PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop

  • 1. Data: 2005-06-14 16:42:24
    Temat: urlop
    Od: k...@p...onet.pl

    witam...
    sprawa dotyczy niby wykorzystanego urlopu.
    Czy jeśli idzie się na urlop pracownik ma to jakoś udokumentowane ??
    Czy coś trzeba podpisać ??
    Sprawa dotyczy tego iż pracowałem w jednej firmie niecały miesiąc:
    od 15 maja do 11 czerwca i na świadectwie mam wzmiankę iż:

    "W okresie zatrudnienia pracownik:
    1) wykorzystał urlop wypoczynkowy w wymiarze 4dni/32h"

    i ja nic o tym urlopie wypoczynkowym nie wiem bo na nim nie byłem.
    Może go dali w ramach funduszy zapomogowych albo wspierajająych innemu
    pracownikowi tylko dlaczego ja o tym nie zostalem poinformowany ??
    Stąd moje powyższe pytanie ;-)
    Ale to nie wyszstko.
    Umowa była podpisana na okres próbny od 15 maja do 31 lipca to jest niecałe
    trzy misiące wieć okres wypowiedznenia w takim przypadku wynosi jeden tydzień
    a w moim swiadectwie pracy jest napisane że:
    "6) został zastosowany skrócony okres wypowiedzienia umowy o pracę na podstawie
    art. 36 par. 1 Kodeksu Pracy
    link do tego art: http://praca.gazeta.pl/praca/1,47406,459081.html?as=
    6
    i to jest trochę bez sensu ?? ??
    Podanie o rozwiązanie umowy dostarczyłem 3 czerwca piątek, umowa powinna być
    rozwiąza z dniem 11 czerwca, więc o co biega ze skróceniem okresu
    wypowiedznia ??
    najbardziej mnie interesuje sprawa urlopu bo co do tego drugiego punktu juz
    będę pisał o sprostowanie lub wyjasnienie,
    z góry dzięki za pomoc
    pozdrawiam,

    //=//=//=//=//=//=//=//
    Mr.BLUE
    //=//=//=//=//=//=//=//

  • 2. Data: 2005-06-14 17:00:46
    Temat: Re: urlop
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia k...@p...onet.pl
    <k...@p...onet.pl> wystukał[a]:
    > Sprawa dotyczy tego iż pracowałem w jednej firmie niecały miesiąc:
    > od 15 maja do 11 czerwca i na świadectwie mam wzmiankę iż:
    > "W okresie zatrudnienia pracownik:
    > 1) wykorzystał urlop wypoczynkowy w wymiarze 4dni/32h"

    Możliwe, że wypłacą ci ekwiwalent za te dni - domagaj się tego.
    A w świadectwie piszą że wykorzystałeś (chociaż to będzie tylko
    ekwiwalent).

> [...]
    > "6) został zastosowany skrócony okres wypowiedzienia umowy o pracę
    > na podstawie art. 36 par. 1 Kodeksu Pracy

    To nie jest dziwne. Po prostu taki jest wzór świadectwa pracy ;)
    Powinien tu pracodawca wpisać 'NIE' albo kreski postawić. Możesz go o to
    poprosić,a by nie było potem niejasności.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-06-14 19:12:12
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Możliwe, że wypłacą ci ekwiwalent za te dni - domagaj się tego.
    > A w świadectwie piszą że wykorzystałeś (chociaż to będzie tylko

    OKi zadzwonię do nich i się wszsytkiego wypyam ;-)

    > To nie jest dziwne. Po prostu taki jest wzór świadectwa pracy ;)
    > Powinien tu pracodawca wpisać 'NIE' albo kreski postawić. Możesz go o to
    > poprosić,a by nie było potem niejasności.

    chyba napisze jednak o sprostowanie bo to tygodniowe wypowiedzienie jest
    standardowe a nie skrócone z jakiegoś powodu, wszystko zgodne z literą prawa:
    podanie o rozwiązanie umowy, tygodniowy okres wypowiedzenia ;-)
    dzieki, pozdro ;-)

  • 4. Data: 2005-06-14 20:07:26
    Od: Jaro <j...@w...pl>

    Nikiel ;-) wrote:
> [...]
    >

    > Możliwe, że wypłacą ci ekwiwalent za te dni - domagaj się tego.
    > A w świadectwie piszą że wykorzystałeś (chociaż to będzie tylko

    W takich przypadkach, ja spotkalem sie z nastepujacym sformulowaniem:
    "wykorzystal urlop wypoczynkowy przyslugujacy za xxxx rok w wymiarze:
    yy dni/xxxx rok + otrzymal ekwiwalent pieniezny za xx dni/xxxxx rok
    niewykorzystanego urlopu wypoczynkowego"