PracaGrupypl.praca.dyskusje[troche z cyklu ILE?]: pyt. o prawo autorskie do utworu dla zatrudniającej firmy › [troche z cyklu ILE?]: pyt. o prawo autorskie do utworu dla zatrudniającej firmy
    From: keisho <j...@g...w.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: [troche z cyklu ILE?]: pyt. o prawo autorskie do utworu dla zatrudniającej
    firmy
    Date: Sat, 24 Jun 2006 14:44:00 +0200

    Witam, mam taki sobie problem.
    Pracując w Firmie A stworzyłem program komputerowy, bazę danych pewnego
    rodzaju dokumentów dosyć istotnych z punktu widzenia Firmy. Nie jestem
    zatrudniony jako programista oraz moje stanowisko w żaden sposób nie jest
    zwiazane z towrzeniem programów komputerowych, czyli, jak to jest napisane
    gdzies w kodeksach, "utwor nie powstał w związku z wykonywaniem obowiązków
    pracy".
    *Jednym słowem, program jest cały mój*.
    Technicznie program działa w sieci lokalnej i jest dostępny dla wszystkich
    pracowników Firmy, pozwala na przeglądanie, wyszukiwanie, edycję opisów,
    wprowadzanie danych, jednym słowem jest kompleksowym rozwiązaniem z dosyć
    dużym potencjałem rozwojowym.
    Tyle tytułem przydługiego wstępu, ale chciałem pokazać kontekst.

    I teraz, postanowiłem sobie porozmawiać z dyrekcją o sytuacji i uregulować
    wszystko prawnie, czyli zawrzeć umową o nabycie przez Firmę praw
    majątkowych do tegoż programu.
    Myślę o dwóch wariantach takiej umowy:
    1. sprzedaję jednorazowo - czyli kwota z całość lub...
    2. podpisuję z Firmą umowę na określony czas na używanie programu, po
    którym prawo majątkowe przejdzie na Firmę, w zamian za co miesięczny
    ryczałt.
    Zaznaczam, że nie o kwotę mi tutaj chodzi bo znam wartość tego typu
    rozwiązań. Pytam raczej o proporcję kwot w jednym i drugim przypadku, bo
    na tym sie nie znam.
    Czyli o ile więcej mogę zaproponować za ryczałt miesięczny i w jak długim
    okresie? Czy używanie programu przez Firmę ma się jej zwrócić po np. 1,5
    roku użytkowania, czy może po 5ciu latach?
    Jednym słowem:
    1. kwota X płatna jednorazowo,
    2. lub np kwota X + 30%(?)(albo może 2 x X) w jak długim okresie czasu,
    płatna w miesięcznych ratach?

    Czy ktoś będzie mi w stanie udzielić sensownych odpowiedzi?

    keisho
    mailme: ja (na) wp.pl

    http://www.jubileria.pl -> już niedługo _podkreślimy_ urodę