PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzieło - a bezrobotny

  • 1. Data: 2003-01-11 20:05:05
    Temat: umowa o dzieło - a bezrobotny
    Od: "Smart Group" <s...@w...pl>

    Witajcie ponownie! :-)
    Mam takie pytanie... czy osoba o statusie bezrobotnego z prawem do zasiłku
    może podjąć się wykonania drobnej pracy na postawie umowy o dzieło?
    Myślę, że nie... ale szukam potwierdzenia...
    I w ogóle jak takie dochody należy rozliczyc? do Zusu chyba nie trzeba
    biec... ale z Urzedem Skarbowym? na podstawie umowy o dzieło? I jakie wtedy
    sie liczy koszty uzyskania przychodu? ( nie chodzi tu o prawa autorskie czy
    prace o charakterze twórczym)
    Pozdrawiam serdecznie...
    Acha? i ile emeryci moga dorabiać do swojej emerytury?
    No to teraz juz konczę i pozdrawiam serdecznie i noworocznie!!! ::-))))))

  • 2. Data: 2003-01-11 21:24:38
    Temat: Re: umowa o dzieło - a bezrobotny
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Mam takie pytanie... czy osoba o statusie bezrobotnego z prawem do zasiłku
    > może podjąć się wykonania drobnej pracy na postawie umowy o dzieło?
    > Myślę, że nie... ale szukam potwierdzenia...

    nie

> [...]
    wtedy
    > sie liczy koszty uzyskania przychodu? ( nie chodzi tu o prawa autorskie
    koszty 20%, autorskie 50%

    > Acha? i ile emeryci moga dorabiać do swojej emerytury?

    tak

    Jean

  • 3. Data: 2003-01-12 07:57:09
    Od: "Ela" <e...@w...pl>

    Witam!
    Bezrobotny nie może pracować na umowę o dzieło, mimo że juz nie pobiera
    zasiłku. Jedynym rozwiązaniem to zawieranie umów o dzieło na kogoś innego, a
    zrealizowanie jej przez Ciebie. Jeszcze praca na czarno - ale juz chyba
    lepiej płacic podatki.

  • 4. Data: 2003-01-12 20:55:04
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Smart Group" <s...@w...pl> napisał w wiadomości:
    [...]
    > Acha? i ile emeryci moga dorabiać do swojej emerytury?

    http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm tutaj masz wszystkie aktulane stawki.
    Kwestia która Cię interesuje jest na dole strony.

    Serwiz

  • 5. Data: 2003-01-13 20:40:30
    Od: "Tomasz" <t...@i...pl>

    Osoba o statusie bezrobotnego nie moze podjac zadnego zatrudnienia, nawet na
    podstawie umowy o dzielo (chyba, ze chce ten status stracic). Jesli juz
    podejmie zatrudnienie to musi sie rozliczyc z US - dostanie PIT 8B od
    zleceniodawcy. Koszty uzyskania przychodu 20%.