PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prośba - ocena CV i LM

  • 1. Data: 2006-09-14 10:41:14
    Temat: Prośba - ocena CV i LM
    Od: "Kuba" <j...@p...onet.pl>

    Witam,
    czy mógłbym prosić grupowiczów o ocenę życiorysu i listu motywacyjnego. Musze w
    końcu zacząć szukać pracy na poważnie i chciałbym, aby wszystko w obu tych
    dokumentach &#8222;grało&#8221;.

    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    CV - http://tinyurl.com/emnjp
    LM - http://tinyurl.com/zx4d4

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2006-09-14 10:56:29
    Temat: Re: Prośba - ocena CV i LM
    Od: "pachu" <W...@g...com>

    Hello,

    Hmm ... czyzby chodzilo o LO w J. :)
    --
    pachu

  • 3. Data: 2006-09-14 11:13:48
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Kuba wrote:

> [...]
    > końcu zacząć szukać pracy na poważnie i chciałbym, aby wszystko w obu tych

    1. wyksztalcenie - zawrzyj wyrazne informacje o zdobytym tytule, ktore
    przekazuja fakt ukonczenia studiow. "od-do ... student..., studia
    licencjackie" brzmi tak, jakbys studiowal, ale nie ukonczyl. Student to
    nie stanowisko. Chyba, ze rzeczywiscie studiowales, ale nie skonczyles.
    Liceum mozesz wyciac, chyba ze to jakies znane i prestizowe liceum.

    2. Nie rob literowek, np. "jezyka niemiecki".

    3. Doswiadczenie zawodowe masz robiace wieksze wrazenie niz
    wyksztalcenie, rozwaz zamiane kolejnosci.

    4. "Tworzenia biznesplanow "pod" dotacje unijne" - w CV nie uzywa sie
    potocznego jezyka. Zamien na cos formalnego, np. "biznesplany majace na
    celu pozyskanie dotacji unijnych"

    5. Nie ma slowa o osiagnieciach, np. przygotowywanie wnioskow o dotacje
    - ile z nich przeszlo? Wypunktuj sukcesy.

    > LM - http://tinyurl.com/zx4d4

    Lepszy niz wiekszosc, ktore widzialam, ale:

    1. Za dlugi. Opis osiagniec powinien sie znalezc w CV w punktach,
    podobnie jak umiejetnosci takie jak analiza wrazliwosci, obliczanie
    wartosci inwestycji itd., a w LM tylko krotkie podkreslenie
    caloksztaltu. Te wspomniane umiejetnosci sa rzadsze niz "obsluga pakietu
    Office" i to one moga stanowic przebitke, wiec warto je wyeksponowac w
    CV, ktore zwykle jest czytane najpierw w przypadku stanowisk, gdzie
    "twarde" kwalifikacje sa wazniejsze od osobowosci. Nie boj sie
    rozciagnac CV na dwie strony - tak, zeby rzeczy robiace najwieksze
    wrazenie znalazly sie na pierwszej.

    2. Ostatni akapit: naduzywasz "uwazam, ze". To daje wrazenie
    niepewnosci: "to tylko moje zdanie". Jesli masz jakies cechy, to je masz
    i smialo wal, ze je masz. Z tym, ze dotacje nie maja dla Ciebie zadnych
    tajemnic bym uwazala - znam rozleglosc tematu, a Twoje doswiadczenie
    zawodowe, choc fajne, jest jednak krotkie. Taki tekst moze sprawic
    wrazenie zarozumialosci. Napisalabym raczej cos o "doglebnej
    znajomosci". "W zwiazku z moimi zainteresowaniami... rozpoczynam
    studia..." - bardzo dobre, mocne zdanie.

    3. Literówki, bledy interpunkcyjne. Sa.
    4. Ostatnie zdanie, "Blizej moja osobe" - skladnia.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 4. Data: 2006-09-14 11:20:56
    Od: Cezary Morga <c...@d...pl>

    Kuba wrote:

    > CV - http://tinyurl.com/emnjp

    Hmm..
    "Język angielski (bardzo dobry), Języka niemiecki (podstawowy)"
    ^^^^^^
    A jak tam z języka polska? :)

    "tworzenia biznesplanów ,,pod" dotacje unijne"
    Postaraj sie zastapic "pod" czyms lepiej brzmiacym po polsku, jak np.
    ukierunkowanych na, majacych na celu, albo przynajmniej pod kątem
    pozyskania...

    Informacja o prawku z reguly umieszczana jest w jakichs dodatkowych
    informacjach, a nie umiejetnosciach. Ja bym jej w umiejetnosci nie wrzucal.

    Szkolenia i praktyki umiescilbym gdzies blizej wyksztalcenia i doswiadczenia
    zawodowego, bo obecnie imho brak jest w twoim cv plynnosci prezentacji
    swojej osoby: mamy wyksztalcenie i doswiadczenie (teoria i praktyka),
    pozniej umiejetnosci a pozniej znowu praktyka i teoria.

    Ktos kiedys sie na tej grupie wypowiadal, ze w zainteresowaniach nie powinno
    umieszczac sie rzeczy zwiazanych z praca, do ktorej aplikujesz.

    > LM - http://tinyurl.com/zx4d4

    Na LM sie nie znam :) wiec tylko powiem, ze imho:
    "Jestem przekonany, iz praca w Panstwa firmie dalaby mi moliwosc dalszego
    rozwoju".
    Mysle, ze rzeczy jak "Posiadam doskonal umiejetnosc organizacji czasu pracy
    i okreslania priorytetów; potrafie dzialac pod presja czasu" powinny
    znalezc sie w CV.

    --
    Cezary Morga

  • 5. Data: 2006-09-14 11:58:40
    Od: "M...@g...bla.bla.com" <M...@g...com>

    Kuba napisał(a):
> [...]
    > końcu zacząć szukać pracy na poważnie i chciałbym, aby wszystko w obu tych

    Staraj się unikać akronimów. może się zdarzyć, że osoba
    czytająca nie będzie wiedziała co one oznaczają.

  • 6. Data: 2006-09-14 22:26:58
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "Kuba" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > LM - http://tinyurl.com/zx4d4

    W LM nie znalazlem zapisu, co firma moglaby zyskac na zatrudnieniu
    Ciebie, a tylko co Ty zyskalbys na pracy w firmie. IMO mozesz bardzo
    zrazic czytajacego takim egocentryzmem.

    pozdr
    gslabs

  • 7. Data: 2006-09-16 14:56:54
    Od: "Piotrek" <g...@i...pl>

    widze ze jestes po "dobrej" prywatnej uczelni :)

  • 8. Data: 2006-09-17 09:56:16
    Od: "Kuba" <j...@p...onet.pl>

    > Hello,
    >
    > Hmm ... czyzby chodzilo o LO w J. :)
    > --
    Tak, chodzi o liceum a Jaśle.

  • 9. Data: 2006-09-17 09:59:18
    Od: "Kuba" <j...@p...onet.pl>

    Wszystkim dziękuje za podpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 10. Data: 2006-09-17 10:00:29
    Od: j...@p...onet.pl

    > widze ze jestes po "dobrej" prywatnej uczelni :)

    Ekonomiczna chyba taka zła to nie jest? Dlaczego prywatna?

    Pozdrawiam
    Kuba