PracaGrupypl.praca.dyskusjeubezpieczenie › Re: ubezpieczenie
    From: "Quit" <q...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ubezpieczenie
    Date: Mon, 10 Feb 2003 09:45:21 +0100
    Sender: q...@p...onet.pl@pa103.kolobrzeg.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik "Tomasz Jażdżewski" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b27mt4$l2m$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam.
    > Niestety musiałem sie zarejestrować w UP. Pani w tym urzedzie
    poinformowała
    > mnie, żeby żona (na szczeście jeszcze pracuje) zglosiła mnie do
    > ubezpieczenia. Wydawało mi się, że ubezpieczenie zapewnia mi
    zarejestrowanie
    > sie w UP. Jak to jest?

    Ano tak to wlasnie teraz jest ;) Troszke sie zmienily przepisy i teraz jesli
    Twoja zona pracuje, to Ona powinna Cie zglosic do ubzepieczenia zdrowotnego
    jako czlonka rodziny (druk ZCZA jesli macie ten sam adres lub ZCNA jesli
    jestes zameldowany/mieszkasz pod innym niz zona adresem).

    Dlaczego tak zrobili? Mam na ten temat swoje subiektywne zdanie. Wydaje mi
    sie, ze wiekszosc osob bezrobotnych bez prawa do zasilku "siedziala" w RUPie
    wlasnie dla owego ubezpieczenia. Skoro teraz zglaszaja ich malzonki/mezowie,
    ktorzy maja szczescie pracowac, to po co nadal byc zarejestrowanym w RUP
    skoro i tak nie ma zasilku, a pieniadze na dojazdy sie wydaje, zeby sie
    "odhaczyc" na liscie? Duzo osob pewnie sie wyrejestrowalo.....i w ten oto
    piekny i prosty sposob SPADA BEZROBOCIE! Bo czy ktos za bezrobotnych uwaza
    (i liczy do statystyk) ludzi niezarejestrowanych? Bez komentarza. Zaznaczam,
    ze to moja subiektywna opinia.
    Quit