PracaGrupypl.praca.dyskusje › zatrudnienie / kontrakt

  • 1. Data: 2007-04-19 22:05:08
    Temat: zatrudnienie / kontrakt
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    W temacie zawieruchy wokół kontraktów menadżerskich chciałbym zapytać o
    kilka podstaw. Akurat potencjalny pracodawca pyta mnie co wybieram, a że
    prowadzę od 2 lat działalność w tej branży...

    1) Rozumiem że benefitem jest mój liniowy 19% i składka zus najniższa jeśli
    nie mam ochoty finansować tego czegoś. Coś się zmieniło?

    2) Nurtuje mnie problem urlopu. Wynagrodzenie moje ma się składać ze stałej
    podstawy i prowizji, więc nie wiem zupełnie czy mam szansę forsować płatny
    urlop w tym przypadku. Niby pracodawca nie normuje mojego czasu pracy, ale
    zniknięcie na tydzień wypadałoby jakoś wprowadzić w umowę takową

    3) Chorobowe, j.w. - czy praktykuje się płatne w przypadku takich umów?

    Rozmowa była dziś, jutro mam się decydować na formę. Z góry dzięki za
    wszystkie porady.

    Sz.

  • 2. Data: 2007-04-20 10:48:04
    Temat: Re: zatrudnienie / kontrakt
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > 1) Rozumiem że benefitem jest mój liniowy 19% i składka zus najniższa
    > jeśli nie mam ochoty finansować tego czegoś. Coś się zmieniło?

    Przepraszam, że odpowiadam na swoje, ale dziś zabrałem się do liczenia i...

    Wychodzi mi, że w przypadku umowy o pracę na kwotę miesięczną 3000 brutto i
    kontrakcie na 3000 netto (taka praktyka zamienności w firmie w zależności od
    formy współpracy) rocznie na umowie o pracę zarabiam o 2.500 zł więcej :O.
    Jak do tego dodam 250 zł miesięcznie za prowadzenie księgowości... Wychodzi
    mi że przy miesięcznych zarobkach 14.000 raptem na liniowym podatku zarabiam
    ok. 5.000 rocznie (!!!) więcej, z czego 3.000 to księgowość.

    Czy jest aż tak źle? Dokopałem się do info, że w przypadku najniższa składka
    zus "liniowych VATowców" to 777,93. Dla uproszczenia przyjąłem zerowy poziom
    kosztów takiej działalności, więc zakupów VAT również. Czy podatek dochodowy
    obliczam jako 19% przychodu pomniejszonego o składki zus?

    Np.:
    3.000 netto + 22% VAT = 3.660 brutto
    VAT: 660 zł
    ZUS: 777,93
    Dochodowy = (3000 - 777,93) x 19% = 422,19

    Każda porada miła dla ucha, bo juz sam nie wiem czy iść na takie
    rozwiązanie, czy zamknąć działalność i poprosić o umowę o pracę ;)

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 3. Data: 2007-04-20 11:16:11
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Szymon porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > formy współpracy) rocznie na umowie o pracę zarabiam o 2.500 zł więcej :O.
    Kiedys robilismy ze znajomymi symulacje (pozniej podobne wyliczenia
    znalezlismy gdzies w necie) - wyszlo nam ze oplacalnosc wlasnej
    dzialalnosci zaczyna sie od wspolczynnika: faktura >= 1.5 * umowa (ofkoz
    obydwie wartosci netto)
    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-04-22 00:32:14
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk[wytnij_to]@wytnij_to.interia.pl>

    Rżną cię.
    Przy tak niskich kwotach kontrakt nie opłaca się.
    3000 brutto (pracownika) to dla pracodawcy koszt całkowity w wyskokości 3570
    i ewentualnie o taką kwotę powalczyłbym jako netto FV.
    Tak czy tak jest to kwota stosunkowo niska i osobiście sugerowałbym UoP,
    chyba że masz jakies istotne koszty które "wyciągną" nieco Twoje realne
    dochody (telefony, dojazdy, rozrachunki vat).
    przy niepłatnych urlopach i chorobowych - wogóle się nie opłaca.
    Moim zdaniem kontrakty mają sens przy kwotach odpowiadających wynagrodzeniom
    od kwoty 5000 netto w górę co daje w koszcie pracowdawcy minimum 8925 zł i
    to należałoby fakturowac jako kwote netto.
    --
    Jackare