PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiazanie umowy na czas okreslony

  • 1. Data: 2004-04-23 11:22:08
    Temat: rozwiazanie umowy na czas okreslony
    Od: pablito <p...@o...pl>

    Witam,
    Mam wazna umowe o prace na czas okreslony (do konca 2004 roku). W umowie
    nie ma nic na temat mozliwosci jej wczesniejeszego rozwiazania. Mam
    pytanie, czy to ze pracodawca zalega z wyplatami moze byc podstawa dla
    mnie do zerwania tej umowy bez zadnych ujemnych konsekwencji dla mnie ?

    Pozdrawiam,
    Pablito

  • 2. Data: 2004-04-23 19:46:23
    Temat: Re: rozwiazanie umowy na czas okreslony
    Od: magradz <m...@g...home.pl>

    Uz.ytkownik pablito napisa?:
> [...]
    > pytanie, czy to ze pracodawca zalega z wyplatami moze byc podstawa dla
    > mnie do zerwania tej umowy bez zadnych ujemnych konsekwencji dla mnie ?

    Tak, zawsze moz.esz rozwia;zac' umowe;, ale z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia. To znaczy z takim, jaki jest w umowie, a jes'li takowego
    nie ma, zgodnie z kodeksem pracy, w zaleznos'ci od tego, jak d?ugo
    pracujesz w firmie.
    Nie wiem, czy jest moz.liwos'c' rozwia;zania umowy bezwypowiedzenia jes'li
    pracodawca Ci nie p?aci. Najlepiej jak zadzwonisz do Panstwowej
    Inspekcji Pacy w Twoim mies'cie. Porad udzielaja; za darmo.

  • 3. Data: 2004-04-23 20:56:26
    Od: "Marcin" <m...@b...maila.pl>

    Uzytkownik "magradz" <m...@g...home.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > wypowiedzenia. To znaczy z takim, jaki jest w umowie, a jes'li takowego
    > nie ma, zgodnie z kodeksem pracy, w zaleznos'ci od tego, jak d?ugo

    Nieprawda. Umowa zawarta na czas okreslony, bez zapisu o mozliwosci
    rozwiazania jej za wypowiedzeniem, nie moze zostac wypowiedziana. Tzn tylko
    pozostaje porozumienie stron albo....

    > Nie wiem, czy jest moz.liwos'c' rozwia;zania umowy bezwypowiedzenia jes'li
    > pracodawca Ci nie p?aci.

    ...Albo rozwiazanie bez wypowiedzenia, w zwiazku z nie placeniem.

    --
    M.

  • 4. Data: 2004-04-23 22:09:03
    Od: "Anna Strojna" <a...@w...pl>

    Art. 55 paragraf 1 prim k.p.
    Pisze tam ze pracownik moze rozwiazac umowe jednostronnie bez zachowania
    okresu wypowiedzenia, jesli nastapilo naruszenie oowiazkow pracodawcy w
    stosunku do pracownika, z zaleganie z pensja sie kwalifikuje.

    Pozdrawiam
    Mariusz

    Uzytkownik "pablito" <p...@o...pl> napisal w wiadomosci

  • 5. Data: 2004-04-24 20:28:09
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "Anna Strojna" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > okresu wypowiedzenia, jesli nastapilo naruszenie oowiazkow pracodawcy w
    > stosunku do pracownika, z zaleganie z pensja sie kwalifikuje.

    Tak !
    Wezwać pracodawcę do zapłacenia w ciągu 5 dni przykładowo.
    Jeśli nie zapłaci... po prostu nie przyjść do pracy i przysłać mu
    rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia.

    Pozdrawiam
    Krzysztof