PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa przedwstępna

  • 1. Data: 2004-09-20 09:04:32
    Temat: umowa przedwstępna
    Od: "Tomasz" <z...@p...onet.pl>

    Mam pytanie czy ktoś praktykował podpisywanie umowy przedwstępnej o pracę
    aby się zbezpieczyć przy przechodzeniu/zmianie pracy u jednego pracodawcy do
    drugiego, który czasmi obiecuje wiele a potem przy podpisywaniu umowy
    wykorzystując naszą sytuację wycofuje się z wcześniejszych obietnic.

    dziękuje za wszelkie opinie

  • 2. Data: 2004-09-20 13:44:59
    Temat: Re: umowa przedwstępna
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > drugiego, który czasmi obiecuje wiele a potem przy podpisywaniu umowy
    > wykorzystując naszą sytuację wycofuje się z wcześniejszych obietnic.

    Tak, jak tak robilem 3 razy, raz skutecznie i bezproblemowo w firmie gdzie
    teraz pracuje, raz probowano mi wcisnac dokument podpisany przez osobe bez
    pelnomocnictwa do reprezentacji, i raz Przezes duzej Znanej Firmy nie umial do
    5000 policzyc:)
    Uwazam to za bardzo dobra droge żeby uniknac ewentualnych nieporozumień.

    Wojtek

  • 3. Data: 2004-09-20 18:33:30
    Od: "Misiu" <l...@s...pl>

    Użytkownik "fotech" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    umial do
    > 5000 policzyc:)
    > Uwazam to za bardzo dobra droge żeby uniknac ewentualnych nieporozumień.

    Jak w praktyce odbywa się podpisanie takiej umowy i co w niej bezwzględnie
    powinno się znaleźć? Kto proponuje podpisanie takiej umowy i jeśli jest to
    przyszły pracownik, to jak może skłonić do tego pracodawcę? Z góry dzięki
    za podpowiedzi i pozdrawiam.

  • 4. Data: 2004-09-20 20:35:51
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Tomasz" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > drugiego, który czasmi obiecuje wiele a potem przy podpisywaniu umowy
    > wykorzystując naszą sytuację wycofuje się z wcześniejszych obietnic.

    Zdecydowane przekombinowanie (programista...?).

    Po pierwsze: umowa przedwstepna to pojecie z zakresu prawa cywilengo, wiec i
    tamtedy dochodzenie ewentualnych roszczen (dluzej, drozej).

    Po drugie: nie sadze zeby nie dalo podpisac sie umowy o prace z data
    _wczesniejszya_ niz poczatek okresu zatrudnienia. Powinny Cie wtedy chronic
    wszystkie przepisy KP dotyczace zmian warunkow umowy (pracodawce tez - to w
    koncu dobrowolnie podpisywana umowa). Ale tutaj potrzebna by jeszcze byla
    opinia osob znajacy na pamiec KP :-)

    szomiz
    --
    pl.comp.www ?
    Powini tego zabronic :-P

  • 5. Data: 2004-09-21 05:41:33
    Od: "Pawelek\(R\)" <n...@s...org>

    Moze ma ktos link ze wzorem przedwstepnej umowy

    --
    pozdrawiam
    Pawelek L

  • 6. Data: 2004-09-21 11:23:55
    Od: Tomasz <zawisl@tenbit..pl>

    Dnia 2004-09-21 07:41, Użytkownik Pawelek(R) napisał:
    > Moze ma ktos link ze wzorem przedwstepnej umowy

    http://www.poradaprawna.pl/index_download.php?co=opi
    s&id=352

    Tomasz

  • 7. Data: 2004-09-21 19:11:16
    Temat: thx
    Od: "Pawelek\(R\)" <n...@s...org>

  • 8. Data: 2004-09-27 21:24:58
    Od: "fot" <n...@w...pl>

> [...]
    > koncu dobrowolnie podpisywana umowa). Ale tutaj potrzebna by jeszcze byla

    jak to wymysliles i na jakiej podstawie?

    z tego co wiem, to jak najbardziej mozna podpisac wczesniej, z
    wyprzedzeniem, umowe o prace, ale ....

    stosunek pracy zostaje nawiazany dopiero w momencie kiedy zaczynasz
    pracowac, a nie podpisujesz umowe

    co to oznacza w praktyce? tyle, ze firma moze w kazdym momencie do momentu
    kiedy zaczniesz pracowac, powiedziec ci - przykro mi, ale my juz pana nie
    chcemy, a wszystkie okresy wypowiedzenia zaczynaja obowiazywac dopiero w 1
    dniu swiadczenia pracy

    pocieszenie? gdyby firma tak ci podziekowala, mozesz od niej domagac sie
    pokrycia strat w zasadzie w nieograniczonej wysokosci, ktore poniosles z
    tego tytulu

    w praktyce? ciezko, ale daje sie co nieco wyegzekwowac

  • 9. Data: 2004-09-29 15:54:57
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "fot" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > chronic
    >
    > jak to wymysliles i na jakiej podstawie?

    Brzytwa Ockhama. Wypowiada sie _umowe_o_prace_ a nie stosunek pracy. Wiec
    fakt (nie)istnienia stosunku pracy (z powodu terminow) nie powinien
    uniemozliwiac stosowania (korzystnych dla praownika!) zasad wypowiadania
    umowy.

    Drobny myk umozliwiajacy dochodzenie ewentualnych roszczen na podstawie
    prawa paracy (a wiec i w sadzie pracy), zamiast w sadzie cywilnym (dlugo,
    drogo).

    I nie mowie, ze tak jest. Mowie ze najbardziej oczywiste bylo by, gdyby tak
    bylo.

    szomiz
    --
    pl.comp.www ?