PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa-zlecenie a nadgodziny › Re: umowa-zlecenie a nadgodziny
    From: flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: umowa-zlecenie a nadgodziny
    Date: Tue, 26 Nov 2002 22:46:31 +0100

    j...@i...pl wrote:

    > Witam. Mam pytanie jak w temacie. Czy jest jakakolwiek roznica odnosnie
    > nalicznania nadgodzin w zaleznosci od rodzaju umowy (zlecene vs o prace)?
    >
    > W tej chwili pracuje na umowie zleceniu w budzetowce w systemie dwuzmianowym,
    > wiec chcialbym sie rowniez dowiedziec czy za nadgodziny moze byc uznana praca
    > na pierwsza zmiane (6:00-14:00) po zmianie drugiej (14:00-22:00) dnia
    > poprzedniego. W sumie wychodzi 16h na dobe wiec jak to bedzie?

    Nie ma czegos takiego jak nadgodziny w umowach cywilnoprawnych (a do
    tych nalezy umowa zlecenia). Jezeli w umowie zlecenia nie zawrzesz
    informacji o wynagrodzeniu godzinowym albo nie zawrzesz warunkow
    platnosci po przekroczeniu 8 h czasu pracy - nic nie zrobisz.
    Jedyna mozliwoscia jest zwrocenie sie do PIP (a moze tez i do Sadu Pracy
    - ale to wiedza lepiej praktycy) o sprawdzenie czy przypadkiem twoja
    sytuacja w zakresie warunkow wykonywania pracy nie odpowiada warunkom
    ustawowym umowie o prace - art 22 Kp. Wtedy mozliwe, ze pracodawca
    bedzie musial zmienic Ci umowe - ale i tak bez udowodnionych nagdodzin
    (chociazby lista obecnosci) nie bedziesz mial o co walczyc.

    Pozdrawiam
    Flyer