PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa-zlecenie pilne!

  • 1. Data: 2003-07-03 13:07:45
    Temat: umowa-zlecenie pilne!
    Od: p...@o...pl

    Witam
    Moje pytanko: czy pracodawca może zatrudnić mnie na umowe-zlecenie zamiast
    umowy o pracę, jeśli jest to "normalna" praca, tzn. wykonywana przez 8 godzin
    pod nadzorem kierownika? Szukam w sieci ale potrzebuje pilnie się dowiedzieć
    czy to jest zgodne z k.h., ponieważ zalazłam informację, że po zmianach w
    prawie pracy po 29 listopada 2002 nie można zastępować umowy o pracę umowami
    cywilnoprawnymi. Jak to jest teraz ? Proszę o wyjaśnienie lub jakiegoś
    linka...To dość pilna sprawa.
    Pozdrawiam
    Elwira

  • 2. Data: 2003-07-03 14:03:21
    Temat: Re: umowa-zlecenie pilne!
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    p...@o...pl napisał(a):

> [...]
    umowami
    > cywilnoprawnymi. Jak to jest teraz ? Proszę o wyjaśnienie lub jakiegoś

    http://www.paypoint.com.pl/pl/dodatki-biuletyn_umowy
    .php

  • 3. Data: 2003-07-04 12:25:37
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > cywilnoprawnymi. Jak to jest teraz ? Proszę o wyjaśnienie lub jakiegoś

    Art. 22. § 1.kp. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do
    wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego
    kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a
    pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.
    § 1 prim. Zatrudnienie w warunkach określonych w § 1 jest zatrudnieniem na
    podstawie stosunku pracy, bez względu na nazwę zawartej przez strony umowy.
    § 1 duo. Nie jest dopuszczalne zastąpienie umowy o pracę umową cywilnoprawną
    przy zachowaniu warunków wykonywania pracy, określonych w § 1.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-07-09 01:53:05
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

    On 3 Jul 2003 15:07:45 +0200, p...@o...pl wrote:

    > Moje pytanko: czy pracodawca może zatrudnić mnie na umowe-zlecenie zamiast
    > umowy o pracę,

    tzn. już pracujesz na umowę o pracę i chce Cię 'przeszeregować', czy też -
    nie masz pracy, a on chce Cię trzymać na umowę zlecenie.

    W obu przypadkach (nauczony doświadczeniem ostatnich paru miesięcy)
    grzecznie przyjąłbym propozycję, szukając nadal innych możliwych ofert
    pracy. Oczywiście pod jednym warunkiem - że gość wogóle będzie płacił, bo
    to ostatnio uchodzi za jakąś fanaberię wśród pracodawców.

    --
    Grendel

  • 5. Data: 2003-07-09 11:47:03
    Od: "Blue" <b...@e...pl>

    > tzn. już pracujesz na umowę o pracę i chce Cię 'przeszeregować', czy też -
    > nie masz pracy, a on chce Cię trzymać na umowę zlecenie.

    Jeżeli masz umowę o pracę musiałby ją wypowiedzieć (albo zaczekać aż upłynie
    czas na który została zawarta) i dopiero ewentualnie zaproponować ci nowe
    warunki zatrudnienia