PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa zlecenie i co dalej

  • 1. Data: 2004-09-17 00:59:58
    Temat: umowa zlecenie i co dalej
    Od: "Hallucinogen" <h...@P...onet.pl>

    Czesc!
    Mam pytanko. Pracuje obecnie na umowe zlecenie. Minelo juz ponad 2 miesiace
    od czasu jak podjalem prace ale dalej jest to tylko umowa zlecenie.
    1.Ile dni moze trwac umowa zlecenie u jednego pracodawcy ?
    2. Ile razy moze pracodawca dawac kolejna umowe zlecenie(kiedy powinna to
    byc umowa o prace ?)
    3 . W przypadku naruszenia kodeksu pracy gdzie zglosic ten fakt ?
    4.Czy pracodawca mnie wykorzystal juz biorąc pd uwage ze nie dal mi umowy o
    prace po uplywie dwoch miesiecy ?

  • 2. Data: 2004-09-17 06:33:50
    Temat: Re: umowa zlecenie i co dalej
    Od: BbT <m...@z...one.pl>

    Hallucinogen napisał(a):
> [...]
    > od czasu jak podjalem prace ale dalej jest to tylko umowa zlecenie.
    > 1.Ile dni moze trwac umowa zlecenie u jednego pracodawcy ?

    Chyba nie ma ograniczen w tym wzgledzie, ale moge sie mylic.

    > 2. Ile razy moze pracodawca dawac kolejna umowe zlecenie(kiedy powinna to
    > byc umowa o prace ?)

    Dowolna ilosc. Umowa zlecenia nie podlega pod KP.

    > 3 . W przypadku naruszenia kodeksu pracy gdzie zglosic ten fakt ?

    Jak wyzej - umowa zlecenia nie podlega pod KP.

    > 4.Czy pracodawca mnie wykorzystal juz biorąc pd uwage ze nie dal mi umowy o
    > prace po uplywie dwoch miesiecy ?

    Nie wykorzystal cie, tylko skorzystal z mozliwosci jakie daje mu polskie
    prawo.

    --
    Pozdrawiam - BbT

  • 3. Data: 2004-09-17 09:18:32
    Od: Trociu <t...@a...ict.pwr.wroc.pl>

    On 2004-09-17, Hallucinogen wrote:
> [...]
    > 3 . W przypadku naruszenia kodeksu pracy gdzie zglosic ten fakt ?
    > 4.Czy pracodawca mnie wykorzystal juz biorąc pd uwage ze nie dal mi umowy o

    Witam
    Ja na comiesiecznej umowie zleceniu "pracuje" od zeszlych wakacji. :)
    Poki co, chyba w okolicach marca, poprosili mnie zebym do kazdego rachunku
    dolaczal wykaz zrealizowanych czynnosci zeby w przypadku kontroli nie bylo,
    ze niby jest UZ a realnie jestem zwyklym pracownikiem. Ale przynajmniej mozna
    pod koniec miesiaca puscic wodze fantazji, co to niby sie zrobilo.

    Trociu

    --
    Plain-text over all!!!
    /**********/

  • 4. Data: 2004-09-17 11:42:12
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    umowa zlecenie to tylko kawalek papieru. Jezeli charakter i sposob
    wykonywanej pracy wykazuja okreslone cechy i wskazuja na wykonywanie pracy
    na zasadach zatrudnienia, to masz prawo domagac sie sporzadzenia umowy o
    prace. Informujesz o tym PIP i sąd pracy. Muszisz miec dowody, swiadkow itd.

  • 5. Data: 2004-09-17 15:42:20
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Hallucinogen w news:cidffd$n1t$1@news.onet.pl napisał(a):

    > Mam pytanko. Pracuje obecnie na umowe zlecenie. Minelo juz ponad 2
    > miesiace od czasu jak podjalem prace ale dalej jest to tylko umowa
    > zlecenie.

    Umowa zlecenie to umowa cywilnoprawna. Osoby fizyczne i prawne mogą umówić
    się o wszystko co nie jest sprzeczne z prawem i zasadami współżycia
    społecznego (ważna jest przy tym wolna wola - obie strony muszą się zgodzić
    na określoną umowę). Jedną z takich umów wyraźnie określonych w kodekcie
    cywilnym jest umowa zlecenie. Istotą takich stosunków cywilnoprawnych jest
    równość stron.

    > 1.Ile dni moze trwac umowa zlecenie u jednego pracodawcy ?

    W przypadku umowy zlecenia nie istnieje coś takiego jak pracodawca.
    Istnieje zleceniodawca i zleceniobiorca. Jeśli chodzi o termin... Zgodnie z
    art. 734. § 1. Kodeksu Cywilnego: "przez umowę zlecenia przyjmujący
    zlecenie zobowiązuje się do dokonania określonej czynności prawnej dla
    dającego zlecenie". Nie widzę, aby określony był czas. Ustala się taki,
    który jest niezbędny do dokonania określonej czynności. Może to być jeden
    dzień, tydzień, miesiąc, rok...

    > 2. Ile razy moze pracodawca dawac kolejna umowe zlecenie(kiedy
    > powinna to byc umowa o prace ?)

    Umowa zlecenie nie ma nic wspólnego z umową o pracę (poza tym, że
    zleceniodawca może być potencjalnym pracodawcą, który ocenia Twoje
    umiejętności). To są dwie różne sprawy. Możesz całe życie pracować na umowę
    zlecenie jeśli uznasz, że tak będzie dla Ciebie lepiej.

    > 3 . W przypadku naruszenia kodeksu pracy gdzie zglosic ten fakt ?

    W tej sytuacji Kodeks Pracy nie zostanie naruszony, ponieważ umowę zlecenie
    reguluje Kodeks Cywilny. Polecam Ci abyś się zapoznał z właściwymi
    przepisami (http://www.prawo.lex.pl/bap/student/Dz.U.1964.16.93
    .html) - nie
    ma tego wiele.
    Czasem zawierana zostaje umowa zlecenie, która nosi wyraźne znamiona umowy
    o pracę. W takiej sytuacji proponuję zwrócić się do PIP.

    > 4.Czy pracodawca mnie wykorzystal juz biorąc pd uwage ze
    > nie dal mi umowy o prace po uplywie dwoch miesiecy ?

    Nie wykorzystał Cię. Co najwyżej Twoją nieznajomość prawa, ale tutaj sam
    jesteś sobie winien. Jeśli nie skorzystasz chociażby z adresu jaki podałem,
    to działasz na własną szkodę. Weź to pod uwagę.

    --
    pozdrawiam
    Greg

  • 6. Data: 2004-09-18 00:44:18
    Od: "Hallucinogen" <h...@P...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>
    napisał w wiadomości news:cieijg$m19$1@atlantis.news.tpi.pl
> [...]
    > pracy na zasadach zatrudnienia, to masz prawo domagac sie
    > sporzadzenia umowy o prace. Informujesz o tym PIP i sąd pracy.

    Praca którą wykonuje to magazynier wykonywana jest w sposób ciągły i niczym
    sie nie rożni od pracy wykonywanej przez pozostałych pracowników, nie ma
    żadnych przeciwskazań aby mogła to być umowa o prace tym bardziej ze
    pracownik jest potrzebny. Chciałbym sie domagać umowy o prace świadkowie to
    pracownicy z którymi wykonuje wszystkie i te same czynności tylko dowody i
    jak sie domagać od razu iść do PIP a może złożyć lepiej sporawe do sadu
    pracy o zmianę umowy na jaki art sie powołać. Pomóżcie proszę bo nie chce
    niepotrzebnie trącić na wygodzie pracodawcy.