PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop bezpłatny - jak to jest?

  • 1. Data: 2003-02-19 20:39:45
    Temat: urlop bezpłatny - jak to jest?
    Od: "makes" <b...@o...pl>

    witam

    mam problemik związany z urlopem bezplatnym.
    Otóż moja żona została wyslana na urlop bezpłatny - obecnie przebywa na nim
    już 2 miesiąc.
    Coś mi nie bardzo w tym wszystkim pasuje, ponieważ pracodawca nakazał
    napisanie jej jakoby to ona prosiła o "bezpłatny" a jest dokladnie
    odwrotnie.

    Moje pytanie - jaka jest różnica jeżeli pracownik bierze sam bezpłatny a
    zostanie na niego wysłany przymusowo?
    czy na przyklad w przypadku gdy to pracodawca wysyła na urlop bezpłatny to
    ciąża na nim jakies dodatkowe sprawy - opłata ZUS itp? a w momencie jeżeli
    pracownik sam poprosi o bezpłatny to pracodawca jezt z "czegoś" zwolniony??

    dziękuje i pozdrawiam\
    makes

  • 2. Data: 2003-02-19 20:57:16
    Temat: Re: urlop bezpłatny - jak to jest?
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > pracownik sam poprosi o bezpłatny to pracodawca jezt z "czegoś" zwolniony??
    Prawo pracy nie przewiduje możliwości przymusowego wysłania pracownika na urlop
    bezpłatny.
    Urlop bezpłatny może byc udzielony (ale nie musi) przez pracodawcę wyłącznie na
    wniosek pracownika. Nie ma innej możliwości udzielenia pracownikowi urlopu
    bezpłatnego. Szczegóły: art.174 i nast. k.p.
    Więcej na ten temat np.: http://republika.pl/prawo_pracy/art69.htm
    Pozdrowienia,
    Mariusz