PracaGrupypl.praca.dyskusje › ubezpieczenie

  • 1. Data: 2003-02-09 21:09:56
    Temat: ubezpieczenie
    Od: Tomasz Jażdżewski <t...@w...pl>

    Witam.
    Niestety musiałem sie zarejestrować w UP. Pani w tym urzedzie poinformowała
    mnie, żeby żona (na szczeście jeszcze pracuje) zglosiła mnie do
    ubezpieczenia. Wydawało mi się, że ubezpieczenie zapewnia mi zarejestrowanie
    sie w UP. Jak to jest?

  • 2. Data: 2003-02-10 08:45:21
    Temat: Re: ubezpieczenie
    Od: "Quit" <q...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Jażdżewski" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mnie, żeby żona (na szczeście jeszcze pracuje) zglosiła mnie do
    > ubezpieczenia. Wydawało mi się, że ubezpieczenie zapewnia mi

    Ano tak to wlasnie teraz jest ;) Troszke sie zmienily przepisy i teraz jesli
    Twoja zona pracuje, to Ona powinna Cie zglosic do ubzepieczenia zdrowotnego
    jako czlonka rodziny (druk ZCZA jesli macie ten sam adres lub ZCNA jesli
    jestes zameldowany/mieszkasz pod innym niz zona adresem).

    Dlaczego tak zrobili? Mam na ten temat swoje subiektywne zdanie. Wydaje mi
    sie, ze wiekszosc osob bezrobotnych bez prawa do zasilku "siedziala" w RUPie
    wlasnie dla owego ubezpieczenia. Skoro teraz zglaszaja ich malzonki/mezowie,
    ktorzy maja szczescie pracowac, to po co nadal byc zarejestrowanym w RUP
    skoro i tak nie ma zasilku, a pieniadze na dojazdy sie wydaje, zeby sie
    "odhaczyc" na liscie? Duzo osob pewnie sie wyrejestrowalo.....i w ten oto
    piekny i prosty sposob SPADA BEZROBOCIE! Bo czy ktos za bezrobotnych uwaza
    (i liczy do statystyk) ludzi niezarejestrowanych? Bez komentarza. Zaznaczam,
    ze to moja subiektywna opinia.
    Quit

  • 3. Data: 2003-02-10 14:01:17
    Od: flyer <f...@g...pl>

    Quit napisał:

> [...]
    > (i liczy do statystyk) ludzi niezarejestrowanych? Bez komentarza. Zaznaczam,

    Bo jest subiektywna - o ile pamietam, w ramach konstruowania
    tegorocznego budzetu MPracy, dorzucono im wlasnie koszty ubezpieczen
    zdrowotnych za jakas grupe spoleczna (chyba placone bylo wczesniej z
    kasy MZdrowia). Wybuchla mala awantura, bo okazalo sie, ze kasy nie
    styknie i tak to zalatwili. Osobiscie nie widze w tym nic dziwnego, bo
    faktycznie bezrobotny posiadajacy pracujacego wspolmalzonka, mogl od
    poczatku reformy zostac ubezpieczony przez w/w wspolmalzonka. Teraz
    uregulowano sytuacje, przerzucajac znow koszty do MZdrowia ;).

    Flyer

  • 4. Data: 2003-02-10 21:21:37
    Od: "domańczak" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Quit" <q...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    tak to wlasnie teraz jest ;) Troszke sie zmienily przepisy i teraz jesli
    > Twoja zona pracuje, to Ona powinna Cie zglosic do ubzepieczenia
    zdrowotnego
    > jako czlonka rodziny.

    Dodam tylko, ze w przypadku osób, które wczesniej sie zarejestrowały (nim
    zmienily sie przepisy), i które nalezą do innej kasy niz współmałżonek, to
    dalej mają ubezpieczenie z PUP-u. Nie wiem, moze w innych urzędach odmiennie
    to rozwiązują, ale w moim przypadku tak własnie było.
    Pozdrawiam
    Ania