PracaGrupypl.praca.dyskusje › roboty publiczne - czy jeszcze sa ?

  • 1. Data: 2006-03-14 10:53:30
    Temat: roboty publiczne - czy jeszcze sa ?
    Od: "Justyna" <s...@o...pl>

    Witam
    Czy wiecie moze czy isntenieje jeszcze taka forma zatrudniania bezrobotnych
    w UP jak roboty publiczne.
    Slyszalam, ze roboty publiczne juz sie koncza.
    Dziekuje serdecznie za odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Justyna

  • 2. Data: 2006-03-14 12:15:25
    Temat: Re: roboty publiczne - czy jeszcze sa ?
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!

    Dnia Tue, 14 Mar 2006 11:53:30 +0100, Justyna napisał(a):

    > Witam
    > Czy wiecie moze czy isntenieje jeszcze taka forma zatrudniania bezrobotnych
    > w UP jak roboty publiczne.

    Są, ale ogrniczony został zakres pracodawców, którzy mogą się ubiegać o tę
    formę zatrudnienia bezrobotnych.

    Pozdrawiam.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 3. Data: 2006-03-14 15:03:54
    Od: "Justyna" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Waldemar "Jakec" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl> napisał w
    wiadomości news:gt9cizkdc5ph.ftxr12dd5p7v.dlg@40tude.net...
    > Hi!

    > Są, ale ogrniczony został zakres pracodawców, którzy mogą się ubiegać o tę
> [...]

    Panie Waldku napisal Pan, ze ograniczony został zakres pracodawców, którzy
    mogą się ubiegać o zatrudnianie bezrobotnych na roboty publiczne.
    Moglby mi Pan napisac jakie to ograniczenia?
    Czy urzedy miasta moga zatrudniac bezrobotnych na roboty publiczne?
    Dziekuje z gory za odpowiedz.
    Pozdrawiam serdecznie
    Justyna

  • 4. Data: 2006-03-15 06:35:12
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Justyna napisał(a):

> [...]
    > Moglby mi Pan napisac jakie to ograniczenia?
    > Czy urzedy miasta moga zatrudniac bezrobotnych na roboty publiczne?

    Tak jak napisano wcześniej, roboty publiczne zostały ograniczone do
    pewnej, określonej grupy osób.
    Należą do niej:
    - osoby po 50 roku życia,
    - osoby przed 25 rokiem zycia,
    - niepełnosprawni,
    - długotrwale bezrobotnych i samotnie wychowujących
    dzieci do 7 roku życia.

    Tak w skrócie.

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.

  • 5. Data: 2006-03-15 06:44:52
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!

    Dnia Tue, 14 Mar 2006 16:03:54 +0100, Justyna napisał(a):
    > Moglby mi Pan napisac jakie to ograniczenia?

    USTAWA
    z dnia 20 kwietnia 2004 r.
    o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy

    Art. 2.
    1. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    [...]

    32. robotach publicznych - oznacza to zatrudnienie bezrobotnego, w okresie
    nie dłuższym niż 12 miesięcy, mające na celu reintegrację zawodową
    i społeczną, w rozumieniu przepisów o zatrudnieniu socjalnym, przy
    wykonywaniu prac organizowanych przez gminy, organizacje pozarządowe
    statutowo zajmujące się problematyką: ochrony środowiska, kultury,
    oświaty, sportu i turystyki, opieki zdrowotnej, bezrobocia oraz
    pomocy społecznej, a także spółki wodne i ich związki, jeżeli prace te są
    finansowane lub dofinansowane ze środków samorządu terytorialnego,
    budżetu państwa, funduszy celowych, organizacji pozarządowych, spółek
    wodnych i ich związków;>

    Jak widać odpadły np. powiaty, szpitale, większość szkół...

    > Czy urzedy miasta moga zatrudniac bezrobotnych na roboty publiczne?

    Niby tak, ale... w grę wchodzą tu jeszcze przepisy o zatrudnieniu
    socjalnym. Praktycznie, żeby gmina mogła być organizotorem robót
    publicznych musi mieć centrum integracji społecznej.

    No i trzeba pamiętać, że nie każdy bezrobotny może zostać skierowany na
    roboty publiczne.

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2006-03-23 09:00:55
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Wed, 15 Mar 2006 07:44:52 +0100, Waldemar "Jakec" Bulkowski
    napisał(a):

    > Niby tak, ale... w grę wchodzą tu jeszcze przepisy o zatrudnieniu
    > socjalnym. Praktycznie, żeby gmina mogła być organizotorem robót
    > publicznych musi mieć centrum integracji społecznej.

    Pojawiło się właśnie wyjaśnienie z MPiPS, że do organizowania robót
    publicznych nie jest konieczne, aby w gminie działało centrum integrancji
    społecznej. Czyli każda gmina może być organizatorem robót publicznych.

    3mcie się.