PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop na zadanie;

  • 1. Data: 2006-09-16 00:41:26
    Temat: urlop na zadanie;
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Hej!

    Interesuje mnie urlop na zadanie. Przeczytalem sobie tresc kodeksu w
    tym zakresie: http://www.msp.money.pl/akty_prawne/kodeks_pracy?sec
    =0701

    Art. 154(2). § 1. Urlopu udziela się w dni, które są dla pracownika
    dniami pracy, zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy, w
    wymiarze godzinowym, odpowiadającym dobowemu wymiarowi czasu pracy
    pracownika w danym dniu, z zastrzeżeniem § 4.

    Art. 167(2). Pracodawca jest obowiązany udzielić na żądanie pracownika i
    w terminie przez niego wskazanym nie więcej niż 4 dni urlopu w każdym roku
    kalendarzowym. Pracownik zgłasza żądanie udzielenia urlopu najpóźniej w
    dniu rozpoczęcia urlopu.

    Zatem wezmy sobie przykladowy przypadek: pracownik jest zatrudniony w
    wymiarze pol etatu i jest to praca "zmianowa" w trybie 24/7. Powiedzmy,
    ze system czasu pracy jest nieznany (rownowazny lub "w ruchu ciaglym").

    Jedna ze zmian jest w godzinach 22 do 06 rano. Zalozmy ze obydwa dni sa
    w tym samym okresie rozliczeniowym (miesiacu). Jak nalezy wyliczyc wymiar
    urlopu na zadanie dla tej zmiany? Oczywiscie najbardziej logiczne byloby
    "zuzycie" jednego dnia urlopu na zadanie. Tylko, ze wtedy pojawiaja sie
    nagle 4 godziny, ktore pracownik mial przepracowac jednak ze wzgledu na
    urlop na zadanie przepadly.

    Jednak zgodnie z Art. 154(2) par. 1 jezeli dany dzien byl dla pracownika
    dniem pracy, to nalezy mu udzielic urlopu w takim wymiarze godzinowym w
    jakim mial pracowac tego dnia. Jak wiadomo pracujac w wymiarze pol etatu
    tylko polowa dni w miesiacu jest dniami pracy jezeli zmiany trwaja osiem
    godzin. Czyli wychodziloby, ze jednak "schodza" dwa dni urlopu na zadanie.

    Jak powinno sie postepowac?

    pzdrv;
    adas;

  • 2. Data: 2006-09-16 06:54:53
    Temat: Re: urlop na zadanie;
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    adasiek napaskudził na ekranie:
> [...]
    > "zuzycie" jednego dnia urlopu na zadanie. Tylko, ze wtedy pojawiaja sie
    > nagle 4 godziny, ktore pracownik mial przepracowac jednak ze wzgledu na

    Urlop na żądanie to 4 _dni_ nieważne ile godzin miałby pracownik pracować.
    Czyli jeżeli pracuje po 12h, wtedy urlop na żądanie będzie 4*12=48h.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --