PracaGrupypl.praca.dyskusjesamozatrudnienie [pilne][długie] › samozatrudnienie [pilne][długie]
    From: "Sylwek M" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: samozatrudnienie [pilne][długie]
    Date: Tue, 2 Jan 2007 15:41:40 +0000 (UTC)

    Kochani!!!!!

    Drastycznie szybko potrzebuję porady! Dostałem ciekawą propozycję pracy w
    sp. z o.o. jako kierownik administracyjno &#8211; logistyczny, ale na zasadach
    samozatrudnienia. Jest to dla mnie nowość a decydować muszę szybko. Nie
    pytam o procedurę zakładania takiej 1-osobowej działalności gospodarczej &#8211;
    wiedza na ten temat jest ogólnodostępna &#8211; również w internecie. Nie mam
    natomiast pojęcia o kilku poniższych sprawach. Początkową formą zatrudnienia
    ma być umowa o dzieło z ustaloną, sztywną stawką (faktycznie pensją) &#8211;
    docelowo (jak najszybciej) przejście na samozatrudnienie &#8211; negocjacje co do
    samozatrudnienia są dopiero przede mną. W związku z tym bardzo Was proszę o
    wskazówki w sprawach:
    - czy negocjując warunki przejścia na samozatrudnienie mogę (czy jest to
    przyjęte, wypada, itp. itd.) podjąć temat zwiększenia moich zarobków
    (faktycznie przychodu firmy &#8211; oczywiście przez fakturowanie) w związku z
    obniżeniem kosztów firmy przez zmianę formy zatrudnienia?
    - czy punktem wyjścia do takich negocjacji może być zysk firmy liczony jako
    różnica jej obciążeń pomiędzy kosztami zatrudnienia mnie na umowę o pracę i
    następnie przejściem na samozatrudnienie (choć wstępną formą zatrudnienia ma
    być umowa o dzieło)?
    - jeżeli możliwy jest w takiej sytuacji mój zysk &#8211; to ile procentowo on może
    wynieść i jak to liczyć?
    - jaki jest przyjęty lub stosowany system miesięczny wystawiania faktur
    (jedna, kilka) i jak negocjuje się okres płatności faktur?
    - która z możliwych form rozliczeń podatkowych (karta podatkowa, ryczałt,
    książka przychodów i rozchodów) jest najkorzystniejsza &#8211; chodzi o
    maksymalizację zysków netto wszelkimi metodami (minimalne składki, podatek,
    maksymalne odliczenia, inne)?
    - jakie są główne dziedziny możliwych odliczeń z tytułu kosztów uzyskania
    przychodu?
    - czy wybór formy rozliczeń podatkowych może przynieść jakieś korzyści w
    związku z prowadzoną budową domu?
    - czy mieszkanie prywatne mogę traktować jako siedzibę firmy i w związku z
    tym wliczać w jej koszty jego utrzymanie?
    - jak w przypadku samozatrudnienia firma rozwiązuje rozliczenia za takie
    sprawy, jak: urlop, zwolnienie lekarskie, jej firmowy telefon komórkowy,
    laptop, samochód?
    - czy jest możliwość wzięcia w leasing samochodu osobowego na nowo założoną
    w ten sposób firmę?
    - na co szczególnie trzeba zwrócić uwagę podpisując z firma umowę o
    współpracy (haczyki i niedomówienia)?
    - jakie są główne wady i zalety samozatrudniania w porównaniu do umowy o
    pracę?

    Bardzo Was proszę o pilna pomoc.

    SM