PracaGrupypl.praca.dyskusje › strój na rozmowe?

  • 1. Data: 2006-09-10 21:49:06
    Temat: Re: strój na rozmowe?
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    michał wrote:

    > czy obecnie na rozmowy o prace nadal trzeba chodzić w garniturach ?
    >
    > praca w IT, bez kontaktu z klientem ;).

    jesli na tym stanowisku pracuje sie w rozciagnietym t-shircie po
    12 godzin na dobe i to za marna pensje to pracodawna moze sie
    przestraszyc garnituru

    jezeli natomiast liczysz na lepsze warunki w tej firmie to lepiej
    nie ryzykuj, okaz szacunek do rozmowcy i ubierz sie stosownie,
    zrob wrazenie czlowieka szanujacego innych i ceniacego siebie

  • 2. Data: 2006-09-14 18:52:09
    Temat: strój na rozmowe?
    Od: michał <m...@p...onet.pl>

    czy obecnie na rozmowy o prace nadal trzeba chodzić w garniturach ?

    praca w IT, bez kontaktu z klientem ;).

    michał.

  • 3. Data: 2006-09-14 19:02:08
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Sep 2006 20:52:09 +0200, michał <m...@p...onet.pl> wklepał(-a):

    >czy obecnie na rozmowy o prace nadal trzeba chodzić w garniturach ?

    Trzeba? A jest to w jakimś rozporządzeniu? :)

    >praca w IT, bez kontaktu z klientem ;).

    Jak umiesz wyglądać dobrze nie nakładając garnituru, to czemu nie? Chyba, że
    startujesz do instytucji, gdzie garnitur jest normalnym strojem "roboczym".

  • 4. Data: 2006-09-14 19:26:45
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 14 Sep 2006 20:52:09 +0200, michał napisał(a):

    > czy obecnie na rozmowy o prace nadal trzeba chodzić w garniturach ?

    IMO tak.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2006-09-14 20:15:09
    Od: "Domin" <m...@v...pl>

    > czy obecnie na rozmowy o prace nadal trzeba chodzić w garniturach ?

    Pewnie ze nie trzeba. Ja sam lubie obserwowac jak stawiaja sie ludzie u Nas
    w firmie 20 min po czasie, w wytartych jeansach i bez zadnych dokumentow.
    Napewno taki czlowiek w przyszlosci bedzie sumienny. Sam nie znosze
    garnituru, ale nie wyobrazam sobie niektorych okazji bez niego - ot taka
    ceremonia. Wiadomo ze nie szata zdobi czlowieka, niemniej jednak ponoc
    pierwsze wrazenie to jest to cos, czego nie da sie nadrobic, a w przypadku
    gdy bedzie dwoch dobrych kandydatow, z czego jeden w garniaku przyjdzie, sa
    duze szanse ze to on wlasnie wezmie posade.
    Pozdrawiam
    Domin

  • 6. Data: 2006-09-14 20:36:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eecd7v$2pb$1@news.onet.pl Domin <m...@v...pl> pisze:

    > Pewnie ze nie trzeba. Ja sam lubie obserwowac jak stawiaja sie ludzie u
    > Nas w firmie
    U "Nas"??? Nie u "nas"??
    ROTFL
    Podaj nazwę "waszej" firmy, żeby ktoś przypadkiem do "was" nie zbłądził
    niepotrzebnie.
    Na takich was jak "Was" to czasu szkoda...

    > Napewno taki czlowiek w przyszlosci bedzie sumienny.
    Może będzie, może nie. A jeśli NA PEWNO nie bedzie młotem robiącym żenujące
    błędy w ojczystym języku?

    Jotte

  • 7. Data: 2006-09-14 20:37:52
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    Domin <m...@v...pl> pisze:

    > Pewnie ze nie trzeba. Ja sam lubie obserwowac jak stawiaja sie ludzie
    > u Nas w firmie 20 min po czasie, w wytartych jeansach i bez zadnych
    > dokumentow. Napewno taki czlowiek w przyszlosci bedzie sumienny.

    Przykład jest nietrafiony.
    Może i nie będzie taki człowiek sumienny, ale przecież nie ze względu na
    wytarte spodnie, lecz ze względu na swoje gapiostwo (spóźnienie, brak
    dokumentów).

    > Wiadomo ze nie szata zdobi czlowieka,
    > niemniej jednak ponoc pierwsze wrazenie to jest to cos, czego nie da
    > sie nadrobic,

    A kto powiedział, że tylko garnitur jest w stanie zapewnić dobre pierwsze
    wrażenie? :)
    Oczywiście wiele zależy od stanowiska i szczebla rozmowy, ale mimo wszystko
    nie przeceniałabym aż tak bardzo roli tego mundurka.

    > a w przypadku gdy bedzie dwoch dobrych kandydatow, z
    > czego jeden w garniaku przyjdzie, sa duze szanse ze to on wlasnie
    > wezmie posade.

    U nas wręcz przeciwnie - krawaciarze mają przekichane ;-)
    Za to znaczenie ma po prostu schludny wygląd, czyste, skromne, przeciętne
    ubranie bez specjalnych wodotrysków.

    --
    Nixe

  • 8. Data: 2006-09-14 20:46:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eec80i$e86$1@inews.gazeta.pl michał
    <m...@p...onet.pl> pisze:

    > czy obecnie na rozmowy o prace nadal trzeba chodzić w garniturach ?
    Nie znam przepisu, który by to regulował zarówno w przeszłości jak i
    obecnie.
    Garnitur nie czyni głupca mądrym, brak garnituru nie czyni mądrego głupim.
    Zatem garnitur czy jego brak o niczym w zasadzie nie świadczy.
    Jeśli druga strona rozmowy o pracę tego nie rozumie lub ignoruje to znaczy,
    że masz do czynienia z głupcem właśnie, czas więc tracisz.

    Jotte

  • 9. Data: 2006-09-14 21:38:17
    Od: "Włodi" <o...@p...wp.pl>

    > czy obecnie na rozmowy o prace nadal trzeba chodzić w garniturach ?
    >
    > praca w IT, bez kontaktu z klientem ;).

    Daj spokój. Domyslam się iz nie cierpisz garnituru, jak go włożysz na
    rozmowę będziesz się tym stresował. Polecam ubrać się schludnie i w miarę
    wyjściowo lecz swobodnie.

    --
    Włodi o...@p...wp.pl
    gg : 05216076

  • 10. Data: 2006-09-14 21:40:52
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    michał wrote:
    > czy obecnie na rozmowy o prace nadal trzeba chodzić w garniturach ?
    >
    > praca w IT, bez kontaktu z klientem ;).

    O ile stanowisko nie wymaga prezencji, w szczególności nie jest związane
    z pracą w konsultingu, a w dodatku ma charakter techniczny, to
    zdecydowanie przebierać od święta się nie trzeba - wrażenie wywiera się
    przede wszystkim wiedzą i cechami osobowościowymi, nie zamiłowaniem do
    niepraktycznej odzieży.

    --
    pozdrawiam,
    Michał