eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjesamozatrudnienie raz jeszcze › samozatrudnienie raz jeszcze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinterne
    t.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: samozatrudnienie raz jeszcze
    Date: Fri, 12 Nov 2004 19:33:40 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 37
    Message-ID: <cn2vnc$r3o$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 18-94.chorzen.komputersat.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1100284460 27768 80.48.18.94 (12 Nov 2004 18:34:20 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 12 Nov 2004 18:34:20 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:132005
    [ ukryj nagłówki ]

    Wiem, że było już o tym kilka razy w ostatnich dniach, ale mam kilka
    konkretnych pytan.
    Chcę rozpocząć działalność, pozostając jednocześnie na etacie i rozliczać
    się z obecnym pracodawcą
    na podstawie umowy o pracę (pensja minimalna) oraz faktur/rachunków. W
    związku z tym
    przeprowadziłem małą kalkulację, aby sprawdzić, czy gra jest warta świeczki
    i chciałem Was spytać,
    czy założenia, które postawiłem, są prawidłowe.
    Mianowicie:
    - bazą comiesięcznego wynagrodzenia jest koszt całkowity ponoszony przez
    pracodawcę i "nie ulega on zmianie"
    (nie kosztuję pracodawcy więcej, niż teraz - gdy rozliczamy się tylko na
    podstawie umowy o pracę)
    - co miesiąc wystawiam pracodawcy fakturę/rachunek na kwotę netto równą
    różnicy kosztu całkowitego,
    który poniósłby pracodawca gdybyśmy rozliczali się tylko na podstawie UoP i
    kosztu całkwitego, który ponosi
    pracodawca od pensji minimalnej
    - co miesiąc oddaje ok. 150 zł zusowi (składka zdrowotna)
    - do US odprowadzam podatek VAT, ale de facto płaci go przecież pracodawca
    (???)
    - do US odprowadzam ponadto podatek dochodowy w wysokości 19% od uzyskanego
    przychodu
    (faktura/rachunek-ZUS, narazie bez kosztów)

    Czy może o czymś zapomniałem? Coś źle zinterpretowałem?

    Czy warto w takiej sytuacji zostać płatnikiem VAT?

    Czy samochód, którego jestem współwłaścicielem staje się z chwilą
    rozpoczęcia działalności "samochodem firmowym"?
    Czy mogę z tego tytułu generować jakieś koszty?

    P


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1