszenie to ostateczność.

    Co o tym sądzicie,czy do dobry sposób? Jak wasze doświadczenia, a co jak
    dwie rozmowy wypadną w tym samym dniu.
    Mi zależy na pracy i na znaczkach oszczędzę.

    Proszę o wypowiedź.

    Pozdrawiam
    Dimitre

  • 2. Data: 2004-02-03 22:17:32
    Temat: Re: <<5000 CV mailem w Warszawie>>Mam pomysł na pracę ???
    Od: "Piotr K." <p...@i...wywal.pl>

    Zacny(a) Metsa wszem tu ogłosił(a):
> [...]
    > dwie rozmowy wypadną w tym samym dniu.
    > Mi zależy na pracy i na znaczkach oszczędzę.

    Jest jakiś programik, który powoduje, że odbiorca widzi, że tylko do niego
    był wysłany mail. Najpierw go znajdź, a potem roześlij. Dopiero wtedy
    będzie to dobry pomysł

    --

    -----Piotr K.

  • 3. Data: 2004-02-03 22:18:31
    Od: jurson <j...@o...pl>

    Możesz próbować ale bądź pewny, że znaczna część maili trafi np. na
    jakąś listę mailingową lub coś w tym stylu. Zdenerwujesz/rozśmieszysz
    naiwnością parę osób.

    Na adres listy KNI Akademii Ekonomicznej w Krakowie, w ciągu ostatniego
    roku, przyszło conajmniej kilka ofert "dobrze zapowiadających się"
    przyszłych informatyków sądzących, że mają super bazę działów
    personalnych firm z branży IT. A jacy oni byli pewni, że chcą się umówić
    na rozmowę:).

    W sumie można było ich zaprosić i zaproponować charytatywną działalność
    na rzecz nauki:).

    tyle moich opinii

    pozdrowienia
    gj

  • 4. Data: 2004-02-03 22:43:24
    Od: "Spoon" <j...@w...pl>

    heh to ja porposze taka baze:)) na prv

  • 5. Data: 2004-02-03 22:50:27
    Od: "strychnos" <s...@o...pl>

    Robię podobnie jak Ty ale do ok. 40 pracodawców i nic, a starałem sie...

    KF

  • 6. Data: 2004-02-03 23:02:38
    Od: "Joanna" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ma rację.
    > Mail bez ogłoszenia to bardzo dobry sposób.
    > Dajesz znać pracodawcy zanim on o tym pomyśli.
    > Moja żona nazywa takie szukanie pracy sposobem szukania "na bazę".
    > Ja byłem bezrobotnym 3 m-ce i przejrzałem "wyborcze" z 2 lat znalazłem
    300
    > adresów i wysłałem swoją aplikację bez ogłoszenia.
    > Wyobraźcie sobie że na ponad 80 aplikacji w odpowiedzi na ogłoszenie nie
    > było odzewu, a z tych 300 miałem 5 rozmów i PRACUJĘ.

> [...]

    Leszku,
    A w jakim mieście szukałeś pracy ?
    Joanna

  • 7. Data: 2004-02-04 00:35:42
    Temat: Re: <<No mam taki program>> w głowie
    Od: Paweł Suwiński <d...@w...pl>

    Dnia śro, 04 lut 2004 tako rzecze Leszek:

    > Ale To zapewne nikomu nie wystarcza. Oczywiście szukamy programu
    > który generuje:
    >
    > [ ciach ... tu wymgania programu którego szukają ... ciach ]
    >
    > A w Wordzie poprzez korespondencję seryjną nie pójdzie? Mój znajomy
    > tak robił a i o programie takim słyszałem.
    >
    > No to do dzieła szukamy przyjaznego bezrobotnym Word-o-Spamera! Kto
    > pierwszy ten......z free robi zlecenia całej reszcie

    Taki mały szkic w Bash. :)

    #v+
    #! /bin/bash

    while read linia
    do

    temat=Temat($linia) # zbudowanie tematu na podstawie linii
    adres=Adres($linia) # określenie adresu na podstawie linii
    firma=Firma($linia) # określinie nazwy firmy

    cat << EOT | mail -s $temat $adres

    Tu będzie treść CV i LM

    EOT

    done < plik_z_danymi

    exit 0

    #v-

    To da mejla w czystym tekście. Użycie dodatkowo skłani LaTeX da
    załączniki w PDF. No ale to takie proste jest do zrobienia w Linuksie
    i podobnych systemach. W Windowsie to chyba nie będzie takie łatwe :).

    --
    Uzdrawiam
    Paweł Suwiński

  • 8. Data: 2004-02-04 07:48:51
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Jednak wczoraj wpadł mój kuzyn(zna moją sytuację) przyniósł bazę 5000
    > adresów mailowych Działów Personalnych Firm z mojej branży w Warszawie

    A moge wiedziec co to za branza?
    Bo 5000 adresow to jednak wiele :-)

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 9. Data: 2004-02-04 09:33:07
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Metsa" <m...@g...pl> był uprzejmy napisać w wiadomości
    > Co sądzicie o rozesłaniu mailem 5000 LM+CV do potencjalnej grupy
    > pracodawców.

    Nie bardzo mogę sobie wyobrazić ten uniwersalny List Motywacyjny...

    Pzdr
    M.

  • 10. Data: 2004-02-04 10:13:23
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Nie bardzo mogę sobie wyobrazić ten uniwersalny List Motywacyjny...

    A ja slyszlaem o LM w ktorym gostek przepraszal, ze nie podaje stanowiska i
    firmy, ale wysyla ten list do 1000 firm i musialby sie za duzo napracowa
    <tutaj obliczenia co do tej dodatkowej pracy>

    :-)

    --
    Michal