PracaGrupypl.praca.dyskusje › kontakt IT UK

  • 1. Data: 2007-09-09 09:45:41
    Temat: kontakt IT UK
    Od: "S.Banach" <S...@g...pl>

    Proszę o informację od osób, które pracują na kontrakcie IT w UK na
    następujące tematy.

    1.
    Jak wygląda sprawa z długością kontraktu, w ogłoszeniach zamieszczane
    są informację, iż zazwyczaj jest to jakiś okres (6 miesięcy) z opcją
    przedłużenia, jak wygląda ta opcja w rzeczywistości?

    2.
    Stawki podawane są zazwyczaj za godzinę, czasem jednak jest kwota za
    dzień. Ile godzin pracy obejmuje taki dzień?

    3.
    Jak wygląda stawka netto, i co powinienem odliczyć od tej kwoty, oprócz
    podatku. Ubezpieczenie emerytalne, zdrowotne, etc. rozumiem, że są
    dobrowolne?

    4.
    Jak się ma podawana kwota do rzczywistości, załważyłem, że różne
    agencje, rekrutujące na tą samą posadę u tego samego pracodawcy
    oferują różne kwoty, czasem nie pokrywające się. Czy zdarza się
    że agencje, lekko koloryzują stawki, a w dalszym etapie okazuje
    się że kwota jest zawyżona ?

    z góry dziękuje, pozdrawiam S.

  • 2. Data: 2007-09-09 09:48:53
    Temat: Re: kontakt IT UK
    Od: Mariusz <m...@g...com>

> [...]
    > oferują różne kwoty, czasem nie pokrywające się. Czy zdarza się
    > że agencje, lekko koloryzują stawki, a w dalszym etapie okazuje

    zerknij na:

    http://realtester.blox.pl/html

    wpisy Liars i Trust no 1!

    co prawda Dublin, ale może być podobnie

    pozdrawiam

    Mariusz

  • 3. Data: 2007-09-09 11:17:35
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    S.Banach wrote:
    > Proszę o informację od osób, które pracują na kontrakcie IT w UK na
    > następujące tematy.

    szanse na odpowiedź masz na alt.pl.emigracja.londyn

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 4. Data: 2007-09-09 16:34:46
    Od: aa <a...@a...pl>

    S.Banach wrote:

    Z tego co rozmawiałem z znajomymi:

> [...]
    > są informację, iż zazwyczaj jest to jakiś okres (6 miesięcy) z opcją
    > przedłużenia, jak wygląda ta opcja w rzeczywistości?

    Zwykle na taki sam okres. Standardowo są na 6,12,18,24 miesiące.
    Jeśli robisz wszystko tak jak trzeba to przedłużenie jest w zasadzie
    formalnością.

    > 2.
    > Stawki podawane są zazwyczaj za godzinę, czasem jednak jest kwota za
    > dzień. Ile godzin pracy obejmuje taki dzień?

    8 godzin.

    > 3.
    > Jak wygląda stawka netto, i co powinienem odliczyć od tej kwoty, oprócz
    > podatku. Ubezpieczenie emerytalne, zdrowotne, etc. rozumiem, że są
    > dobrowolne?

    Podatek.
    Zdrowotne zwykle opcjonalne ale czasem jest wymagane aby podjąć pracę.
    Pamiętaj o tym że jest kilka rodzai ubezpieczenia. Czasem opłaca się
    zapłacić więcej.
    Emerytalne płacisz zawsze.

> [...]
    > oferują różne kwoty, czasem nie pokrywające się. Czy zdarza się
    > że agencje, lekko koloryzują stawki, a w dalszym etapie okazuje

    W przeciwieństwie do polski, gdzie agencja która poszukuje Ci pracy nie
    może od Ciebie brać pieniędzy, w większości normalnych krajów agencje
    potrącają sobie kwotę z twoich zarobków. W zależności od agencji może to
    być od 3 do 12 miesięcy, dodatkowo kwoty te mogą się różnić. Jeśli
    widzisz ofertę jakiejś agencji, to zobacz dokładnie ile zarabiasz ty, a
    ile płaci firma zatrudniająca Cię. Dla niektórych lepiej jak potrącają
    5% przez 12 miesięcy inni wolą 15 % przez 3 miesiące.