PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop po studiach

  • 1. Data: 2002-07-16 23:30:28
    Temat: urlop po studiach
    Od: "bazyli" <b...@p...onet.pl>

    Od wrzesnia '99 pracowalem w firmie X, od kwietnia '02 pracuje w firmie Y, w
    lipcu obronilem licencjat (studia zaczolem w '99) - czy staz pracy do urlopu
    liczy mi sie 8 lat czy 11??
    I czy kadrowa moze nie wnikac w to czy studiowalem w poprzedniej firmie
    (ona tak nawet chce) i zaliczyc mi dluzszy staz (z pominieciem okresu
    kwiecien-lipiec br) czyli dac wiekszy urlop - chyba nie bedzie to
    przestepstwo ;-)
    pozdrawiam
    b.o.

  • 2. Data: 2002-07-17 01:12:43
    Temat: Re: urlop po studiach
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 17 Jul 2002 01:30:28 +0200, "bazyli"
    <b...@p...onet.pl> zakodował:

    >Od wrzesnia '99 pracowalem w firmie X, od kwietnia '02 pracuje w firmie Y, w
    >lipcu obronilem licencjat (studia zaczolem w '99) - czy staz pracy do urlopu
    >liczy mi sie 8 lat czy 11??

    8, chyba, że skończyłeś wcześniej szkołę policealną, wtedy prawie 9,
    ale to nie robi różnicy w tym momencie. Oczywiście wszystko dotyczy
    pracy na umowę o pracę.

    Art. 155. Par. 1. Do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu,
    wlicza się z tytułu ukończenia:
    1) zasadniczej lub innej równorzędnej szkoły zawodowej - przewidziany
    programem nauczania czas trwania nauki, nie więcej jednak niż 3 lata,
    2) ?redniej szkoły zawodowej - przewidziany programem nauczania czas
    trwania nauki, nie więcej jednak niż 5 lat,
    3) ?redniej szkoły zawodowej dla absolwentów zasadniczych
    (równorzędnych) szkół zawodowych - 5 lat,
    4) ?redniej szkoły ogólnokształc?cej - 4 lata,
    5) szkoły policealnej - 6 lat,
    6) szkoły wyższej - 8 lat.

    Okresy nauki, o których mowa w pkt 1-6, nie podlegaj? sumowaniu.

    Par. 2. Jeżeli pracownik pobierał naukę w czasie zatrudnienia, do
    okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się b?dĽ okres
    zatrudnienia, w którym była pobierana nauka, b?dĽ okres nauki,
    zależnie od tego, co jest korzystniejsze dla pracownika.

> [...]
    >(ona tak nawet chce) i zaliczyc mi dluzszy staz (z pominieciem okresu
    >kwiecien-lipiec br) czyli dac wiekszy urlop - chyba nie bedzie to

    KP Ci co nieco gwarantuje, ale pracodawca może dać więcej (nic nie
    stoi na przeszkodzie, żebyś w umowie o pracę miał np. 10 miesięcy
    urlopu rocznie).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775