PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy warto uczyć się Delphi?

  • 1. Data: 2003-02-12 09:43:55
    Temat: Czy warto uczyć się Delphi?
    Od: k...@g...pl

    Cześć.
    Jest tyle języków programowania, wydaje się, że najprostszym w opanowaniu jest
    Delphi, lecz czy wystarcza jego znajomość, aby zająć się np. pisaniem aplikacji
    bazodanowych. Czy Delphi jest popularne jako język programowania w firmach
    zajmujących się tymi typami aplikacji?

  • 2. Data: 2003-02-12 09:52:46
    Temat: Re: Czy warto uczyć się Delphi?
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    <k...@g...pl> wrote in message
> [...]
    aplikacji
    > bazodanowych. Czy Delphi jest popularne jako język programowania w firmach

    Ta, teraz pisza w byle czym, a im bardziej badziewnie tym drozej - lyknij
    jeszcze VisualBasic i wystarczy;)
    pozdr
    /p

  • 3. Data: 2003-02-12 09:57:41
    Od: "EKO" <d...@o...pl>

> [...]
    aplikacji
    > bazodanowych. Czy Delphi jest popularne jako język programowania w firmach

    Delphi jest dośc rozpowszechnione w POslce, troche gorzej z tym na
    Zachodzie, bo tam stawiają na Microsoft.
    Jest to potężna maszynka, można w nim praktycznie wszystko zrobić, aplikacje
    bazodanowe jak najbardziej. generuje bardzo szybko dizałajace programy i na
    pewno bedzie sie jeszcze rowijać.
    Ja jako człowiek wychowany na Pascalu bez problemów przesiadełem się na
    Delphi. Generalnie polecam

    Pozdrawiam

    Darek Mysliwiec

  • 4. Data: 2003-02-12 10:13:09
    Od: Mirek Czerwiński <k...@d...o2.pl>

> [...]
    >aplikacji
    >>
    >Ta, teraz pisza w byle czym, a im bardziej badziewnie tym drozej - lyknij

    delphi+mysql to obecnie jedna z lepszych platform do tworzenia takiego
    oprogramowania. Zajrzyj czasem na pl.praca.oferowana i zobacz jakie sa
    oferty.. od czasu do czasu poszukuja ludzi wlasnie ze znajomoscia
    delpho+mysql...

  • 5. Data: 2003-02-12 10:34:15
    Od: "Long" <a...@g...pl>

    <k...@g...pl> wrote in message
> [...]
    aplikacji
    > bazodanowych. Czy Delphi jest popularne jako język programowania w firmach

    Wszystkiego sie warto uczyc! :)
    Nigdy nie wiesz co gdzie i kiedy moze sie przydac :) Delphi jest stosunkowo
    proste do nauki
    ale zeby sklecic cos rozsadnego przydaja sie podstawy z metod numerycznych
    ewentualnie z teorii baz danych. Wtedy kazdy jezyk programowania jest prosty
    :DDD

  • 6. Data: 2003-02-12 11:09:34
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    k...@g...pl napisał(a):

> [...]
    aplikacji

    > bazodanowych. Czy Delphi jest popularne jako język programowania w firmach

    Jeśli opanujesz Delphi, to masz dwie możliwości:

    1. Sam będziesz pisał programy w Delphi, sprzedawał i zarabiał.
    2. Znajdziesz zatrudnienie w firmie, gdzie tworzą oprogramowanie w Delphi,
    ale nie znajdziesz zatrudnienia, gdzie nie tworzą oprogramowanie w Delphi.

    ad 1) Szybko się zorientujesz, że napisanie programu to pestka w porównaniu
    jego sprzedawaniem za opłacalne pieniądze.

    ad 2) Nie słyszałem o jakichś dużych projektach tworzonych w Delphi. Nie
    zetknąłem się z ogłoszeniem "szukamy programisty w Delphi". Jeśli już, to
    jako jeden z wielu wymogów. Nawet jak znajdziesz zatrudnienie, to będziesz
    miał duży kłopot jak firma padnie lub zmieni narzędzia.

    Reasumując: Na pewno warto nauczyć się Delphi, bo to sympatyczna zabawka. Ale
    nie licz, że się z tego utrzymasz.

  • 7. Data: 2003-02-12 14:28:29
    Od: "Miki" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "EKO" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Delphi jest dośc rozpowszechnione w POslce, troche gorzej z tym na
    > Zachodzie, bo tam stawiają na Microsoft.

    Na jakiej podstawie twierdzisz że z narzędzi developerskich na Zachodzie
    najbardziej popularne są narzędzia Microsoftu?

    To pytanie bez podtekstu.

    Co do Delphi to jak ktoś już tu wspomniał jest to fajna, wyrafinowana
    zabawka,
    ale nie robi się w tym aplikacji biznesowych. Raczej programy klasy
    shareware.

    pzdr
    --
    Miki

  • 8. Data: 2003-02-12 15:53:41
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    aplikacji
    > bazodanowych. Czy Delphi jest popularne jako język programowania w firmach

    Odradzam.
    Polecam bardziej Jave - jesli idzie o aplikacje bazodanowe.

    Mysle, ze Delphi to egzotyka o ktorej sie szybko zapomni.
    Ponoc Borland obecnie bardziej promuje Jave niz Pascal obiektowy.
    I slusznie zreszta.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    ICQ: 20466914
    Gadu-Gadu: 311984
    WpKontakt: wojsal1

  • 9. Data: 2003-02-12 17:35:53
    Od: "Sengir" <s...@m...icpnet.pl>

> [...]
    > miał duży kłopot jak firma padnie lub zmieni narzędzia.
    >
    > Reasumując: Na pewno warto nauczyć się Delphi, bo to sympatyczna zabawka.
    Pozwolę się z Tobą częściowo nie zgodzić. Jeśli uczysz się "Delphi" w taki
    sposób, że nie umiesz nic więcej, tylko klepać coś z pamięci, wtedy
    faktycznie nie warto. Ale nie tyle Delphi, co w ogóle brać się za
    programowanie.
    Ale ogólnie to jest to dobry język na początek, żeby się nauczyć
    programować. A jak będziesz umiał programować, to przesiądziesz się na Javę
    / C++ / php / cokolwiek innego bez większego problemu (w programowaniu język
    programowania, a już w ogóle środowisko IDE ma naprawdę drugorzędne
    znaczenie).

  • 10. Data: 2003-02-12 20:46:46
    Od: "Paweł Schmidt" <a...@n...neurosoft.net>

    Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > ad 1) Szybko się zorientujesz, że napisanie programu to pestka w
    porównaniu
    > jego sprzedawaniem za opłacalne pieniądze.

    Święta prawda.

> [...]
    > jako jeden z wielu wymogów. Nawet jak znajdziesz zatrudnienie, to będziesz
    > miał duży kłopot jak firma padnie lub zmieni narzędzia.

    Hmm, mam w newsach praca.oferowana zamarkowanych około 30 tego typu ogłoszeń
    za ostatnie kilka miesięcy. Poza tym pracuję w firmie, gdzie jedną z
    platform developerskich jest Delphi. Projekt nad którym pracuje trwa już od
    ponad 4 lat , ponad 150 tys linii kodu oraz ponad 100 wdrożeń w kraju i na
    świecie. Polecam również grupy dyskusyjne pl.comp.lang.delphi - można
    poczytać często między wierszami nad jakimi projektami ludzie pracują.
    Interesujące są też informacje na stronach Borland Support Center i
    pokrewnych.
    Dodatkowo znając delphi można:
    - łatwo programować pod platforme Linux -> patrz Kylix
    - łątwo przesiąść się przy odrobinie wysiłku na JBuildera lub CBuildera - na
    tym ostanim też powstało kilka fajnych projektów, m. in. jeden z wiekszych w
    Polsce systemów fiskalnych.
    Reasumując - polecam na początek, jednak w dalszej perspektywie
    zainteresowania trzeba rozszerzyć - XML, SOAP Delphi również wspiera, więc
    można pokusić się o budowę naprawde dużych systemów.

    P.