PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa-zlecenie dla rodaka za granica

  • 1. Data: 2003-02-12 09:53:38
    Temat: umowa-zlecenie dla rodaka za granica
    Od: robert dabrowski <r...@w...fr>

    witam,
    mieszkam we francji i ma okazje wykonywac od czasu do czasu prace
    na umowe-zlecenie (lub umowe o dzielo) dla firmy z polski.
    czy jest to mozliwe do zorganizowania, co z podatkiem?
    dziekuje za informacje na ten temat
    olivares

  • 2. Data: 2003-02-12 13:20:10
    Temat: Re: umowa-zlecenie dla rodaka za granica
    Od: Janusz Szpilewski <j...@o...fr>

    robert dabrowski wrote:
> [...]
    > na umowe-zlecenie (lub umowe o dzielo) dla firmy z polski.
    > czy jest to mozliwe do zorganizowania, co z podatkiem?

    Takie rozwizanie jest mozliwe. Sprobuj dotrzec do umowy o unikaniu
    podwojnego opodatkowania miedzy Polska a Francja.

    W najprostszym przypadku jesli caly czas przebywasz we Francji to
    deklaracje podatkowa skladasz tylko tam, a pieniadze zarobione w Polsce
    deklarujesz po przeliczeniu na EUR jako pochodzace ze zrodel zagranicznych.

    Nie wiem jak praca zdalna jest traktowana w Polsce. Jezeli polskie
    przepisy rowniez i w tym wypadku zmuszaja pracodawce do automatycznego
    odprowadzania zaliczki to bedziesz musial rowniez zlozyc deklaracje w
    Polsce, a we Francji na oddzielnym formularzu zadeklarowac podatek
    zaplacony za granica.

    Pozdrawiam,
    Janusz