PracaGrupypl.praca.dyskusjeświadectwo pracy › świadectwo pracy
    From: "Tomasz Jażdżewski" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: świadectwo pracy
    Date: Sat, 25 Jan 2003 21:58:38 +0100

    Witam.
    Ostatnio przyglądałem się sprawie wydawania świadectwa pracy zwalnianemu
    pracownikowi, gdyż takowe mam otrzymać na koniec stycznia. Od 1.1.2003
    obowiązuje nowy wzór świadectwa pracy. Między nowościami muszącymi się tam
    znaleść jest jedna, która brzmi:
    "informacja o łącznej liczbie dni niezdolności do pracy, za które pracownik
    otrzymał wynagrodzenie i za które nie zachował prawa do wynagrodzenia".
    To znaczy, że ma być wpisana ilość dni kiedy byłem np. na zwolnieniu?
    Dotyczy to tylko dni w roku w ktorym jestem zwalniany, całego okresu pracy u
    pracodawcy, czy też może wogóle w swojej karierze?
    Moje pytanie dotyczy sensu takiej informacji. Może po to, żeby wiedział ile
    byłem na zwolnieniu, czy też, aby nowy pracodawca wiedział kogo przyjmuje
    (chorowitego czy zdrowego)?
    Jeśli źle rozumuję ten przepis to proszę uświadomcie mnie.