PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiązanie stosunku pracy

  • 11. Data: 2010-05-01 16:59:20
    Temat: Re: rozwiązanie stosunku pracy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hrhske.34s.1@slaszyszCIACHTO.list.pl Sławomir Szyszło
    <s...@C...pl> pisze:

    > Napisać prawdę?
    No pewnie, jakbyś dał radę.

    > Czy wolisz tak sobie bić pianę?
    Ja?

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2010-05-01 17:29:25
    Od: "c00ba" <c...@o...pl>

    > Zasady rozwiązania umowy o pracę znajdziesz szczegółowo opisane w ustawie
    > o nazwie Kodeks Pracy.
    > Nie jest to tekst trudny i nawet ty bez kłopotu zrozumiesz.

    'Nawet ja' ? Tzn. ? Nawet 'taki kretyn, jak ja powinien zrozumieć ?'
    To oczywiście domysł (póki co nikomu nie zarzucam takowych intencji, bo moze
    to nadinterpretacja, ale nie powiem bym tak tego nie odebral).
    Mam wprawdzie jakiś gazetowy KP, ale póki co z tego akurat niewiele dało się
    wyłuskać (co czynilem zanim naskrobalem tutaj te kilka zdan), co nie znaczy,
    że zaprzestanę dalszych poszukiwań w innych zrodlach

    --
    Best Regards,
    --== cOOba ==--

  • 13. Data: 2010-05-01 18:16:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hrhoe9$h83$1@news.onet.pl c00ba <c...@o...pl> pisze:

    > 'Nawet ja' ? Tzn. ? Nawet 'taki kretyn, jak ja powinien zrozumieć ?'
    Ja tam nic takiego nie napisałem.

    > Mam wprawdzie jakiś gazetowy KP, ale póki co z tego akurat niewiele dało
    > się wyłuskać (co czynilem zanim naskrobalem tutaj te kilka zdan), co
    > nie znaczy, że zaprzestanę dalszych poszukiwań w innych zrodlach
    Ale kretyn Tusku zrobił z kumplami pakiet antykryzysowy.
    I można mieć przez 2 lata umowy na czas określony w dowolnej ilości.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2010-05-02 01:05:36
    Temat: rozwiązanie stosunku pracy [ adnotacja ]
    Od: "c00ba" <c...@o...pl>

    Willkommen,

    Gdyby miało to jednak jakies znaczenie niniejszym pozwole sobie na
    adnotacje:

    Umowa o rozwiazaniu ktorej mowa miala 3 etapy:
    Ist. umowa na okres probny ( 01.03.09 - 31.05.09 )
    IInd. umowa na czas określony ( 01.06.09 - 31.12.09 )
    IIIrd. umowa na czas określony ( 30.12.09 - 31.12.10 )

    W ostatniej z nich (IIIrd) (scislej w zalaczniku do niej) zawarto taka oto
    klauzule:
    " Obowiazujacy pracownika okres wypowiedzenia zawartej umowy o prace od dnia
    01-01-2010 do 31-12-2010 wynosi dwa tygodnie "

    Czy znaczy to pokrotce tyle, ze najpozniej 2 tygodnie przed planowanym
    odejsciem winienem zlozyc podanie o rozwiazanie umowy i szef nie ma prawa mi
    odmowic zwolnienia ?
    Inna kwestia jest kuriozalna sytuacja koniecznosci pisania podania. Fakt
    faktem, ze do tej pory odbywalo sie to za porozumieniem stron, teraz nie
    (firma chce mnie zatrzymac, ja nie) i wowczas nie bylo potrzebne zadne
    podanie tylko kika (slownie dwa, a nawet jeden) dzien przed odejsciem
    podpisywalem sie na juz napisanym wniosku i bylo po sprawie. Czy po
    spelnieniu warunkow tzn. napisaniu podania o wypowiedzenie moga mnie trzymac
    na sile, czy musza wyrazic zgode ? Pytam nie bez przyczyny, bo w ten sposob
    to co - pracodawca moze rzadzic pracownikiem jak mu sie tylko podoba i
    'wiezic go' do 'u...ej smierci' ? O ile wiem, to moge sie zwolnic bez
    widzimisie pracownika, ale chcialbym jednoczesnie unikac konfliktow (a tym
    bardziej porzucenia pracy) bo i po co ? Dodam jeszcze (choc na to chyba nie
    mam co liczyc) ze zalezaloby mi na rozwiazaniu umowy za porozumieniem stron.
    Czy w takiej sytuacji musze pisac podanie o rozwiazanie za wypowiedzeniem,
    czy moge probowac za porozumieniem stron ( nie wiem w sumie dlaczego, ale
    obawiam sie, ze taka umowa za wypowiedzeniem z mojej strony moze miec potem
    dla mnie 'w papierach' jakies negatywne konsekwencje w przypadku szukania
    dalszego zatrudnienia [mimo, iz mam juz 'nagrana' korzystniejsza oferte w
    zwiazku z ktora planuje owo zwolnienie] w przyszlosci ?). Czy slusznie sie
    obawiam ? Jak to jest ?

    --
    Best Regards,
    --== cOOba ==--

  • 15. Data: 2010-05-02 03:38:11
    Temat: Re: rozwiązanie stosunku pracy [ adnotacja ]
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    c00ba pisze:

    > Czy w takiej sytuacji musze pisac podanie o rozwiazanie za wypowiedzeniem,

    Tak

> [...]
    > zwiazku z ktora planuje owo zwolnienie] w przyszlosci ?). Czy slusznie sie

    Całkiem nie słusznie.
    W twoim wypadku masz 2 tygodnie wypowiedzenia, i muszą być pełne 2
    tygodnie, najlepiej złożyć w piątek do księgowości i mieć kserokopię, na
    której księgowość podbije wpłynęło dnia ...
    Jak to nie pomoże, to wysłać pismo za potwierdzeniem odbioru.

  • 16. Data: 2010-05-02 06:03:43
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Sun, 02 May 2010 05:38:11 +0200, BQB napisał(a):

    > W twoim wypadku masz 2 tygodnie wypowiedzenia, i muszą być pełne 2
    > tygodnie, najlepiej złożyć w piątek do księgowości i mieć kserokopię, na
    > której księgowość podbije wpłynęło dnia ...

    Ummmm... sprawy personalne do księgowości - więc pewnie rachunki trzeba
    rozliczać w kadrach? ;-)

    Waldek

  • 17. Data: 2010-05-02 06:30:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    c00ba wrote:

    > Inna kwestia jest kuriozalna sytuacja koniecznosci pisania podania.

    Dlaczego wszyscy myślą, że muszą pisać pisać "podanie" o wypowiedzenie?
    I zastanawiają się co wtedy jak pracodawca się nie zgodzi.
    To co? Stajesz się niewolnikiem?

    Piszesz normalne wypowiedzenie umowy. Termin dwutygodniowy oznacza
    w tym wypadku, że jak przed koncem tygodnia złożysz (zadbaj o
    potwierdzenie wpływu),
    to termin biegnie następne pełne dwa tygodnie i jesteś wolnym człowiekiem.

> [...]
    > mojej strony moze miec potem dla mnie 'w papierach' jakies negatywne
    > konsekwencje w przypadku szukania dalszego zatrudnienia

    Przecież to Ty wypowiadasz umowę, a nie Tobie wypowiadają, więc
    w czym problem? Skoro wchodzisz na rynek pracy, to może sobie
    poczytaj KP do poduszki.

  • 18. Data: 2010-05-02 08:33:46
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    W dniu 2010-05-02 03:05, c00ba pisze:
> [...]
    > " Obowiazujacy pracownika okres wypowiedzenia zawartej umowy o prace od dnia
    > 01-01-2010 do 31-12-2010 wynosi dwa tygodnie "

    Czy w treści umowy stoi, że ten załącznik jest jej integralną częścią?
    Jest w ogóle wymieniony w umowie?
    Czy to tylko "informacja dla pracownika"?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 19. Data: 2010-05-02 12:24:15
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Waldek M. pisze:

    > Ummmm... sprawy personalne do księgowości - więc pewnie rachunki trzeba
    > rozliczać w kadrach? ;-)

    Puki co, pracowałem w średnich firmach, gdzie księgowość była razem z
    kadrami, stąd takie uproszczenie.

  • 20. Data: 2010-05-04 06:23:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    BQB pisze:

    > Tak

    Nie do końca - przy 2 tygodniowym wypowiedzeniu - ostatni dzień musi być
    i tak sobotą... więc jeśli złoży 17 maja, to okres wypowiedzenia będzie
    3 tygodnie tak na prawdę - bo umowa rozwiązana zostanie z dniem 5-go
    czerwca. To wszystko jest w kodeksie. Kodeks jest dostępny na kilku
    stronach, wujek google podpowie gdzie...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl