PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzielo a nip...

  • 1. Data: 2004-03-02 08:35:05
    Temat: umowa o dzielo a nip...
    Od: "slimak" <s...@W...pl>

    Witam!
    Mam takie pytanie - bede podejmowal pierwsza prace bedzie to umowa o dzielo
    ale nie mam nipu. Czy moge dostac wyplate nie majac nipu? Czy jest to
    obowiazkowe?

    Moze to glupie pytanie ale jestem poczatkujacym.

  • 2. Data: 2004-03-02 08:47:16
    Temat: Re: umowa o dzielo a nip...
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "slimak" <s...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dzielo
    > ale nie mam nipu. Czy moge dostac wyplate nie majac nipu? Czy jest to

    Zglos sie do urzedu skarbowego z wnioskiem o nadanie nip.

    > Moze to glupie pytanie ale jestem poczatkujacym.

    ---

  • 3. Data: 2004-03-02 16:33:14
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 2 Mar 2004 09:47:16 +0100, "krzysztofsf"
    <k...@p...gazeta.pl> wrote:

    >Zglos sie do urzedu skarbowego z wnioskiem o nadanie nip.
    Przy czym niektore urzedy odesla go donikad. Zazadaja aby wniosek o
    nadanie nip zlozyla PO PODPISANIU Z NIM UMOWY firma. Tak jest np. w US
    Slupsk. Interweniowalem w tej sprawie w izbie skarbowej w gdansku ale
    mi podano ze jest to prawidlowe postepowanie. Argumentowalem ze w
    Szczecinie jest inaczej - w odpowiedzi dostalem info ze w Szczecinie
    US... dzialaja bardzo tolerancyjnie :(

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 4. Data: 2004-03-02 16:48:42
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Uzytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > mi podano ze jest to prawidlowe postepowanie. Argumentowalem ze w
    > Szczecinie jest inaczej - w odpowiedzi dostalem info ze w Szczecinie

    Jestem ze Szczecina :)))))))))

    > WAM
    > --
    > nad morze? www.nadmorze.pl

    ---

  • 5. Data: 2004-03-02 16:54:15
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 2 Mar 2004 17:48:42 +0100, "krzysztofsf"
    <k...@p...gazeta.pl> wrote:

    >Jestem ze Szczecina :)))))))))
    No to u nas wydaja bez problemow :) Ale teraz istotne skad jest
    pytajacy - jak z pomorskiego - to najpierw umowa, potem wniosek o nip
    (na wniosku pieczatka firmy z ktora ma umowe).

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 6. Data: 2004-03-02 17:22:10
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > No to u nas wydaja bez problemow :) Ale teraz istotne skad jest
    > pytajacy - jak z pomorskiego - to najpierw umowa, potem wniosek o nip
    > (na wniosku pieczatka firmy z ktora ma umowe).

    Kolejna paranoja urzedowa. Jesli dajmy na to mlody czlowiek bez nipu
    wynajmuje komus oficjalnie mieszkanie, to jak ma uczciwie rozliczyc podatki
    :))
    A przy dzisiejszym bezrobociu, to taki mlody czlowiek bez nipu ma szanse
    doczekac sie bycia czlowiekiem w srednim wieku bez nipu :)))

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    > WAM
    > --
    > nad morze? www.nadmorze.pl

    ---

  • 7. Data: 2004-03-03 11:22:55
    Od: "slimak" <s...@W...pl>

    sorry zapomnialem napisac dokladnie - u nas jest dokladnie tak samo nipu nie
    mozna wyrobic bez umowy :/ zlozylem juz wniosek z pieczatka firmy -
    teoretycznie mam czekac miesiac na przyznanie nipu ale bardziej mnie
    interesowalo czy moge dostac pieniazki wczesniej - nie majac jeszcze nipu.
    Ale juz widze po odpowiedziach ze nie. Eh paranoja z tymi urzedami.
    Powiedzcie mi jeszcze taka rzecz czy jesli mi ten nip nie przyjdzie w ciagu
    miesiaca to co? Pojde do tego urzedu i jak moge to przyspieszyc?

  • 9. Data: 2004-03-03 11:32:21
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-03 12:22, osoba przedstawiająca się jako "slimak" napisała co
    następuje:

    > interesowalo czy moge dostac pieniazki wczesniej - nie majac jeszcze nipu.

    IMO TAK :) NIP przecież będzie potrzebny tak naprawdę dopiero przy
    wystawianiu PIT dla Ciebie.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 10. Data: 2004-03-03 14:12:10
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 3 Mar 2004 12:22:55 +0100, "slimak"
    <s...@W...pl> wrote:

    >teoretycznie mam czekac miesiac na przyznanie nipu ale bardziej mnie
    >interesowalo czy moge dostac pieniazki wczesniej - nie majac jeszcze nipu.
    >Ale juz widze po odpowiedziach ze nie.
    Dlaczego nie? wg mnie tak. w trakcie roku podatkowego nikt firmy nie
    pyta za kogo placi zaliczki na PDOF, dopiero w pitach rocznych trzeba
    podac NIP pracownika.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl