PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o prace i zasilek dla bezrobotnych

  • 1. Data: 2002-06-14 15:18:39
    Temat: umowa o prace i zasilek dla bezrobotnych
    Od: "robert" <r...@i...pl>

    przez dwa lata pracowalem w pewnej firmie na pelnym etacie, potem zmienilem
    prace (trzy dni przerwy) i przez 7 m-cy pracowalem na pol etatu.......teraz
    zmienia mi sie umowa na caly etat i moje pytanie brzmi:
    po jakim czasie (a moze juz) w przypadku zwolnienia przysluguje mi zasilek
    dla bezrobotnych???? dodam, ze na pol etatu nie zarabialem minimum
    krajowego...

    pozdrawiam
    robertt

  • 2. Data: 2002-06-16 22:43:58
    Temat: Re: umowa o prace i zasilek dla bezrobotnych
    Od: "Enif" <e...@g...pl>

    Użytkownik "robert" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > po jakim czasie (a moze juz) w przypadku zwolnienia przysluguje mi zasilek
    > dla bezrobotnych???? dodam, ze na pol etatu nie zarabialem minimum

    z tego co wiem to trzeba przepracowac co najmniej rok z minimalna pensja
    (obecnie 760 brutto) + pracodawca oczywiscie musi placic ZUS.

    Wydaje mi sie wiec ze masz prawo do zasilku.
    Enif

  • 3. Data: 2002-06-17 06:48:46
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Enif" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

    > z tego co wiem to trzeba przepracowac co najmniej rok z minimalna pensja
    > (obecnie 760 brutto) + pracodawca oczywiscie musi placic ZUS.
    >
    > Wydaje mi sie wiec ze masz prawo do zasilku.
    > Enif

    Niestety. Należy w ciągu poprzedającego póltora roku przepracować mnimum 365
    dni, bez wzgledu na przerwy. Zarobki muszą byc co najmniej równe najniższej
    krajowej. Wynika z tego że prawo do zasiłku uzyskasz za rok.

    Wiesiek

  • 4. Data: 2002-06-17 08:34:47
    Od: "DarekS" <d...@p...onet.pl>

    > ..... Zarobki muszą byc co najmniej równe najniższej
    > krajowej.

    Rzeczywiście tak jest?
    A skąd Urząd będzie wiedział ile zarabiałem?
    Przecież na świadectwie pracy nie musi być informacji o zarobkach (chyba że
    na życzenie pracownika)
    No, ale w naszym ustawodawstwie wszystko jest możliwe
    Darek

  • 5. Data: 2002-06-17 08:53:13
    Temat: Odp: umowa o prace i zasilek dla bezrobotnych
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik DarekS <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aek6tf$rmd$...@n...onet.pl...

> [...]
    że
    > na życzenie pracownika)
    > No, ale w naszym ustawodawstwie wszystko jest możliwe

    Jesli miales umowe na pelny etat, to musiales miec co najmniej kwote
    minimalna. Jesli nie - zostaniesz odeslany z kwitkiem. Mozesz ew. doniesc
    zaswiadczenie z firmy, PITa 11 (ale on w sumie niewiele da - to zestawienie
    za zadany okres, bez rozbicia na mce), ew. kopie ZUS'owskich RNA.

    A tak w ogole - to na Tobie spoczywa ciezar udowodnienia, ile zarabiales,
    ergo - Twoje zmartwienie, jak to zrobic.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 6. Data: 2002-06-17 09:35:08
    Od: "DarekS" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > A tak w ogole - to na Tobie spoczywa ciezar udowodnienia, ile zarabiales,
    > ergo - Twoje zmartwienie, jak to zrobic.

    A to nam zrobili dobrze! Mam nadzieję, że w najbliższy czasie (może nawet do
    emerytury) nie będę musiał korzystać z dobroci państwa.

    Darek

  • 7. Data: 2002-06-17 15:32:33
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "DarekS" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A to nam zrobili dobrze! Mam nadzieję, że w najbliższy czasie (może nawet
    do
    > emerytury) nie będę musiał korzystać z dobroci państwa.
    >
    > Darek

    Życzę Ci tego:))))
    Natomiast co do przepisów, to wiele osób nie zdaje sobie sprawy z
    konsekwencji zatrudniania na nie pełnym etacie. Np. w supermarkecie na moim
    osiedlu sprzedawcy są zatrudnieni na 3/4 etatu i na kwote niższą od
    najniższego wynagrodzenia ustawowego. Dobrze że już wiedzą, że gdy zostaną
    zwolnieni nie będzie im przysługiwał zasiłek.

    Pozdrawiam
    Wiesiek