PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie o odliczenia

  • 1. Data: 2003-10-19 09:04:21
    Temat: pytanie o odliczenia
    Od: "krzys" <k...@s...pl>

    mam pytanie dojezdzam codziennie do warszawy pociagiem i mam bilet
    miesieczny
    koszt biletu wrzucam w koszty uzyskania przychodu ??
    czy tak???
    po drugie czy cala kwota za zakup biletu jest o odliczenia i zwraca ja urzad
    skarbowy czy tez jakas czesc tej kwoty ??

    krzys

  • 2. Data: 2003-10-19 09:11:41
    Temat: Re: pytanie o odliczenia
    Od: Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl>

    Użytkownik krzys napisał, Dnia 03-10-19 11:04:

    > mam pytanie dojezdzam codziennie do warszawy pociagiem i mam bilet
    > miesieczny
    > koszt biletu wrzucam w koszty uzyskania przychodu ??
    > czy tak???

    Można, ale nie wiadomo, czy Ci się to opłaci. Domyślnie dla osób
    zatrudnionych poza miejscem zamieszkania ustala się standardowy koszt
    uzyskania przychodu na 20%. Jeśli bilet kosztuje Cię więcej i jest
    *imienny* to owszem możesz uznać jego cenę, za koszt przychodu - nie
    wiem, czy nie ma jakiegoś ograniczenia od góry, no i oczywiście później
    musisz je przechowywać, łącznie z PITem rocznym.

    > po drugie czy cala kwota za zakup biletu jest o odliczenia i zwraca ja urzad
    > skarbowy czy tez jakas czesc tej kwoty ??

    To, IMO, powinien zrobić Ci twój dział płac. Tzn. pomniejszyć Ci
    przychód, a więc i dochód i przekazywać zaliczkę na podatek dochodowy od
    tej niższej kwoty.

    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb_tuznik poczta onet pl

  • 3. Data: 2003-10-19 11:00:32
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to Sun, 19 Oct 2003 11:11:41 +0200, gdy Zbyszek Tuźnik
    <z...@b...pl> napisał:

    >Można, ale nie wiadomo, czy Ci się to opłaci. Domyślnie dla osób
    >zatrudnionych poza miejscem zamieszkania ustala się standardowy koszt
    >uzyskania przychodu na 20%.

    ??? Mówimy o umowie o pracę? Gdy wypełniałem ojcu PITa rok temu, to
    koszt uzyskania przychodu powiększał się o 20% czy 25%, ale był ustalony
    kwotowo, nie procentowo, np. 1443,90 rocznie dla jednego miejsca pracy i
    dojazdu z innej miejscowości.

    pzdr
    robert

  • 4. Data: 2003-10-19 13:26:12
    Od: "krzys" <k...@s...pl>

    tak umowa o prace a bilet imienny

    krzys

    Użytkownik "Robert Drozd" <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl> napisał w
    wiadomości news:3gr4pvgq4hgd057f0r6qg01e5o5s8cng2j@4ax.com...

  • 5. Data: 2003-10-19 13:26:49
    Od: "krzys" <k...@s...pl>

    umowa o prace ale na razie na okres probny 3 miesiecy