PracaGrupypl.praca.dyskusje › ubezpieczenie na doktoracie zagranica

  • 1. Data: 2008-01-14 16:46:43
    Temat: ubezpieczenie na doktoracie zagranica
    Od: Maciej <m...@g...com>

    Witam,

    Niedlugo wyjezdzam do Wloch na doktorat i niemal rownoczesnie konczy
    mi sie umowa o prace z polskim pracodawca. Zastanawiam sie w jaki
    sposob moglbym byc ubezpieczony (zdrowotnie) we Wloszech.

    Jak to bylo u Was ? Macie podobne doswiadczenie ? Jak wy sobie z tym
    radziliscie ?

    Moge wystapic o Europejska Karte Zdrowia, ktora wazna bedzie tylko
    przez krotki okres.

    Moge probowac pozostac zatrudniony na jakas czesc etatu w Polsce, i
    wtedy ubezpieczony bede przez NFZ.

    Moge ubezpieczac sie regularnie co miesiac, sam, np. w PZU.

    Czy uczelnia zagraniczna powinna mnie ubezpieczyc -- studenta
    zagranicznego ?

    Pozdrawiam,

    Maciej

  • 2. Data: 2008-01-15 16:17:47
    Temat: Re: ubezpieczenie na doktoracie zagranica
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Maciej" <m...@g...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...
> [...]
    >
    > Moge ubezpieczac sie regularnie co miesiac, sam, np. w PZU.
    >
    > Czy uczelnia zagraniczna powinna mnie ubezpieczyc -- studenta

    1) jesli jestes uczestnikiem studiow doktoranckich, to Twoja uczelnia bedzie
    oplacac skladki lub tak jak podajesz - NFZ i nastepnie ktos w Twoim imieniu
    musi wysylac dokumenty, zebys mial wazne ubezpieczenie (i dosylac Tobie
    karte.. nie wiem jak to dziala - IMHO kpina, ze nie mozna tego zrobic na
    zasadzie autoryzacji - cyz karta wazna czy nie, a nie wydawana na 2
    miesiace)

    2) jesli nie masz jeszcze 30 lat to w ramach studiow dr mozesz wykupic karte
    ISIC lub Euro 26

    3) w PZU lub innej firmie mozesz wykupic normalne ubezpieczenie
    turystyczne - maksymalnie na rok, cena ok 1000 - 2000zl - zaleznie od
    wariantu

    4) mozesz byc objety ubezpieczeniem na uczelni goszczacej - zalezy od tego
    na jakich zasadach tam jedziesz (studiowac, czy tylko robic projekt
    badawczy, etc - sam musisz sie dowiedziec)

    Sadze, ze z kartami studenckimi jest wystarczajaco dobre ubezpieczenie, zeby
    pokryc koszty leczenia w razie ewentualnego wypadku czy tez zorganizowac
    opakowanie zwlok i wysylke do rodziny. W takiej sytuacji Twoj udzial wlasny
    ok 50E naprawde nie bedzie problemem. Jesli natomiast jestes hipohondrykiem
    i z kazdym katarem musisz konsultowac sie z lekarzem, to lepiej wykup
    ubezpieczenie komercyjne.

    Ciekawe czy mozna placic co miesiac dobrowolna skladke na ubezp i zazadac
    comiesiecznej wysylki karty EKUZ - pewnie nie, bo elastycznoscia to nasz
    instytucje konkuruje suszono trzcina..

    pozdr