PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiązanie umowy o pracę - forma

  • 1. Data: 2007-09-10 08:46:10
    Temat: rozwiązanie umowy o pracę - forma
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Witam!

    Życie płata różne figle i w całkowitym oderwaniu od poprzedniego wątku o
    NDA i zakazie konkurencji tak się złożyło, że zmienię miejsce
    zamieszkania, co pociąga za sobą zmianę pracodawcy. Przejrzałem Kodeks
    Pracy, ale mam wątpliwości.
    Pracuję trochę ponad rok więc ustawowo obowiązuje mnie miesięczny okres
    wypowiedzenia. Dogadałem się, że może to być dwa tygodnie. I teraz tylko
    jednego nie wiem: w jakiej formie ma to być zrobione, żeby to były
    faktycznie dwa tygodnie. Oto warianty:
    a) wypowiadam z miesięcznym wypowiedzeniem ('wypowiadam umowę o pracę z
    dnia xx.xx.xxxx, jakiś kawałek o terminie wypowiedzenia (data
    dzisiejsza+miesiąc) a następnie sporządzam z pracodawcą umowę o zmianie
    terminu rozwiązania umowy (strony oświadczają, że umowa z dnia
    xx.xx.xxxx ulega rozwiązaniu z dniem xx+14.xx.xxxx);
    b)
    http://www.pracuj.pl/_files/GP-przyklad-rozwiazanie_
    umowy_o_prace_za_porozumieniem_stron.gif
    - jedno pisemko rozwiązujące oba problemy;
    c) coś innego?

    Chodzi o to, żeby to miało moc prawną, bo ew. wady prawne byłyby
    delikatnie mówiąc nieciekawe.

    chester

  • 2. Data: 2007-09-10 10:10:13
    Temat: Re: rozwiązanie umowy o pracę - forma
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

> [...]
    > terminu rozwiązania umowy (strony oświadczają, że umowa z dnia xx.xx.xxxx
    > ulega rozwiązaniu z dniem xx+14.xx.xxxx);

    skrocenie okresu wypowiedzenia na podstawie art. 36 par. 6 zd. 1 k.p.

    porzucenie pracy?

  • 3. Data: 2007-09-10 10:13:25
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-09-10 10:46 [chester] napisał(a):

    > wypowiedzenia. Dogadałem się, że może to być dwa tygodnie. I teraz tylko

    Skoro się dogadałeś to rozwiązujecie za porozumieniem stron w ustalonym
    dniu i tyle. Jakie widzisz przeszkody?

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 4. Data: 2007-09-10 10:20:30
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Pe.Ka pisze:

    > Skoro się dogadałeś to rozwiązujecie za porozumieniem stron w ustalonym
    > dniu i tyle. Jakie widzisz przeszkody?

    Przeszkód żadnych, nie wiem tylko czy od strony formalnej to jest ok.
    Nic ponadto. :-)

    chester

  • 5. Data: 2007-09-10 10:29:53
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-09-10 12:20 [chester] napisał(a):

    > Przeszkód żadnych, nie wiem tylko czy od strony formalnej to jest ok.
    > Nic ponadto. :-)

    Jest :)

    Art. 30. KP
    § 1. Umowa o pracę rozwiązuje się:
    1) na mocy porozumienia stron,
    (...)

    Możesz też wystąpić z Art. 36 tak jak Ci gardziej napisał ale to więcej
    zabawy.

  • 6. Data: 2007-09-10 12:36:33
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    gardziej pisze: