PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wczasy pod grusza a ilosc dni urlopu

  • 1. Data: 2006-09-16 07:14:06
    Temat: Wczasy pod grusza a ilosc dni urlopu
    Od: "Stachu S." <s...@o...pl>

    Witam!

    Pracodawca wypłacił tzw. wczasy pod gruszą.

    Teraz jednak nalega, by pójść na conajmniej 10 dni urlopu za jednym razem.
    Twierdzi, że jeśli wypłacone zostało świdczenie "wczasy pod gruszą", to
    pracownik _MUSI_ iść na 10 dniowy urlop.
    (Nie bardzo mam ochotę urlopować w październiku lub listopadzie.)

    Czy pracodawca ma rację?

    Jaki przepsi to reguluje?

    Stachu S.

  • 2. Data: 2006-09-16 08:21:49
    Temat: Re: Wczasy pod grusza a ilosc dni urlopu
    Od: "bacon" <b...@p...fm>

> [...]
    > pracownik _MUSI_ iść na 10 dniowy urlop.
    > (Nie bardzo mam ochotę urlopować w październiku lub listopadzie.)

    Nie wiem jaki przepis to reguluje ale u mnie w zakladzie jest tak, ze wczasy
    pod grusza sa przyznawane osobom ktore ida na urlop na 10 dni roboczych pod
    rzad lub 14 kalendarzowych wiec cos w tym musi byc :)

  • 3. Data: 2006-09-16 08:49:15
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia 16 Sep 2006 09:14:06 +0200, Stachu S. napisał(a):

    > Jaki przepsi to reguluje?

    Raczej wew. regulamin, bo nie ma obowiazku wyplacania czegos takiego. W
    koncu po cos to sie nazywa "wczasy pod grusza". Dostajesz kase na wyjazd
    urlopowy, a nie na jakies widzimisie.
    --
    marcin

  • 4. Data: 2006-09-16 09:32:13
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Stachu S. napisał(a):
    > Witam!
    >
    > Pracodawca wypłacił tzw. wczasy pod gruszą.

    To troche dziwne - u mnie w pracy dofinansowanie wczasow bez rachunku
    (czyli wlasnie wczasy pod grusza) jest wyplacane po tym jak pracownik
    wykorzysta dwutygodniowy nieprzerwany urlop wypoczynkowy - artykulu z KP
    ktory mowi o tym urlopie nie pamietam.

    > Teraz jednak nalega, by pójść na conajmniej 10 dni urlopu za jednym razem.
    > Twierdzi, że jeśli wypłacone zostało świdczenie "wczasy pod gruszą", to
    > pracownik _MUSI_ iść na 10 dniowy urlop.

    Hmm powiem tak - ktos tu sobie sam bicz ukrecil. To swiadczenie jest
    wyplacane z ZFSS i o ile dobrze pamietam to nie spotkalem sie z
    przypadkiem ze jest ono wyplacane przed urlopem.
    Podejrzewam ze w kadrach ktos zatwierdzil dla Ciebie wyplate a po fakcie
    zauwazyl ze jeszcze z "duzego" urlopu nie skorzystales.
    No i szuka na gwalt wyjsca.

    > Czy pracodawca ma rację?
    >
    > Jaki przepsi to reguluje?

    Popros o regulamin ZFSS i poczytaj - tam winna sie kryc odpowiedz na oba
    powyzsze pytania.

    --
    pzdr
    robbi

  • 5. Data: 2006-09-16 12:07:20
    Od: profit <p...@o...eu>

    Dnia 16.09.2006 Stachu S. <s...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > pracownik _MUSI_ iść na 10 dniowy urlop.
    > (Nie bardzo mam ochotę urlopować w październiku lub listopadzie.)

    Kodeks Pracy Art. 162.
    Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. W takim
    jednak przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trawć nie
    mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych.

    Tyle w KP na ten temat.
    Jeśli sie pomylili i nie pójdziesz na urlop w tym roku to na pewno kaska
    będzie do zwrotu. Świadczenia takie raczej nie przechodza na kolejny
    rok, a urlop i tak do końca marca musisz wykorzystać.

    Profit

  • 6. Data: 2006-09-16 17:12:39
    Od: Gracjan Abakanowicz <g...@y...com>

    On Sat, 16 Sep 2006 14:07:20 +0200, profit wrote:
    > Dnia 16.09.2006 Stachu S. <s...@o...pl> napisał/a:
    [...]
> [...]

    ustawa o ZFŚS
    Pracodawca, który zatrudnia mniej, niż 20 pracowników _może_ wypłacać
    świadczenie urlopowe, albo jeśli zatrudnia powyżej może w regulaminie
    ZFŚS zawrzeć zapis o dofinansowaniu wczasów pracownika.
    "Świadczenie urlopowe" musi zostać wypłacone najpóźniej dzień przed
    urlopem, natomiast świadczenie z ZFŚS jest zwykle wypłacane w jakiś czas
    potem (po urlopie).

    > Kodeks Pracy Art. 162.
    > Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. W takim
    > jednak przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trawć nie
    > mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych.

    To dotyczy _tylko_ sposobu dzielenia urlopu wypoczynkowego.

> [...]
    > będzie do zwrotu. Świadczenia takie raczej nie przechodza na kolejny
    > rok, a urlop i tak do końca marca musisz wykorzystać.

    Wydaje się, że pracodawca wypłacił świadczenie urlopowe albo
    dofinansowanie do wczasów pracowniczych niezgodnie z prawem (regulamin
    ZFŚS to wewnątrzzakładowe źródło prawa pracy i pracodawca _musi_ go
    przestrzegać jeśli go ustalił) tzn. nie wykorzystałes odpowiedniej
    ilości dni urlopu. To wcale nie oznacza jednak, że jesteś
    zobowiązany do wykorzystania urlopu wypoczynkowego w terminie, który Ci
    nie odpowiada.
    Pracodawca nie może jednak bez Twojej zgody potrącić Ci z wynagrodzenia
    zapłaconych awansem - jak to nazywasz - "wczasów pod gruszą".

    Pozostaje problem załatwienia całej sytuacji tak, żeby "wilk był syty
    i owca cała" a to już zupełnie inna para kaloszy... Dogadaj się
    z pracodawcą.

    --
    abakan

  • 7. Data: 2009-06-28 07:49:25
    Od: "beata03" <betusia0305@WYTNIJ_TOvp.pl>

    Staż Pracy powyzej 10 lat czyli 26 dni urlopu. Dostałam wypowiedzenie 3 - miesięczne.
    Jak obliczyć urlop??
    26:12 * 6
    26:12 * 9

  • 8. Data: 2009-06-28 08:49:08
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Beata03 pisze:
    > Staż Pracy powyzej 10 lat czyli 26 dni urlopu. Dostałam wypowiedzenie 3 -
    miesięczne. Jak obliczyć urlop??
    > 26:12 * 6
    > 26:12 * 9
    Proporcjonalnie do okresu zatrudnienia.Jeżeli cały okres pracy łącznie z
    okresem wypowiedzenia trwał będzie 9 m-cy to 26:12*9 i zaokrąglamy do
    góry czyli= 20 dni. :)

    Pozdrawiam
    Michał