PracaGrupypl.praca.dyskusje › stracone pokolene, bezrobocie wśród młodych

  • 1. Data: 2012-06-24 11:06:49
    Temat: stracone pokolene, bezrobocie wśród młodych
    Od: " woju" <m...@g...pl>

    witam
    ca sądzicie na temat całej tej dyskusji o bezrobociu wśród młodych,18- 25 lat,
    jakie są tego przyczyny, czekam na jakieś uwagi.

  • 2. Data: 2012-06-24 16:16:34
    Temat: Re: stracone pokolene, bezrobocie wśród młodych
    Od: AnonimGall <n...@p...com>

    W dniu 2012-06-24 11:06, woju pisze:
    > witam
    > ca sądzicie na temat całej tej dyskusji o bezrobociu wśród młodych,18- 25 lat,
    > jakie są tego przyczyny, czekam na jakieś uwagi.

    Chyba najwieksza przyczyna to przyglupy tobie podobne.

  • 3. Data: 2012-06-24 20:17:11
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    ogólnie wszystkim jest źle "pod zarządzaniem" Donalda T. i Hanny G. W.,
    jednak daje się zauważyć, że są też tacy którym jest wyraźnie lepiej -
    pisałem już o nich...

  • 4. Data: 2012-06-24 20:41:28
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-06-24 11:06:49 +0200, " woju" <m...@g...pl> said:

    > witam

    Dobry wieczór.

    > ca sądzicie na temat całej tej dyskusji o bezrobociu wśród młodych,18- 25 lat

    Nic.

    > jakie są tego przyczyny,

    Przyczyny dyskusji?
    Byli chętni...

    > czekam na jakieś uwagi.

    Sam coś napisz, będzie dobry początek, by podyskutować na ten temat.

    --
    Bydlę

  • 5. Data: 2012-07-08 16:14:43
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    dodam od siebie, że jak już wiem jak zostałem wydymany... "te wszystkie
    śmiecie" zamiast nauczyć mnie sposobów działania systemu, np. podatków,
    obsrali (tak to dobre słowo) mnie jakąś chorą polityką... i za to wam
    dziękuję pedały! mam nadzieję, że jeszcze kiedyś odpłacę pięknym...

  • 6. Data: 2012-07-08 22:59:08
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    W dniu 2012-06-24 11:06, woju pisze:
    > ca sądzicie na temat całej tej dyskusji o bezrobociu wśród młodych,18- 25 lat,
    > jakie są tego przyczyny, czekam na jakieś uwagi.

    Bezrobocie jest wtedy, gdy nie ma popytu na pracę. A popytu nie ma gdy u
    nas bariery inwestycyjne są większe niż u konkurencji (tj. w innych
    państwach).
    Jakie u nas są bariery:
    - wysokie koszty pracy
    - skomplikowane prawo
    - braku wsparcia przedsiębiorców przez państwo
    Najogólniej mówiąc: przyczyna leży w tym, że nie potrafimy dobrze wybrać
    ustawodawcy (stąd mamy fatalne prawo). A ponieważ u nas ustawodawca
    wybiera rząd - stąd mamy fatalną władzę wykonawczą, co przekłada się
    słabo działającą administrację państwową (czyli brak wsparcia dla
    przedsiębiorców).

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 7. Data: 2012-07-09 02:16:50
    Od: Piter <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-08 22:59, WOJSAL pisze:

> [...]
    > wybiera rząd - stąd mamy fatalną władzę wykonawczą, co przekłada się
    > słabo działającą administrację państwową (czyli brak wsparcia dla

    Powinienes dodac podstawowy problem to brak klasy sredniej, w wiekoszsci
    polacy to golodupce .

  • 8. Data: 2012-07-09 07:36:28
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piter" <n...@s...com> napisał w wiadomości
    > Powinienes dodac podstawowy problem to brak klasy sredniej, w wiekoszsci
    > polacy to golodupce .

    W Polsce bezrobocie jest również dlatego (a może przede wszystkim dlatego)
    że 90% wszystkich dużych zakładów pracy jest w posiadaniu zagranicznych
    koncernów. One są zainteresowane utrzymywaniem taniej siły roboczej (czyli
    tym aby było odpowiednio wysokie bezrobocie), w ich interesie jest raczej
    likwidacja niż budowanie nowych miejsc pracy. Przez ostatnie 20 lat
    zlikwidowano 82 razy więcej miejsc pracy niż powstało nowych (patrz GUS)
    (dotyczy średnich i dużych zakładów pracy).

    pozdr

  • 9. Data: 2012-07-09 12:15:04
    Temat: Re: stracone pokolene, bezrobocie w?r?d m?odych
    Od: Piotr <...@...com>

    W dniu 2012-07-09 07:36, Emeryt pisze:
    > U?ytkownik "Piter" <n...@s...com> napisa? w wiadomo?ci

    Silą np. niemieckiej gospodarki sa male i srednie firmy. Czyli klasa
    srednia. U nas ta klasa jest mala. Za to duzo mamy golodupców, czyli w
    wiekszosci idiotów.

    > W Polsce bezrobocie jest r?wnie? dlatego (a mo?e przede wszystkim dlatego)
    > ?e 90% wszystkich du?ych zak?ad?w pracy jest w posiadaniu zagranicznych
    > koncern?w. One s? zainteresowane utrzymywaniem taniej si?y roboczej (czyli
    > tym aby by?o odpowiednio wysokie bezrobocie),
    One sa zainteresowane zarabianiem pieniedzy. Jesli u nas bedzie za droga
    sila robocza to przeniosa sie tam gdzie jest taniej. Gdyby nie one
    bezrobocie bylo by jeszcze wyzsze

    w ich interesie jest raczej
    > likwidacja ni? budowanie nowych miejsc pracy.
    Myslisz ze polski przedsiebioraca nie chce taniej sily roboczej i slabej
    konurencji ?

    Przez ostatnie 20 lat
    > zlikwidowano 82 razy wi?cej miejsc pracy ni? powsta?o nowych (patrz GUS)
    > (dotyczy ?rednich i du?ych zak?ad?w pracy).

    Raczej wolny rynek zlikwidowal nierentowe firmy.

  • 10. Data: 2012-07-09 13:10:16
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik " woju" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lat,
    > jakie są tego przyczyny, czekam na jakieś uwagi.

    ci ludzie niczego nie potrafią. Są pokoleniem idiotów wychowanym na
    reklamach, podziwiającym tzw celebrytów, myślacym jakimiś nierealnymi
    kategoriami. Są nieodpowiedzialną, bezwartościową, niczego nie potrafiącą
    masą, często niebezpieczną dal samej siebie i dla innych.
    Niczym się nie interesują, niczego nie potrafią, nie posiadają żadnego
    systemu wartości poza tym wpojonym przez debilne programy TV, nie posiadają
    ni krzty własnej inicjatywy.

    Chciałbyś takich pracowników? Ja nie.
    --
    Jackare