PracaGrupypl.praca.dyskusje › Problem z rozwiązaniem umowy na okres próbny !!

  • 1. Data: 2003-02-11 21:06:09
    Temat: Problem z rozwiązaniem umowy na okres próbny !!
    Od: "..::robo::.." <r...@p...com>

    Czy w momencie gdy złożyłem prośbę o rozwiązanie umowy o pracę (umowa na
    okres próbny 3 miesiące) za porozumieniem stron, a pracodawca nie
    ustosunkował się do tego w żaden sposób na piśmie tylko telefonicznie
    poinformował mnie, że chce rozwiązać ze mną umowę ale z zachowaniem
    ustawowego terminu wypowiedzenia - czyli 2 tygodnie, to te dwa tygodnie
    liczą się od momentu kiedy złożyłem pismo z prośbą o rozwiązanie za
    porozumieniem, czy też muszę jeszcze raz złożyć pracodawcy pismo i napisać w
    nim że proszę o zwolnienie ale z zachowaniem ustawowego terminu
    wypowiedzenia (bo takiej informacji w pierwszym piśmie zapomniałem
    dopisać)??

    Generalnie chodzi mi o to od kiedy jest liczona data tych dwóch tygodni
    wypowiedzenia !

    A moje pytanie pojawiło się w momencie gdy przeczytałem to:

    Pamiętaj, że:
    a.. Wystąpienie przez pracownika z inicjatywą rozwiązania umowy o pracę na
    mocy porozumienia stron nie może być traktowane przez pracodawcę jako
    rozwiązanie przez pracownika umowy o pracę za wypowiedzeniem,

    na:
    http://www.e-prawnik.pl/ep.php3/bD1wbCZwPTExOSZrPTEy
    Ng==

    Pzdr
    robo

  • 2. Data: 2003-02-11 22:25:19
    Temat: Re: Problem z rozwiązaniem umowy na okres próbny !!
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 11 Feb 2003 22:06:09 +0100, "..::robo::.."
    <r...@p...com> zakodował:

> [...]
    >nim że proszę o zwolnienie ale z zachowaniem ustawowego terminu
    >wypowiedzenia (bo takiej informacji w pierwszym piśmie zapomniałem

    Musisz teraz złożyć pismo, ale nie "proszę" tylko "wypowiadam umowę
    ...."

    >Generalnie chodzi mi o to od kiedy jest liczona data tych dwóch tygodni
    >wypowiedzenia !

    Do końca drugiego pełnego tygodnia (czyli nie ważne czy złożysz w
    poniedziałek, czy w piątek - kończy się tak samo)

> [...]
    >mocy porozumienia stron nie może być traktowane przez pracodawcę jako
    >rozwiązanie przez pracownika umowy o pracę za wypowiedzeniem,

    To chyba oczywiste, że jak o coś proszę, to ktoś może się nie zgodzić
    i nie ma powodu, żeby sobie w tej sytuacji "wirtualnie" zamieniać
    wyraz "proszę o rozwiązanie za porozumieniem" na "wypowiadam umowę".

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-02-11 22:43:53
    Od: "..::robo::.." <r...@p...com>

    > Musisz teraz złożyć pismo, ale nie "proszę" tylko "wypowiadam umowę
    > ...."

    Tzn. na umowie jest dokładnie tak:

    Zwracam sie z uprzejmą prośba o rozwiązanie umowy o pracę zawarej dnia.....
    do dnia..... zawartej na okres próbny.
    Uprzejmie proszę o roziązanie umowy za porozumiem stron z dniem.........

    Więc w pierwszym zdaniu ująłem, że chce sie zwolnić a w drugim ewentualnie
    proponuję za porozumieniem.

    I czy tak sformuowane zdania nie są wystarczające ??
    Pzdr
    robo

  • 4. Data: 2003-02-11 23:46:26
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 11 Feb 2003 23:43:53 +0100, "..::robo::.."
    <r...@p...com> zakodował:

    >I czy tak sformuowane zdania nie są wystarczające ??

    Nie, bo cały czas prosisz. Musisz napisać pismo "wypowiadam umowę o
    pracę zawartą ..., pomiędzy..... z zachowaniem okresu wypowiedzenia".

    Jak ktoś Cię poprosi, żebyś dał mu samochód, to wcale nie musisz się
    na to zgodzić.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-02-12 04:20:25
    Od: Technokrata <t...@n...poczta.onet.pl>

    On Tue, 11 Feb 2003 22:25:19 GMT, Kaizen <x...@c...sz> wrote:

    >Musisz teraz złożyć pismo, ale nie "proszę" tylko "wypowiadam umowę
    >...."

    Oczywiscie w dwoch kopiach, podpisana przez szefa sobie zostaw, bo
    jeszcze mu sie ten pojedynczy egzemplarz zawieruszy.

    Technokrata

  • 6. Data: 2003-02-12 18:33:19
    Od: "Quit" <q...@p...onet.pl>

    Użytkownik "..::robo::.." <r...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > poinformował mnie, że chce rozwiązać ze mną umowę ale z zachowaniem
    > ustawowego terminu wypowiedzenia - czyli 2 tygodnie,

    NIE MOŻNA ROZWIĄZAĆ takiej umowy za wypowiedzeniem! Umowy (wszystkie)
    zawarte na okres do 6 m-cy mogą TYLKO wygasnąć. Nawet jeśli na takiej umowie
    została zawarta klauzula o 2 tygodniowym wypowiedzeniu, to jest ona z mocy
    prawa NIEWAZNA.

> [...]
    > dopisać)??
    >
    > Generalnie chodzi mi o to od kiedy jest liczona data tych dwóch tygodni

    2 tygodnie licza sie ZAWSZE od poniedzialku. Zlozysz wypowiedzenie, to jego
    bieg rozpoczyna sie od poniedzialku nastepnego tygodnia i konczy w sobote
    kolejnego.

    Jednak Twoja umowa nie jest rozwiazywalna za wypowiedzeniem.
    Pozdrawiam
    Quit

  • 7. Data: 2003-02-12 18:55:40
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 12 Feb 2003 19:33:19 +0100, "Quit"
    <q...@p...onet.pl> zakodował:

    >na
    >NIE MOŻNA ROZWIĽZAĆ takiej umowy za wypowiedzeniem! Umowy (wszystkie)
    >zawarte na okres do 6 m-cy mogš TYLKO wygasnšć.

    Bzdury waszmość prawisz.
    KP:
    Art. 30.
    § 2. Umowa o pracę na okres próbny rozwi?zuje się z upływem tego
    okresu, a przed jego upływem może być rozwi?zana za wypowiedzeniem.

    Art. 32. § 1. Każda ze stron może rozwi?zać za wypowiedzeniem umowę o
    pracę zawart? na:
    1) okres próbny,
    2) skre?lony,
    3) czas nie okre?lony.

    Art. 34. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na okres próbny
    wynosi:
    1) 3 dni robocze, jeżeli okres próbny nie przekracza 2 tygodni,
    2) 1 tydzień, jeżeli okres próbny jest dłuższy niż 2 tygodnie,
    3) 2 tygodnie, jeżeli okres próbny wynosi 3 miesi?ce.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2003-02-12 19:20:44
    Od: "Quit" <q...@p...onet.pl>

    > Pięknego dnia Wed, 12 Feb 2003 19:33:19 +0100, "Quit"
    > <q...@p...onet.pl> zakodował:

    > [...]

    > Bzdury waszmość prawisz.

    MEA CULPA sorki za zamieszanie