PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiązanie stosunku pracy

  • 1. Data: 2010-05-01 11:04:55
    Temat: rozwiązanie stosunku pracy
    Od: "c00ba" <c...@o...pl>

    Witam,

    Pytanie moze banalne, ale odpowiedz na nie dla mnie nie jest do konca jasna.
    Chodzi w najwiekszym skrocie o rozwiazanie umowy o prace. Mam podpisana
    (3-cia juz z kolei z tym samym pracodawca) umowe o prace na czas okreslony
    do konca br.
    Trafila sie korzystniejsza oferta i mam zamiar odejsc. I teraz pytanie:
    Poniewaz pracuje na zasadzie outsourceingu na stanowisku 'asystenckim' (choc
    nazwa stanowiska tego jasno nie okresla) dlatego teoretycznie potrzebne jest
    zastepstwo. Wczoraj, po rozmowie z pracodawca dowiedzialem sie, ze owszem
    bede mogl rozwiac umowe z koncem czerwca (jak planuje) ale bede musial to
    zrobic piszac podanie o rozwiazanie umowy. Poprzednia umowa z tym samym
    pracodawca (kilka lat temu) zakonczyla sie za porozumieniem stron. Rozumiem
    (choc jest to dla mnie irytujace), ze pracodawca nie ma obowiazku
    rozwiazywac umowy za porozumieniem stron, ale czy musze pisac podanie [ ot,
    chocby takowe, ktore znalazlem tutaj - mam nadzieje dobre:
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Rozwiazanie-umowy-z-
    inicjatywy-pracownika-Bezbolesne-rozstanie-1266775.h
    tml
    chodzi chyba o rozwiazanie umowy za wypowiedzeniem ], czy nie wystarczy
    forma ustna ? Chyba, ze to pismo ma byc w celach nazwijmy to dowodowych. Nie
    wiem, czy dobrze rozumiem pracodawca moze nie zgodzic sie na moje pismo, czy
    musi ? Poza tym, czy jesli pracodawca chce mnie zatrzymac, zas ja chce
    odejsc to czy moge pisac podane za porozumieniem stron, czy tez musi byc
    wylaczne za wypowiedzeniem ? I ostatnie, najwazniejsze chyba pytanie: Czy
    takowe pismo powinno opiewac na date planowanego rozwiazania umowy - [
    minus ] okreslony w umowie okres wypowiedzenia, np. koniec czerwca - minus
    ostatnie 2 tygodnie wypowiedzenia, tzn. ze musi zostac doreczone najpozniej
    do dnia 15 czerwca, czy tez nie ma jakichs szczegolnych uregulowan w tej
    kwestii ? Przepraszajac za tak obszerna ilosc pytan bede zobowiazany za
    udzielenie mozliwie jaknajszczegolowszej odpowiedzi. Z gory dziekuje.

    --
    Best Regards,
    --== cOOba ==--

  • 2. Data: 2010-05-01 12:06:23
    Temat: Re: rozwiązanie stosunku pracy
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    c00ba pisze:

    Z podlinkwanego, napisz coś takiego:

    Ewa Kowalska
    ul. Warszawska 160
    31-007 Kraków

    Kraków, 31.03.2005 r.

    Pan Adam Malinowski
    Prezes PPH "PLUS"
    ul. Sikorskiego 250
    31-415 Kraków
    ROZWIĄZANIE UMOWY O PRACĘ ZA WYPOWIEDZENIEM
    Niniejszym rozwiązuję umowę o pracę zawartą z PPH "PLUS" w dniu
    10.01.2003 r., z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia, który
    upłynie 30.04.2005 r.

    Ewa Kowalska

    Pamiętaj, że jeśli masz miesiąc wypowiedzenia, to na rozwiązanie umowy
    musi upłynąć pełny miesiąc kalendarzowy, 3 miesiące, to 3 pełne
    miesiące, 2 tygodnie, to 2 pełne tygodnie. Kwestia tego co masz w umowie
    o pracę (obecnej).

  • 3. Data: 2010-05-01 12:15:45
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sat, 1 May 2010 13:04:55 +0200, "c00ba" <c...@o...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >(3-cia juz z kolei z tym samym pracodawca) umowe o prace na czas okreslony

    To powinieneś mieć już umowę na czas nieokreślony - jeśli nie było przerw między
    umowami dłuższych niż 1 miesiąc.

> [...]
    >bede mogl rozwiac umowe z koncem czerwca (jak planuje) ale bede musial to
    >zrobic piszac podanie o rozwiazanie umowy. Poprzednia umowa z tym samym

    A jaki masz okres wypowiedzenia w umowie?

> [...]
    >musi ? Poza tym, czy jesli pracodawca chce mnie zatrzymac, zas ja chce

    Rozwiązanie umowy za porozumieniem wymaga zgody obu stron.

> [...]
    >kwestii ? Przepraszajac za tak obszerna ilosc pytan bede zobowiazany za
    >udzielenie mozliwie jaknajszczegolowszej odpowiedzi. Z gory dziekuje.

    Nie ma tu żadnych wymagań - skoro obie strony godzą się na konkretny dzień, to
    nie ma on związku z okresem wypowiedzenia. Jeśli np. ktoś ma okres wypowiedzenia
    3 miesiące, a dogada się z pracodawcą, że kończy pracę następnego dnia, to tak
    się stanie.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 4. Data: 2010-05-01 13:05:22
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    W dniu 2010-05-01 13:04, c00ba pisze:
> [...]
    > (3-cia juz z kolei z tym samym pracodawca) umowe o prace na czas okreslony

    Sławomir zapomniał, że mamy ustawę antykryzysową, więc nie obowiązuje
    limit trzech umów na czas określony - więc masz umowę na czas określony.
    A nawet gdyby nie był zawieszony ten przepis, to jest szansa, że
    pierwszą umowę miałeś na okres próbny - a ona się nie liczy do limitu
    trzech umów.

    A taką umowę można wypowiedzieć tylko gdy są spełnione łącznie dwa warunki:
    1. Umowa jest zawarta na ponad 6 miesięcy
    2. W treści umowy jest zapis, że można ją wypowiedzieć.

    Więc być może nie możesz rozwiązać takiej umowy za wypowiedzeniem.
    Pozostaje dopracować do końca albo rozwiązać umowę za porozumieniem
    stron (jak pracodawca się zgodzi). Nie pisz pism - tylko dogadaj się. A
    jak się dogadasz, to spisujecie dokument w stylu "strony zgodnie
    ustalają" - i co tam ustaliliście.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2010-05-01 15:43:58
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Sławomir Szyszło pisze:
    > Dnia Sat, 1 May 2010 13:04:55 +0200, "c00ba" <c...@o...pl> wklepał(-a):

    > To powinieneś mieć już umowę na czas nieokreślony - jeśli nie było przerw między
    > umowami dłuższych niż 1 miesiąc.

    Niekoniecznie. Jeżeli ta pierwsza to była na okres próbny to dopiero
    podpisał 2 umowy na czas określony.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2010-05-01 15:44:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hrhd2i.3d4.1@slaszyszCIACHTO.list.pl Sławomir Szyszło
    <s...@C...pl> pisze:

> [...]
    > czas okreslony do konca br.
    > To powinieneś mieć już umowę na czas nieokreślony
    Nieprawda.
    Nie pisz jak nie wiesz.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2010-05-01 15:50:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hrh1t8$pag$1@news.onet.pl c00ba <c...@o...pl> pisze:

> [...]
    > Przepraszajac za tak obszerna ilosc pytan bede zobowiazany za udzielenie
    > mozliwie jaknajszczegolowszej odpowiedzi. Z gory dziekuje.

    Zasady rozwiązania umowy o pracę znajdziesz szczegółowo opisane w ustawie o
    nazwie Kodeks Pracy.
    Nie jest to tekst trudny i nawet ty bez kłopotu zrozumiesz.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2010-05-01 16:14:31
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sat, 1 May 2010 17:44:43 +0200, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    wklepał(-a):

    >W wiadomości news:hrhd2i.3d4.1@slaszyszCIACHTO.list.pl Sławomir Szyszło

    >Nieprawda.
    >Nie pisz jak nie wiesz.

    Nie ma jak konstruktywna odpowiedź.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 9. Data: 2010-05-01 16:24:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hrhr28.34s.1@slaszyszCIACHTO.list.pl Sławomir Szyszło
    <s...@C...pl> pisze:

    > Nie ma jak konstruktywna odpowiedź.

    Odpowiedź? O nic nie pytałeś, po prostu napisałeś bzdurę.
    A co mam powiedzieć jak piszesz nieprawdę?

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2010-05-01 16:41:18
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sat, 1 May 2010 18:24:54 +0200, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    wklepał(-a):

    >Odpowiedź? O nic nie pytałeś, po prostu napisałeś bzdurę.
    >A co mam powiedzieć jak piszesz nieprawdę?

    Napisać prawdę? Czy wolisz tak sobie bić pianę?

    --
    Sławomir Szyszło